Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406- olej ve vodě!!!


Louda

Recommended Posts

Tak po delší době bezporuchového ježdění se mi objevila závada. Na mojí 406 HDI mi vytekl olej z motoru do nádržky s vodou!! Setkal jste se s tím už někdo? Co by to mohlo být? Už teď mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě, kolik bude stát oprava. Do servisu to zatáhnu zítra. Díky moc za radu.:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Totéž se mi stalo u VW Transporter, dokonce několikrát. Stalo se to tak, že mechanik při výměně OIL filtru tento moc útáhl a následně prasklo tělo filtru, kde prochází i jakási trubka s vodou (když se mi to stalo poprvé a z expanzky na motor tekla hustá olejovitá tekutina proudem - taky jsem na to čuměl jako blázen). Že by ale něco podobného měla i 406ka, to jsem netušil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tydle výměníky jsou super výmyslem. O tom, jestli jsou bezprostředně potřeba trochu pochybuju (přijde mi že nemají moc velikou účinnost), ale od výměníku oleje vede vrtání do bloku kudyma stíká olej. Když se zacpe (což se stává, je dobré kontrolovat), je to smrt motoru docela zaručeně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola je prozaická, což se musí odmontovat vlastní výměník a mechanicky pročistit. Liší se to přístupem a výrobcem (provedení se může drobně lišit). Japonci jsou na to machři, přístupný jedině když se sundává hlava, nebo se musí vyhodit motor.

Pro letmou kontrolu stačí rozpojit hadice, profouknout a pokud není známka odporu tak to neřešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ladis

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

aha dik uz rozumiem...a neviete niekto kde sa to vobec nachadza na 406-kach HDi???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...