Vega600 Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Problém zhasínajícího motoru 306-ky po zahřátí: studený motor drží otáčky po slabém zahřátí přesně na 900ot/min. Pokud jezdím déle po městě a dojde k jeho většímu prohřátí - motor začne po vyřazení nepravidelně zhasínat a ve slabším tahu sem tam škubat. Nechal jsem vyměnit krokový motorek a bohužel závada zůstává naprosto stejná. Vyndaný krokový motorek jsem rozebral, a nic podezřelého na kontaktech a uvnitř nenalezl. Diagnostika motoru neodhalila nic. V jiném fóru o Xantiích radili podobně postiženému motoristovi výměnu teplotního čidla podle jakési zelené barvy. Také mi to připadá jako zkrytý přechodový odpor, reagující dle teploty, veškeré zásuvečky s kontakty jsem vyčistil, bohužel bez úspěchu, svíčky jsem nechal měnit před časem v autorizovaném servisu kus po 250,- Kč - snad je tam dali. Závada se zpočátku projevovala postupně a to takto: pokud jsem ujel pouhý kilometr a motor nebyl prohřát ani přes 50°C pak pokud jsem si došel na 10 minut do obchodu auto začalo škubat. Prostě něco začne reagovat po prohřátí a já nemohu přijít na to co to je. Nemáte s tím někdo nějaké obdobné zkušenosti? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swallow Posted April 17, 2007 Share Posted April 17, 2007 Spínají Tě sahary? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 17, 2007 Author Share Posted April 17, 2007 Jestli myslíš sahárou větrák na chladiči, pak ano - zhruba při 95°C. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Taky bych to tipoval na čidlo teploty. Dává signál že motor je pořád studený. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Takže teď mám dotaz k tomu čidlu teploty motoru - jedná se o stejné čidlo, které ukazuje teplotu i na přístrojové desce a nebo je pro počítač extra snímač? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 Pro počítač je extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Ještě mám prosím dotaz - kde přibližně najdu v motorovém prostoru 306-ky dotyčné čidlo teploty pro počítač? - Stačí mi přibližné určení místa(např. poblíž termostatu atd.) A ještě jsem se podíval do katalogu Auto Kelly - mají zde uvedeny čidla chladící kapaliny a snímače chladící kapaliny, druhou věcí je, že většina uvedená má závit M12 ale také M14. No a s tím souvisí další otázka. Co používá počítač? - snímač a nebo čidlo? [upravil dne 18.4.2007 Vega600] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 este napis jakej je to motor a rok vyroby cidlo je umisteno na domku termostatu [upravil dne 18/4/07 Ferry] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 Motor je benzinový označení KDX obsahu 1.4 a roku výroby 1995. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 to cidlo by melo mit cislo 024246 a zavit 12x150 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 18, 2007 Author Share Posted April 18, 2007 ..a dam vedet hned jak to vymenim, zda se neco zmenilo. Vzhledem k memu pracovnimu vytizeni to bude v patek koupeno a nejdele behem vikendu vymeneno - predpokladam ze budu muset vypustit nejakou vodu a prikoupit tesneni pod cidlo. Diky za tip a podrobne info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 28, 2007 Author Share Posted April 28, 2007 Čidlo jsem koupil a pak jsem se podíval z boku, jedno čidlo je u termostatu a druhý z boku v bloku válců vzdálené 10cm, tak mne napadlo jenom prohodit kabely, protože na tom místě je to důkladně nepřístupný a bez lepšího montážního vybavení to jen tak vyměnit nepůjde. Teploměr pak neukazoval nic a závada stále stejná. Vrátil jsem to tedy zpět. Ujel jsem 30km a najednou se mi na 10sekund rozsvítilo "K". Motor běžel stále dál beze změny. Vypadá, že se závada dále a dále zhoršuje. Podezřívám opětně krokový motorek - asi jsem obdržel aušus, protože když je motor vyplý a dám klíč do druhé polohy těsně před startem - začne v motorovém prostoru sem tam pocvákávat krokový motorek - jakoby měl nějaký dotek. Volnoběh je neklidný a neustále je vidět o 4až5 mm nervózně se otvírající a zavírající klapku. Tak teda jsem na rozpacích, co včil dělat prvořadě. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Původně zaslal: Vega600 tak mne napadlo jenom prohodit kabely Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu... Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted April 28, 2007 Author Share Posted April 28, 2007 Původně zaslal: P607Olda Původně zaslal: Vega600 tak mne napadlo jenom prohodit kabely Tak to by mě nenapadlo ani v divokým snu... Myslíš, že jsou záměnná? (V katalogu je jen jeden typ pro obě použití?) V katalogu není o užití vůbec nic, už jsem to psal výše dotazem- jsou tam uvedená čidla a snímače, navíc nikde není dokumentace kde je na 306ce snímač a kde čidlo - nato mi nikdo neodpověděl. Maximálně se to může lišit impedančně(ohmickým odporem). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P607Olda Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Tak jinou radu nevím. Tady v sekci Servis se nemá odpovídat "navštiv servis". Je fakt, že kdybych s tvojí závadou přišel do svého oblíbeného servisu, tak by technik koukl, ze skladu vytáhl čidlo, zkusil (většinou se trefí napoprvé) a za půl hodinky odjíždím. Proto píšu, že zaměňovat konektory zkusmo bych fakt nedělal. Taky bych nedělal to, že zkusmo koupit motorek, čidlo ... Ale jestli jsi blízko Šumperka, tak ti soukromě napíšu, kde ten servis je. [upravil dne 28.4.2007 P607Olda] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted May 3, 2007 Author Share Posted May 3, 2007 Takže vyměnil jsem čidlo teploty - staré nechal změřit a bylo zjištěno, že bylo funkční. Vyndal vstřikovací jednotku a prohlédl potenciometr klapky - dost znečištěno, dráha nepoškozena, ale snímací kartáčky silně odbroušeny. Po vyčištění dost změna k lepšímu - takže teď už jen zbývá zjistit zda lze ten kartáček s hřídelkou či bez koupit samostatně a pak vyměnit. Krokový motorek jsem taktéž nechal proměřit a byl funkční a to jak namontovaný, tak ten vyměněný. [upravil dne 3.5.2007 Vega600] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
durino81 Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste. Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fikky Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Pánové dnes mi tohle 306 začala dělat taky. Už jsem v servisu objednaný kvůli špatným ranním startům a taky mají podezdření na čidlo. Dnes zhruba po 30km kdy se teplota motoru dostane k 80C motor začne cukat jakoby tam nešla nafta. Při dobržďování na křižovatku mi to vždy zhaslo. Navíc mám pocit, že auto nejelo tak svižně jako obvykle. Na trojku jsem jel sotva 80. A za jízdy mi taky občas otáčky klesly tak,že motor netáhnul úplně. Buď pomohlo přeřazení a plnej, nebo to chcíplo. Měl si problém taky s výkonem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Já mám problém s benzinovým autem, kdežto ty s naftovým a v tom bude podstatný rozdíl. Jinak u mně problém pouze v nízkých a nebo volnoběžných otáčkách. Když už je to v otáčkách, pak mám obvyklý výkon a při přidání plynu sem tam cukne motor a to festově. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vega600 Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Původně zaslal: durino81 Len taka mala poznamka, cidlo a snimac su synonyma, tj. je to to iste. Inac, kolko mas najazdene? Tiez mi to zacina cukat na 309 a mam 186tis km, tak sa chystam skontrolovat ten potenciometer... Naježděno mám 144tis km, takže předpoklad je na opotřebovaný jezdec potenciometru. Byl jsem se na něj zeptat v Auto Kelly, jenže ten snímač mi připadá trochu jiný, než který mám. http://obchod.autokelly.cz/?SRC=100&RowID=161618098 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.