Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Technická kontrola :) Mám jí!!!


Dakaros

Recommended Posts

Ahoj lidi, opět vás žádám o radu, tentokrát ohledně technický! Ve velkym techničáku mi technická končí 12.4.2007, což je bohužel zítra.

Chtěl bych se zeptat, co všechno udělat, abych ji dostal? Kolik stojí TK a EMISE? A hlavně bych rád věděl, jestli se mam pokoušet technickou dělat legálně? Posledních pár měsíců přežívám od vejplaty k vejplatě a nějak jsem neměl na to, abych vychytal blechy, trochu se pokusim popsat můj stroj a jeho nedostatky:

Je to 309 1.4i TU3M jednobod z 1991.

Závady: Protejká olej přez rozdělovač, nefunguje hydraulika světel, z minulý kontroly vůle táhel řazení, brzdovej pedál zabírá dost dole a učinek je slabší, ale na suchu to s plnym autem zaflekuje bez problému, koroze brzdovýho vedení neni, vše natřeno konkorem, jen pod nádrž jsem se nedostal! A mam tam decentní laďák prej z GTička, pasuje přesně jako origo, jen má lehce basovej zvuk!

Auto startuje, drží volnoběh, kola mam s dobrym vzorkem a správnej rozměr, všechna elektronika funguje (už i vyhřívání zadního okna), ruční brzda funguje na 100procent, zadní náprava je snad OK, v přední nápravě někde odešel silenblok, ale neni to tak strašný. A rachtá mi ložisko v převodovce na neutrál.

Emise nevim nevim, katík mam, ale přijde mi, že mam vadnou lambdu, protože auto moc papá a za vlhka se z toho páří jako hrom, za sucha se dá z vejfuku dejchat:roker

Tak co mi na to řeknete? Problém je, že mi zbyly 2k z výplaty, který mam na technickou a kdyby mě vyrazily, jsem prostě v pr...

Jo a technická mi fakt projde zítra, nebo je tam ještě nějaká ochraná lhůta třeba do konce měsíce??

Předem moc děkuju za odpovědi.:o

[upravil dne 12/4/07 Dakaros]

[upravil dne 12/4/07 Dakaros]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dakaros

Ahoj lidi, opět vás žádám o radu, tentokrát ohledně technický! Ve velkym techničáku mi technická končí 12.4.2007, což je bohužel zítra.

Chtěl bych se zeptat, co všechno udělat, abych ji dostal? Kolik stojí TK a EMISE? A hlavně bych rád věděl, jestli se mam pokoušet technickou dělat legálně? Posledních pár měsíců přežívám od vejplaty k vejplatě a nějak jsem neměl na to, abych vychytal blechy, trochu se pokusim popsat můj stroj a jeho nedostatky:

Je to 309 1.4i TU3M jednobod z 1991.

Závady: Protejká olej přez rozdělovač, nefunguje hydraulika světel, z minulý kontroly vůle táhel řazení, brzdovej pedál zabírá dost dole a učinek je slabší, ale na suchu to s plnym autem zaflekuje bez problému, koroze brzdovýho vedení neni, vše natřeno konkorem, jen pod nádrž jsem se nedostal! A mam tam decentní laďák prej z GTička, pasuje přesně jako origo, jen má lehce basovej zvuk!

Auto startuje, drží volnoběh, kola mam s dobrym vzorkem a správnej rozměr, všechna elektronika funguje (už i vyhřívání zadního okna), ruční brzda funguje na 100procent, zadní náprava je snad OK, v přední nápravě někde odešel silenblok, ale neni to tak strašný. A rachtá mi ložisko v převodovce na neutrál.

Emise nevim nevim, katík mam, ale přijde mi, že mam vadnou lambdu, protože auto moc papá a za vlhka se z toho páří jako hrom, za sucha se dá z vejfuku dejchat:roker

Tak co mi na to řeknete? Problém je, že mi zbyly 2k z výplaty, který mam na technickou a kdyby mě vyrazily, jsem prostě v pr...

Jo a technická mi fakt projde zítra, nebo je tam ještě nějaká ochraná lhůta třeba do konce měsíce??

Předem moc děkuju za odpovědi.

stk ti projde opravdu zitra a vzhledem k nadchazejicimu kryštuvku bych nelenil.pokud projdes s brzdama ,myslim učinek v procentech na napravu,tak ten zbytek by ti meli napsat jen jako lehke vady,nevim jak ten vyfuk to netusim.s cenou je to ruzne cca 1100 ,- za oboji, a opravne jsou za 150,- zkus mělnik. www.stkmelnik.cz ,pak dej vedet jak jsi dopadl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

STK + emise jsou cca do 1 000,- CZK.

No, co se může stát. Když na tu STK nepůjdeš, a zastaví tě někde poliši, tak nevím, jak zjistí, jestli máš STK do 12.4. a nebo např. do 28.4. I když jeden nikdy neví.

Když tam půjdeš, máš 3 možnosti:

- buď ti nenajdou žádné závady a nebo jenom lehké, potom STK dostaneš a jsi v pohodě na další dva roky.

- najdou ti středně těžké závady. v tom případě ti dají STK na 30 dní. Do této doby musíš závady odstranit a absolvovat opakovanou STK.

- najdou ti závažné závady, strhnou ti červenou nálepku na RZ a v tom okamžiku bys neměl s autem na veřejných komunikacích ujet ani metr. Dokonce i z té STK to musíš odvést na podvalníku.

Co se týče emisí, tak jsem měl taky problém, že mi to měří nějak moc, ale poslal mě na chvilku na kafe, že se na to podívá a pak mi řekl, že už je to v pohodě. Asi záleží na přístupu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. Tak nefunkční hydraulika světel = závada B = technická pouze na měsíc, pak opakovaná. Brzdy, pokud je to opravdu "slabší", jsou zcela oprávněně závada C = nezpůsobilé - takže záleží na tom, nakolik jsou "slabší". Pokud jsou skutečně "slabší", nemá to na silnici co pohledávat.

Odešlý silentblok, pokud je v něm opravdu velká vůle, je taky B. Dtto příliš velký únik oleje, že to viditelně teče (ne že je to jen mastné).

TK a emise stojí dohromady necelý litr. Žádná ochranná lhůta neexistuje, technická končí datem uvedeným v TP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Trundik

... Když na tu STK nepůjdeš, a zastaví tě někde poliši, tak nevím, jak zjistí, jestli máš STK do 12.4. a nebo např. do 28.4. ...

Já to vím naprosto přesně, jak to zjistí - vysílačkou za pár minut. A buď si jistý, že když na nálepce najdou platnost končící v tom měsíci, tak že to udělají stopro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Trundik

... Když na tu STK nepůjdeš, a zastaví tě někde poliši, tak nevím, jak zjistí, jestli máš STK do 12.4. a nebo např. do 28.4. ...

Já to vím naprosto přesně, jak to zjistí - vysílačkou za pár minut. A buď si jistý, že když na nálepce najdou platnost končící v tom měsíci, tak že to udělají stopro.

No jo, ale tím pádem musí dávat z STK informace na příslušný úřad, který spravuje evidenci vozidel ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přední náprava mlátí jen při fakt velký nerovnosti, ale na rampě jsem žádnou nenašel a to jsem páčil pajcrem kde to šlo!! Olej viditelně neteče, ani po párdenim stání neni pod autem ani kapka, jen je celá převodovka od oleje, protože v rozdělovači neni gufero!!!

Brzdy, no, brzdí a nikdy jsem si na ně nestěžoval, celkem zlehka to jde do smyku a když to silně zadupnu, tak mi jdou do smyku všechny čtyři kola, jen jsem dnes jel Renaultem Scenic a ten rozdíl byl fakt znatelnej, i služební fábka brzdí o něco líp!!! Jinak brzdí mi 100x líp než favorit tchýně, kterej tou technickou prolez:( tak fakkt nevím!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Aluška

Já tedy nevím, ale technická mě taky skončila někdy dejme tomu 10. a na STK jsem dojela o 4 dny později téhož měsíce samozřejmě a nic mně neřekli....:myslim .

Na technické ti nic moc neřeknou, ani když na ní pojedeš za dva roky, a ne jen za 4 dny. Na technické jim do toho vůbec nic není, a může jim to být naprosto fuk. Technická je soukromý subjekt, který provádí prohlídku vozidla, nic víc. Co s tím vozidlem děláš nebo neděláš, jestli jezdíš bez platné prohlídky, je záležitost zajímající tak maximálně policii nebo příslušný úřad, ale ne STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: Aluška

Já tedy nevím, ale technická mě taky skončila někdy dejme tomu 10. a na STK jsem dojela o 4 dny později téhož měsíce samozřejmě a nic mně neřekli....:myslim .

Na technické ti nic moc neřeknou, ani když na ní pojedeš za dva roky, a ne jen za 4 dny. Na technické jim do toho vůbec nic není, a může jim to být naprosto fuk. Technická je soukromý subjekt, který provádí prohlídku vozidla, nic víc. Co s tím vozidlem děláš nebo neděláš, jestli jezdíš bez platné prohlídky, je záležitost zajímající tak maximálně policii nebo příslušný úřad, ale ne STK.

Aha, tak to jsem nevěděla, ale policajti mě nechytli, tak je to všechno OK :) . Mě vůbec nějak policajti neberou, asi se jim nelíbím :( nebo mi kouknou do občanky a pošlou mě pryč, jako naposledy :D :D .

[upravil dne 11/4/07 Aluška]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se držím hesla čím větší prdel je to město kde jsem na STK, tím to bude lepší a mám větší šanci projít...tam sou rádi, že jim tam vůbec někdo jede, tak to posuzujou mírnějc..minule sem byl na STK v brně v židenicích a už nikdy tam nepudu(nenápadně servis hned vedle STK)...na favoritu mi našli tolik chyb i blbůstek, že sem musel plati asi 6k za ruzne opravy a blbiny(přitom to auto bylo úplně v pohodě). Tak mi otec řekl at zajedu k němu do Blanska, že tam sou v pohodě a taky že jo...stk sem dostal v klídku. Ted mám P206 celkem v dost dobrým stavu a STK mám ted novou na dva roky...a až mi skončí tak jedu zas do blanska..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já zase někde četl, že je lepší jet do nějaký frekventovaný stk, kde nemaji čas hledat pitominy a že stk, kam jim přijede pár aut deně, mají dost času, aby to auto prohlídly. To je asi věc názoru no! Uvidim zejtra, bud to bude v poho, nebo si pudu hodit mašly:) Tý jo, mam nervy jak před maturitou!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost dobře nechápu, co tu řešíte

a) Buď mám auto v cajku a nemám se čeho bát

b) myslím si, že mám auto v cajku a když mi technik objeví nesouměrné brzdy, upaluju do servisu a děkuju, že jsem na tu STK jel, páč kdybych kvůli tomu sestřelil babču na přechodu, bylo by to určitě mnohem horší

c) nemám auto, ale popelnici a bojím se, že už tu chybějící podlahu u spolujezdce a vyšisovaná světla (maximum vad, které jsem ochoten si připustit!!!) NEOKECÁM - pak jsem magor a na silnici nemám co dělat!!!!!!!!!!

Samozřejmě tu můžete začít operovat, že co STK, to jiný pohled a BOHUŽEL budete mít pravdu - ale až Vám někdo v polorozpadlým vraku s čerstvou STK zastaví v kufru, protože mu to trošku hůř brzdí, budu se těšit na Vaše názory.

Kdyby opravdu začaly STK fungovat jak mají, to by se omladil a pročistil vozový park na našich silnicích a věřím, že i nehod by bylo míň

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Medvěd

ale až Vám někdo v polorozpadlým vraku s čerstvou STK zastaví v kufru, protože mu to trošku hůř brzdí, budu se těšit na Vaše názory.

Kdyby opravdu začaly STK fungovat jak mají, to by se omladil a pročistil vozový park na našich silnicích a věřím, že i nehod by bylo míň

Svata pravda :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Do kdy platí technická zjistí policie na místě z knížky o emisích (emise musí být před technickou a je tam datum).

2. Hydraulické nastavování světel někde neberou jako závadu a někde jo (vlastní zkušenost s Favoritem). Většinou jim stačí zavolat a oni řeknou jak to berou.

3. Nemělo by to tak být, ale emise se často dělají tak, že tam technik dá lístek z jiného vozu (kterých má pro tento případ pár vyjetejch) a nic neřeší.

4. Řekl bych, že u brzd je hlavní, aby brzdily stejnoměrně a je jedno jakou silou na to technik šlape (hlavně, aby to dosáhlo potřebného brzdného účinku).

Obecně zastrčenější a nové technické, které potřebují zákazníky si jich také víc váží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Leo

1. Do kdy platí technická zjistí policie na místě z knížky o emisích (emise musí být před technickou a je tam datum).

Obecně zastrčenější a nové technické, které potřebují zákazníky si jich také víc váží.

Doklad o emisích nemusíš vozit sebou. I když ho sebou vozím a na žádost o předložení dokladů mu ji dám, tak mi ji okamžitě vrací, že "toto ho nezajímá".

Byl jsem na nové STK a neprošel jsem. Byl jem tam za 3 dny na opakované a prošel jsem. Na závady, které jsem musel absolvovat znovu, mi ten druhý technik řekl, že on by to pustil hned, ale že na to nemůže nic říct, protože je to kolega. Takže spíš záleží na lidech, na tom jak a s kým se vyspí atd, atd, atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Trundik

Původně zaslal: Leo

1. Do kdy platí technická zjistí policie na místě z knížky o emisích (emise musí být před technickou a je tam datum).

Obecně zastrčenější a nové technické, které potřebují zákazníky si jich také víc váží.

Doklad o emisích nemusíš vozit sebou. I když ho sebou vozím a na žádost o předložení dokladů mu ji dám, tak mi ji okamžitě vrací, že "toto ho nezajímá".

Byl jsem na nové STK a neprošel jsem. Byl jem tam za 3 dny na opakované a prošel jsem. Na závady, které jsem musel absolvovat znovu, mi ten druhý technik řekl, že on by to pustil hned, ale že na to nemůže nic říct, protože je to kolega. Takže spíš záleží na lidech, na tom jak a s kým se vyspí atd, atd, atd...

Dodnes jsem si myslel, že emisní knížka je povinná (také jsem ji párkrát musel ukazovat).:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...