Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Prehrievanie motora 1.9 D


Keeper

Recommended Posts

Caves vsetci.

Zohnal som motor 1.9 D r.v. 88 a pouzil som ho do traktora, no mam jeden problem ohladom jeho prehrievania, neviem ci som chladenie dobre pozapajal. Na termostate su tri snimace a neviem vobec ako maju byt zapojeme.

Moze mi niekto pls pomoct resp. zaslat schemu zapojenia chladenia alebo nieco podobne?

Dik moc :myslim

keeeper@zoznam.sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vodu si hádam dobre zapojil, chladič, termostat, kúrenie?? U toho motora ide voda do kúrenia stále, a tak obmýva a zohrieva termostat - nemáš tento problém? Že ti voda neprúdi a tak neotvorí termostat?

Snímače teploty vody vyber z chladiča a skús v hrnci s teplomerom - ventilátor by mal zapínať asi pri 87 stupňoch, prípadne druhý stupeň pri 95. Elektriku potom zapoj tak, aby ventilátor alebo ventilátory fungovali.

Alebo sa na snímače vykašli a urob to na ručný spínač alebo najlepšie na trvalý chod.

Ale tvoj problém bude zrejme v termostate, a nie v elektrike.

PS: iný problém, či ti motor nefúka pod hlavou a tak prehrieva vodu??

[upravil dne 13.4.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. Tak za prvé na chladiči žádné snímače teploty nejsou. Ty jsou výhradně na tělese termostatu. Na chladiči je jen a pouze teplotní spínač sahar, což je poněkud něco jiného.

Ty tři snímače na termostatu, co tě tak zajímají jsou: 1) čidlo teploty (pro budík), 2) teplotní spínač pro kontrolku přehřátí, 3) teplotní spínač pro EGR ventil. Ten třetí - pro EGR - je ten nejblíž termostatu, a pro motor D9B tam vůbec není.

Co se zapojení hadic týče, žádné schéma ti nepošlu, musí stačit slovní popis. Tlustá hadice z termostatu vede do chladiče, z chladiče vede zase do té nejtlustší dozadu dolu k předehřevu nafty. Přepadová hadice z termostatu vede do přepadu expanze (buď jí má chladič integrovanou, nebo oddělenou, je to úplně fuk). Zezadu z hlavy naproti termostatu je výstup do radiátoru topení, druhá hadice z něj se zapojí opět do příslušného výstupu z předehřevu nafty. Paralelně s tím je na motoru tenká by-pass trubka, dohromady to dělá malý okruh. Poslední horní vývod z předehřevu nafty vzadu na motoru je výstup do expanzky. Toť vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...