Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Už mi to vrní, ale nebrzdí!


dejwik

Recommended Posts

Čau montéři :),

tak záhada chcípání vyřešena. Vyměnil jsem těsnění pod hlavou a teď si moje Míčko vrní o 405 :). Mám teď ale problém s brzdama, pokoušel jsem se je odzvzdušnit a to jsem asi neměl dělat. Mám jednotku Bendix s integrovanym ABS (který mi sice nějak nefachčí, ale to je vedlejší) s brzdičema Girling. Nějako mi to furt nejde odzdušnit. Postup mám takovejhle. Při vypnutym zapalování odzdušnim nejdřiv všechny třmeny podle postupu, jak je v manuálu. Pak odvzušnim obě komory jednotky a zapnu zapalovaní, aby se to natlakovalo. Nejen, že pedál není vůbec tvrdej, je spíš gumovej. Ale pořád mi to tlakuje a svítí mi stopka a brzdy. Dělám něco špatně? Už fakt nevim. Do servisu se mi to dávat nechce, páč sem tam zavolal, kolik za to chtěj a vytáhli na mě 1500 - 2000,- a to se mi zdá fakt dost. Díky moc za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Masinka

Jenom bych doplnil, ze ja mam skoro vsechny odvzdusnovaky zalomeny (teda krome tëch na trmenech), takze ja odvzdusnuju jenom trmeny, pak si sice musim davat bacha, ale za cas se to samo odvzdusni. MUsim teda odvzdusnovat jenom trmeny a to pri zapnutym zapalovani, protoze to v zivote pedalem nemuzes naslapat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, to je fakt dobrej návod. Zkusim to eště raz podle něj.

To Masinka:

Na trmenech mam šrouby v poho, ale na nádržce se mi urvaly ty dva co sou na těch kovovejch parohách nebo co to je. Maj to fakt dementně vyřešený, kovovej šroub do hliníku nebo z čeho to je. To je jasný, že to za ty léta sroste. Až uvidíte v září co sem s tim udělal, tak se posmějete. Odvrtal jsem je a dal jsem tam ocelový vložky a zalepil Loctitem :-) A ovzdušňuje to jako fík :-) Já se jenom bojim, estli nemám někde prdlou nakou hadicku a nenasava mi to tam vzduch. Dneska uvidíme :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak jsem se to snažil odvzdušnit podle Mašinkova manuálu a porád mi to nejde. Asi mám něco v pr. v okruhu vysokýho tlaku, páč mi čerpadlo furt tlakuje a nezastaví se. A autigo brzdí jak, když je bez tlaku. Na todle už asi nemám. Nemáte někdo nějakej dobrej ale levnej servis v Praze?

Dík moc za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dejwik: a nejaka kontrolka sviti, nebo ne? Pokud ne, muzes mit nekde preruseny kabliky, napr. k tlakovemu spinaci,... nebo chybejici kontrolku..., nebo pojistku F2, nebo taky zasobnik tlaku = kouli (jako u citroenu), muze mit prasklou membranu nebo nefunkcni ventil, to pak jede natvrdo, furt to cvaka, nebot neni kam tlakovat! Vsechno to odre pumpa a ta to nemuze stihat. Tlak v systemu by mel byt 80-180, nebo 80-160 baru (zapnuti pumpy-vypnuti pumpy).

Kontrolka ABS Bendix by mela po zapnuti 3s svitit a pak zhasnout. Pokud odpojis jednotku ABS, nebo regulator, mela by se rozsvitit.

Pokud se nevypina pumpa a koule je dobra, zmackni ten testovaci knoflik nadrzce s brzdovkou. Pokud se pumpa nevypne, odpoj z nadrzky hnedy 3-polovy konektor, a zmer odpor mezi 1 a 3 nozickou (drat 33A a 33B). Mel by tam byt mene nez 1 Ohm, pri stisku toho knofliku nadoraz by to melo byt cca. 200KOhmu. Jestli je to OK, zkontroluj rele, jestli ne, je chyba v elektrice u pumpy.

Jinak chybove kody ABS lze precist diagnostikou.

Zatim takhle ve zkratce, prover to a dej mi vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Dydzej

dejwik: a nejaka kontrolka sviti, nebo ne? Pokud ne, muzes mit nekde preruseny kabliky, napr. k tlakovemu spinaci,... nebo chybejici kontrolku..., nebo pojistku F2, nebo taky zasobnik tlaku = kouli (jako u citroenu), muze mit prasklou membranu nebo nefunkcni ventil, to pak jede natvrdo, furt to cvaka, nebot neni kam tlakovat! Vsechno to odre pumpa a ta to nemuze stihat. Tlak v systemu by mel byt 80-180, nebo 80-160 baru (zapnuti pumpy-vypnuti pumpy).

Kontrolka ABS Bendix by mela po zapnuti 3s svitit a pak zhasnout. Pokud odpojis jednotku ABS, nebo regulator, mela by se rozsvitit.

Pokud se nevypina pumpa a koule je dobra, zmackni ten testovaci knoflik nadrzce s brzdovkou. Pokud se pumpa nevypne, odpoj z nadrzky hnedy 3-polovy konektor, a zmer odpor mezi 1 a 3 nozickou (drat 33A a 33B). Mel by tam byt mene nez 1 Ohm, pri stisku toho knofliku nadoraz by to melo byt cca. 200KOhmu. Jestli je to OK, zkontroluj rele, jestli ne, je chyba v elektrice u pumpy.

Jinak chybove kody ABS lze precist diagnostikou.

Zatim takhle ve zkratce, prover to a dej mi vedet.

Covece to by aj mohla bejt ta koule. Ale to poznam asik jen tlakomerem co? To se asi neda rozebrat, nebo jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Tomáš1

Celej systém ABS na Peugeotech je pěkně dojebanej(sorry ty slova). Neznám nikoho kdo má ABS a něco na něm nedělal. Tuhle část frantíci nevychytali nevím jak teď nebo u nových modelů ale jinak je to pěknej sráč. Takže Dejwiku upřímnou soustrast ale na druhou stranu bud rád, že nemáš 4x4, protože tam je to ještě horší. Jinak zeptám se nemáš nahodou slušnou pravou poloosu?

Tomáš Mi16 low power :o(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsán autorem Tomáš1

Celej systém ABS na Peugeotech je pěkně dojebanej(sorry ty slova). Neznám nikoho kdo má ABS a něco na něm nedělal. Tuhle část frantíci nevychytali nevím jak teď nebo u nových modelů ale jinak je to pěknej sráč. Takže Dejwiku upřímnou soustrast ale na druhou stranu bud rád, že nemáš 4x4, protože tam je to ještě horší. Jinak zeptám se nemáš nahodou slušnou pravou poloosu?

Tomáš Mi16 low power :o(

Covece nemam, jinac uz bych se ti davno ozval. Vono ti to nejak s tou repasi za 1500,- nevyslo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dejwik: koule se rozebrat neda; snad kazdej citroen servis ma takovy udelatko, kterym ti kouli zmeri. Dojed tam, vysroubuj ji a uvidis. No vlastne takovej figl na urceni, jestli je koule OK, nebo ma prasklou membranu, existuje: vysroubuj ji, otoc ji dirou dolu a zmer kolik a jak to vytece - pokud toho je hodne a volne to vyteka, je koule v haji, pokud to musis vytrasat a je toho min, je koule dobra. Ber to s rezervou, uz je to dyl, co jsem mel Citroena a tohle resil...

BTW na tom ABS mas zboku taky jeden kontrolni otvor, kde lze merit tlak v soustave, ale zase potrebujes tlakomer a vhodnou koncovku. Tam to ma dat po zapnuti klicku a rozbehnuti pumpy tlak 50-70 baru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dejwik: nemam, ale ta koule by tam mela byt nasroubovana. Pokud se casem zakousne jako u citroenu, pomuze kladivo a majzlik (je to tlakova nadoba, takze to ma celkem silnou stenu a nejaky zasek tomu nemuze az tak vadit). Kazdopadne s potrisnenim kapalinou musis pocitat, koule je ji plna.

BTW Ted jsem se dival, co stoji pumpa k ABS Bendix Integral na 405, a prestoze jsem ze 605 zvyklej vidat hrozny castky, castka 88892.51 Kc s DPH mi vyrazila dech. No ono i ta koule (7416,-) a ventil (5329,-) jsou dost drahe... Ale pokud je ta koule stejna s citroenskou, sezenes ji nekde jinde lacinejc, nebo existuje i nouzove reseni...

Tak jsem ted videl kouli na fotce a je o dost mensi nez u citroenu :(

[Editován dne 10/9/03 Dydzej]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně o jaký problém jde ale u 4x4 je vzádu ta blbá hydraulika aj. vymoženosti tak možná tam je zakopaný pes. Není to moje zkušenost ale kamaráda který dělá mechanika na STK a říkal, že tyhle Mi16 4x4 nechce už nikdy videt, protože jsou to nejhorší auta skrz brzdy. Něco na tom bude protože, je jen malé procento lidí si na brzdy nestěžuje.

Mám Mi a ty brzdy nic moc. Měl jsem BX a ta brzdí někdy až moc.

:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...