Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P 605 - sbíhavost přední nápravy


Kdo

Recommended Posts

Nemáte někdo povědomost, na kolik (nejlépe) milimetrů (a kam) se seřizuje sbíhavost přední nápravy na 605-ce?? Údajně má být 2+/- 0,6mm do sbíhava, ale obvykle mají předohraby mírnou rozbíhavost, či nulu?? Jak a kolik je správně??

[upravil dne 7.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lenny1984

rozbíhavost určitě ne. to by to plavalo. to prostě nejde.

Ale jde , kalkuluje se se silou pohonu. U zadohrabů se přední kola jen odvalují, takže odpor je tlačí dozadu, kdežto u předohrabů ty kola táhnou, takže všechny vůle v pouzdrech a silentblocích se vymezují na opačnou stranu. Proto má většina předohrabů (samozřejmě v závislosti na konstrukci nápravy - odklon kola a záklon čepu) buď nulu, nebo negativní sbíhavost - tedy rozbíhavost. Ad "plavání" - pro grip pneumatik je úplně jedno, jestli jsou mírně mimo osu odvalování na jednu, či druhou stranu

[upravil dne 7.4.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně:

- nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu.

- podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně.

- jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj

- jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě

- pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě

Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu)

Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají).

Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Nevím, 605 jsem měl před 7 lety. Ale všeobecně:

- nejprve odstranit vůle v kloubech atd, jinak to nemá cenu.

- podívej se na každou přední pneumatiku, jestli jsou sjeté zvenku nebo zevnitř, nebo stejně.

- jestli jsou správně sjeté, tak to neseřizuj

- jestli jsou nesprávně sjeté, tak seřizuj tu stranu (L nebo P), která se sjíždí, případně obě

- pneumatiky se sjíždějí na náběžné straně, takže jestli jsou sjeté zvenku, tak směřovaly příliš k sobě

Jestli máš nějaký přístroj (já jsem kdysi používal kovový rám a posuvku, a pootáčení kola o 180 st, abych vždy měřil na stejném místě ráfku, jednou vepředu a podruhé vzadu)

Základní nastavení u předního náhonu může být 0,0 mm (např. 406), anebo trošku směrem od sebe, tak - 0,5 mm na každé straně, celkově - 1 mm (se znakem mínus se značí, že kola se rozbíhají).

Ale spíš se orientuj podle toho, jak se pneu sjíždějí.

Díky za teorii - tu znám, ale jde mi o přesnost. Právě, že jsem dostal info o tom, že by 605ka měla mít 2+/- 0,6mm do plusu, což mi přijde na předohrab moc. K tvým radám pár poznámek - postupně:

- vůle odstraněny (SB=OK, výměna kul. čepů řízení (fajfky)

- pneu se nesjíždí

- musím kvůli výměně fajfek, ale údaje o správné "sbíhavosti" se rozcházejí

- pokud se ti sjíždí pneu (jedno jestli zvenku či zevnitř) jen na jedné straně, není hlavní vina na sbíhavosi, ale ve špatné geometrii nápravy - odklon kola, záklon čepu. Při sbíhavosti se budou kola vždy "dělit" o vyosení ze směru a pokud budeš seřizovat jen jednu stranu, tak víc, či míň budeš mít šikmo příčku volantu. Nikdy nepoběží jedno kolo rovně a druhé do pluhu, ale vždy napůl, což je dáno rozkladem sil.

- jestli máš kola do pluhu (sbíhavé), či na druhou stranu (rozbíhavé) a pneu se ti sjíždí, tak to už musí být HODNĚ mimo toleranci, ale hlavně to nepoznáš hned a stojí to nové gumy.

Vím, jakou pomůcku myslíš, ale není problém zajet do servisu na seřízení, jen to chce znát předepsané nastavení a to je kámen úrazu, když je jiná ves, jiný pes.

BTW: díky za rady, mé poznámky neber tak, že si nevážím rad:papa

2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím servisem máš pravdu, člověk tam důvěřivě přijede, oni něco nastaví...

Problém je v tom, že ty údaje dodává výrobce toho zařízení, pro všechny značky a typy aut, a občas se chybička vloudí.

S mojí 607 jsem už dělal zadní nápravu několikrát, protože v pneuservisu vůbec nevěděli, že se to má dělat v několika polohách při různém zatížení. U koncesionáře mě k tomu nepustili a nastavili to tak, že se s autem na ledě nedalo jezdit.

605 má prý stejnou zadní nápravu jako 607, což by také znamenalo proměnnou sbíhavost podle zatížení(?).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Kdo

2all: pokud někdo víte seřízení jakéhokoliv modelu, sem s ním, dá se odvodit pravděpodobnost.

Podle knížky "Jak na to 405" je sbíhavost 3+/-1mm (:myslim nemám ji u sebe), což mě se sice zdá taky dost, ale mám ji tak nastavenou v servise a zatím nepozoruju, že by se kola nějak sjížděly (přes zimu najeto cca 9000km)...

[upravil dne 8/4/2007 Dundee]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle APMTecu:

Sbíhavost vpředu = 1.42 +- 1.0 mm

Odklon vpředu = -0°13'+- 30'

Záklon rejd. čepu vpředu = 2°40' +- 30'

Příklon red. čepu = 13°30' +- 30'

Sbíhavost vzadu = 2.28 +- 0.6 mm

Odklon vzadu = -1°26'+- 30'

Kdybych pátral tak bych našel protokol ze servisu když mě to nstavovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...