Wasabi Odesláno 10. srpen 2003 Sdílet Odesláno 10. srpen 2003 Hojky chtěl bych se zeptat co se dá ještě považovat za v poměru k stáří motoru za rozumnou spotřebu oleje. Mám tam Total Diesel 5000 15 - 40. Myslím že mi to žere olej. Nalítal jsem asi 6000 - 7000 tis km a dolejval jsem něco přes 2 litry. Když jedu tak okolo 120 tak to do kopce hulí vidím to i v zrcátku ale je to spíš takovej šedej kouř. 5íkali mi že od nafty je černej. Jinak to jezdí jako šlak. i spotřeba nafty je ok. Na dálku jezdím za 5 litrů při 100 no a po městě jsem to měřil a 5,5 litru. Takže si nestěžuju akorát mi vadí že to občas hulí. Myslím si jestli by to nemohly bejt ty gufera co těsněj ventily, nebo stírací kroužky. Jak je to nákladný a složitý udělat. Asi jsem puntičkář ale chci to mít ok. Díky za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
georg Odesláno 11. srpen 2003 Sdílet Odesláno 11. srpen 2003 7 tis km a 2 litry oleje docela jeste jde. Podle navodu na 405 muze byt spotreba oleje az 1l/1000km. Ja na 405 1,9 benzin dolejval mezi vymenou cca 1.5 litru (pri vymene byl olej kousicek nad minimalni ryskou). Ten kour bych taky neresil - myslim, ze to je normalni u vsech starsich dieslu.. . Mimochodem, mas samolepku clubu? V jizerkach jsem dost casto (s breakem), tak abych te kdyztak problikal. Vzdycky to potesi, potkat nekoho z clubu na silnici. :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 11. srpen 2003 Sdílet Odesláno 11. srpen 2003 2 litry na 7000 k. je věru dost ikdyž tuším, že automobilka garantuje spotřebu oleje cca 1l/1000 km. Ze zkušenosti se mi spotřeba pohybovala asi takto: 405 1,8 TD 1,5l/10k, 405 1,9 1l/10k a současně 405 1,9 TD asi 0,5-0,7l / 10k. Nevím, kolik má motorek nafrčíno, ale v první řadě změř tlaky a omrkni těsnění ventilů. Mužný úniky sis vytipoval sám... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 12. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 12. srpen 2003 To Georg: Tak tu samolepku nemám , kde k ní můžu přijít? Hned ji beru. Dej mi vědět prosím tě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
georg Odesláno 13. srpen 2003 Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 wasabi: ja je kupoval na srazu, jinak budou i v e-schopu na clubovych strankach. cena myslim 20kc/ks Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kik Odesláno 13. srpen 2003 Sdílet Odesláno 13. srpen 2003 Samolepka je sice fajn, ale já s ní najezdil už asi milión kilometrů a eště sem nikoho nepotkal Nemám sice 405, ale k tý spotřebě oleje se s dovolením vyjádřím : já si držim hladinu oleje ve vaně těsně nad minimem a dolejval jsem asi tak 0,5 - 0,75 l na 10 000 km. Teď sem tam fouknul novej, tak uvidíme jak si bude škopík vrnět. [Editován dne 13/8/03 Kik] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 14. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 14. srpen 2003 Tak to se na ten e-shop kouknu jo a ten olej to máte koukám všichni gut akorát mě to papá. No musím zjistit kolik budiu stát ty gufera nebo co to tam vlastně je. Jinak jak je to složitý vyměnit? (na těch ventilech) a co bych měl ještě přikoupit. Asi těsnění pod hlavu a pod víko a dál nevím . Joa kdydych chtěl vyměnit ty stírací kroužky tak co to obnáší. Předem všem děkuji za odpověď.: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 15. srpen 2003 Sdílet Odesláno 15. srpen 2003 Wasabi: to si hodláš vyměnit sám? No, nic proti, zas tak těžké to není, ale nějaké znalosti to předpokládá - a to zhruba takové, aby ses ani nemusel ptát, co všechno vlastně musíš koupit... Nicméně, gufera ventilů je stovková záležitost. Dají se vyměnit i bez sundání hlavy, jen je potřeba vyndat vačkový hřídel. Přesný popis ti nenapíšu, sorry, ale nejsem spisovatel Ale pokud jsi zručný a technický typ, přijdeš na to sám Pokud bys chtěl vyměnit kroužky, je to už trochu horší - hlava dolů, ojnice ven atd... Něco takového teda doma dělat u dieselu nedoporučuju. Ono je totiž mj. vhodné přeměřit válce, jak jsou na tom, pak taky nechat srovnat a otlakovat hlavu, na montáž je vhodné mít momentový klíč... I když sice znám dost lidí, co podomácku patlaj dieselové motory, sám bych to nedělal, a ani bych takový motor pak nechtěl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 17. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 17. srpen 2003 to Oddie: já myslel jako že mám prostory ale dělat to bude kámoš je mechanik dělá mercedesy a tak říkal že neví přesně jak to bude a? se zeptám tady. Jinak ti dík za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAN2 Odesláno 19. srpen 2003 Sdílet Odesláno 19. srpen 2003 Na 90% to budou ty gumičky na ventilech. Před vlastní opravou zkus vyměnit olej a nalej do toho militec-1 nebo metaltec-1. Cena kolem 500. Zlepší ti to kompresi, dotěsní motor a do nutné opravy s tim nalítáš dalších 50tkm. Osobně vyzkoušeno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ludom Odesláno 20. srpen 2003 Sdílet Odesláno 20. srpen 2003 Po tom Mili-niečo - ten motor po tych 50t km vyberieš a daš tam druhý. Asi tak som to pochopil. Už som pár motorov videl is? po týchto prídavkoch do šrotu. Treba veru \"skúsi? na vlastnom motore\". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 21. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2003 To DAN2: Už mi to taky říkali jedna gumička stojí 92 kč v Peugeotu a replika 17 kč. Koupím si radši originál abych to nemusel dělat za 2 roky znova. No a kroužky 1683 kč jeden píst v Peugeotu replika 490 kč tak tady nevím je to dost peněz za origo. Ale nejdřív zkusím ty gufera. Ale dík za názor:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 21. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2003 To DAN2: Jo a taky mi někdo doporučoval \"Prolong\" prej je to na nevím jaký bázi ale není v tom žádnej kov mělo by to bejt dobrý ale uvidím každopádně si potom koupím nějakej dobrej českej olej abych nedopadl jako teď když jsem dolejval 2 litry a stálo mě to 400 kč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAN2 Odesláno 21. srpen 2003 Sdílet Odesláno 21. srpen 2003 Kolik máš najeto? Víš to na 100% že to má ty kilometry? Nech si přeměřit tlaky ve válcích, jestli budou ok, tak bych ty kroužky neměnil. Jestli si necháš dělat ty gumičky, nech si u toho rovnou zabrousit sedla ventilů u někoho kdo to umí, když už bude dole hlava, tak to vem jedním vrzem. jaký tam leješ olej? minerál nebo polosyntetiku? Minerál je prej vůči těm gumičkám agresivní. Koukni na vzduchový filtr, jestli v něm nemáš olej, při nastartovaným zahřátým motoru sundej zátku na dolejvání oleje, dej nad tu díru dlaň a zkus jestli ti to z tý díry nefuní - zkus si přidat plyn. Jestli jo, tak bude problém v kroužkách. Pak to chcípni a zkus to postavit na nějaký prudší kopeček a nechat to zabržděný jen na kvalt a chvíli v tom poseď, jestli se to nebude pomalu z toho kopce rozjíždět. Jestli to bude funět a nebude to mít kompresi, tak Tě ty kroužky neminou i s těma ventilama. Ten Prolong neznám, dej si na seznamu vyhledat \"militec\" a přečti si o tom. howgh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wasabi Odesláno 21. srpen 2003 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2003 To DAN2: Mám asi 200 tis. TY tlaky si nechám udělat, ale nedávno kámošovi měřili tlaky a měl to ok a žralo to jako svině byli to nakonec kroužky. Tak že na ty tlaky bych se mos nespoléhal. Jinak hlava se sundat nemusí jde to i tak. Jinak jezdím na Total Diesel 5000 15 - 40. A otom oleji jsem to slyšel právě naopak. U starších aut je lepší tam lejt minerál, polosyntetika je řidší a agresivnější. Někde tu byla diskuze ohledně olejů mám to od tamtud, taky mu to žralo a v servisu mu řekli tohle, že na 90 procent gufera a o tom oleji co jsem napsal. Na ten přípravek se podívám. Danke. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavjir Odesláno 22. srpen 2003 Sdílet Odesláno 22. srpen 2003 Čus pánové, mam podobný problém na své 405GLD. Postupoval jsem takt. 1. nechal jsem si změřit tlaky. OK 2. přetěsnil jsem si vanu. OK 3.Vyměnil jsem si těsnění pod vetil výkem. 4. Výměná gufera u rozvodů. Ok Po všech těchto výměnách jsem zjistil že olej pořád dolejvám. Pak mi jeden týpek poradil vyměnit těsnění pod hlavou. V bloku motoru ( vedle rozvodů) je mazací kanálek. A těsnění v tomto místě je dost slabé. Časem těsnění vytvrdne a v tomto místě to pak teče. Teď sice ještě dolejvám ale na 1300km jen 0,9l to jde ne. Jen se chci zeptat jak je to stou výměnou gufer u ventilů. Jak je nákladný si necht zbrousit ventily? Dík MAXIM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vareka Odesláno 22. srpen 2003 Sdílet Odesláno 22. srpen 2003 Nazdárek:D Když jsem u toho oleje mám 405 rok výroby 87, zatím olej drží, ale možná budu vypadat jako trotl(ale bylo nás víc) jak se tam leje olej:mad: nikde žádné víčko, snad jen ten\"cilindr\", ale normální silou s ním nelze hnout a nechci na pažoutovi páchat násilí(taky by se moh na...t:P) poooomoc:(:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hics Odesláno 22. srpen 2003 Sdílet Odesláno 22. srpen 2003 Zbrousit ventily??? Co je to za operaci? Možná zabrousit do sedel, ale to se dělaá většinou jen při výměně ventilů nebo hlavy. Nebo přebrousit hlavu? To by ti ale měli udělat, když ti měnili to těsnění pod ní. I tak se mi zdá, že ta spotřeba 0,9l na 1300km je poněkud moc. Pokud si neměnil ty těsnící gumičky na ventilech, tak bych to udělal. Totéž co ty a spíš míň dolejvám na 10 000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAN2 Odesláno 22. srpen 2003 Sdílet Odesláno 22. srpen 2003 Nikdy jsem diesela neměl, vim, že od přírody žerou víc oleje, ale všechny benziňáky co jsem měl nežarly nic-slovy nic (teda benzin bohužel jo), při výměně oleje jsem byl vždy na horní rysce. Při zabroušení ventilů musí hlava dolů, brousí se údajně sedla i ventily (když jsou tlaky ok, tak k tomu nevidim důvod), tahle operace se prej dělá když se měněj ty gufera na ventilech a je to tak+2000. Mě to nabízeli v noname servisu komplet za 6500 (výměna gufer+zabroušení ventilů) - majitel jezdí okruhy a auto si dělá sám, takže tomu docela rozumí. Na druhou stranu si zase musí vydělat, takže pokud seženeš někoho, kdo ti to udělá jako melouch, tak to budeš mít za 5000 (jen těsnění pod hlavu je za 900). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavjir Odesláno 22. srpen 2003 Sdílet Odesláno 22. srpen 2003 Hics: Promiň za neodborné vyjadřování. Ještě k tomu oleji - to že dolejváš po 10 000km se mi moc nechce věřit. To ten motor musí mít fakt málo naběháno a leješ tam sintetiku. Já mam nalítáno 290 000km. Olej vyměňuju po 8000km i když to je polosintetika HALVOLINE 10W-40. Chci mu dopřát - snad vydrží 500 000km:D ČUS MAXIM:cool: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.