Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Podrobne elektrické schema 406


Lubik

Recommended Posts

Zdar,

tak mi nechodi palivomer a ted mi nechodi uz ani teplomer. Po nastartovani zacne prihazovat stupne az skonci ve stavu \"--°C\". Mam pocit ze mi v aute odchazeji nejake kondenzatory. Potreboval bych sehnat podrobne elektricke schema. Nemate ho nekdo prosim prosim....

Nevite nekde co znamena \"Systemy fazoveho rozrhrani\" ve schematech ktere jsou z knihy \"Jak na to?\" a koluji tu? Copak to auto ma nejake faze? :roll

Mam 406Hdi, 80kW, 2000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubik

Zdar,

tak mi nechodi palivomer a ted mi nechodi uz ani teplomer. Po nastartovani zacne prihazovat stupne az skonci ve stavu \"--°C\". Mam pocit ze mi v aute odchazeji nejake kondenzatory. Potreboval bych sehnat podrobne elektricke schema. Nemate ho nekdo prosim prosim....

Nevite nekde co znamena \"Systemy fazoveho rozrhrani\" ve schematech ktere jsou z knihy \"Jak na to?\" a koluji tu? Copak to auto ma nejake faze? :roll

Mam 406Hdi, 80kW, 2000

Potřebuješ schéma přístrojové desky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Systém fázového rozhraní je uveden skoro na všech schematech a je označen stejně. Osazení konektorů v jednotlivých schématech se číselně jen doplňují a ne překrývají. Domnívám se, že se tak nazývá jednotka BSI nebo palubní počítač - nevím jaký byl název v originálu. Sjednocujícím prvkem je vícefunkční displej, který je připojen do této jednotky přes sběrnici VAN sběrnici (vodiče 9004 a 9005).

[upravil dne 23/3/07 ladak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,

tak nic moc jsem nevyzkoumal.

Ad. Komisar. - Ja mam uplne jinou pristrojovku. Co si ji pamatuju tak opravdu vypada jinak.

Ad. OK406 - toto schema mam, ale to neni nijak podrobne. Chtel jsem opravdu neco podrobnejsiho, treba schema pristrojove desky atp. Nedavno jsem resil palivomer a zjistil jsem ze napajeni plovaku jde snad z pristojovky. No pro me celkem neuveritelne.

Co jsem vyresil:

Cidlo venkovni teploty (motorova je stale spatne). Cidlo venkovni teploty je nemocny. V pondeli jdu nakoupit dily do gme a dam tam termistor.

Stale nevim proc mi obcas blika airbag, tahal jsem za vsechny draty pod sedackou a nezablikal....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska jsem pokracoval v badani. Knihu jak na to mam doma, ale prijde mi naprosto nevyhovujici, ty schemata jsou podle me na prd.

Dneska jsem rozebral a vyndal naftovy cerpadlo. Poradne jsem vse vycistil, mel jsem venku i samotnej reostat (nebo jak se tomu rika - proste ten soupaci rezistor) pro palivomer, jde to celkem snadno vyndat. Pri plne nadrz jsem nameril neco kolem 60ohm, pri prazdne 2kohm. Pote jsem vse dal dohromady a nastartoval, ale jak jsem se podivil kdyz na jednom dratku toho reostatu je 1,8V. To je nejake divne. Ze by tak palubni deska nejak hejbala s napetim a tim zpresnovala mereni paliva v nadrzi? Odkud je to presne napajene? Kolik tam mate vy voltu? Ja ze bych to proste hvizdnul 12V a nazdar. No zatim se bojim abych neco neudelal treba BSI. Urcite si tam odtud taha hodnotu palubni pocitac, kterej taky ukazuje psi kusy a kdybych mu nalozil 12V tak nevim jestli by to zkousnul. Blby auta, zlata Š120....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ukazatel - budik funguje na principu dvou civek, ktere jsou proti sobe otocne, v jedne civce je konstantni proud a tim vytvari urcite magneticke pole, ve druhe civce se meni proud pomoci toho promenliveho odporu na plovaku, cili snimani je udelany tak, ze pres ten promenlivej odpor na plovaku v nadrzi je ukostren jeden vyvod civky v budiku, druhy vyvod civky je spojen s vyvodem druhe civky a na toto spojeni je privedeno +12V, druhy konec druhe civky je opet pripojen na kostru, tim jak se meni odpor na plovaku v nadrzi, meni se i proud ktery proteka a tim se meni i magneticke pole kolem civky vznikajici a ty dve magneticka pole se navzajem ovlivnuji a rucicka se pak vychyluje.

To je zjednuduseny princip, pro zamezeni toho jevu, kdy v nadrzi se palivo behem jizdy preleva a plovak se hybe, cimz by se hybala i rucicka ukazatele, je signal od plovaku integrovan pomoci nejakeho operacniho zesilovace, proste elektronickeho obvodu, ktery bude vytvoren na desce plosnych spoju uvnitr budiku a tim se rucicka stabilizuje a neni citliva na kratke vychylky plovaku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cus,

musim se pochlubit, uz mi slape to externi cidlo teploty.

Koupil jsem NTC termisor 2k2 a v excelu jsem pocital ruzne varianty dopocital na 22k paralelne a 860 seriove a hodil to tam. Podle toho co jsem doma zkoumal vcera odpoledne, tak rozdil mezi rucnim teplomerem a v aute pri 14st nebyl zadnej, rano mi za okny teplomer ukazoval -1, auto -2, ale jak jsem kousek ujel tak naskocilo -1. Jsem spokojenej! Oprava za 15Kc.

Diky vsem....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Lubik

Cus,

musim se pochlubit, uz mi slape to externi cidlo teploty.

Koupil jsem NTC termisor 2k2 a v excelu jsem pocital ruzne varianty dopocital na 22k paralelne a 860 seriove a hodil to tam. Podle toho co jsem doma zkoumal vcera odpoledne, tak rozdil mezi rucnim teplomerem a v aute pri 14st nebyl zadnej, rano mi za okny teplomer ukazoval -1, auto -2, ale jak jsem kousek ujel tak naskocilo -1. Jsem spokojenej! Oprava za 15Kc.

Diky vsem....

fajn, ten vypocet dodatecnych odporu se bude hodit i ostatnim ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...