Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Předstih: Peugeot 309 1.4i 1991 TU3M


Dakaros

Recommended Posts

Ahoj. Nevíte, jestli se dá v domácích podmínkách zkontrolovat, seřídit předstih na motoru 1.4i jednobod 55kW. V knize jak na to je to popsaný jen nějakou strobo lampou nebo co a to nemam. Poslední dobou mi přijde, že auto od 4500ot ztrácí výkon a to dost rapidně!

Tento víkend už se snad dostanu na výměnu gufera v rozdělovači a chtěl bych ho celej vyčistit a popřípadě, pokud by to šlo ho i poštelovat!!

Ještě jeden dotaz. Na rozdělovači je z přední strany namontovanej nějakej černej něco. Vypadá to trochu jako potenciometn na škrtící klapce,ale je to menší a přišroubovaný jen dvěma šroubama. Nevíte, co to je???

Díky moc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Černá krabička na rozdělovači je elektronický modul zapalování. Dává impulsy pro zapalovací transformátor /indukční cívku/. Pokud ho odšroubuješ od rozdělovače tak na zadní straně je natřený kontaktní vazelinou, aby mal dokonalý styk na těleso rozdělovače a chladil se. Při provozu auta je tento modul dost zatížen.

Můžeš pootočit rozdělovačem za chodu motoru i bez stroboskopické lampy, sám uvidíš jak motor jede, podle toho potom rozdělovač utáhneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co že??? To to mam jako poštelovat podle chodu motoru??? No to je hustý.

Co mam čekat za reakce při otáčení. Ten motor bude prostě třeba cukat, vynechávat, dusit se, nebo tak něco?? A jen v jedný poloze bude šlapat dobře? To musí bejt ale přeci dost nepřesný ne???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dakaros

No co že??? To to mam jako poštelovat podle chodu motoru??? No to je hustý.

Co mam čekat za reakce při otáčení. Ten motor bude prostě třeba cukat, vynechávat, dusit se, nebo tak něco?? A jen v jedný poloze bude šlapat dobře? To musí bejt ale přeci dost nepřesný ne???

kdyz s nim budes otacet za chodu, tak se budou plynule menit otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: .mycTD

Původně zaslal: Dakaros

No co že??? To to mam jako poštelovat podle chodu motoru??? No to je hustý.

Co mam čekat za reakce při otáčení. Ten motor bude prostě třeba cukat, vynechávat, dusit se, nebo tak něco?? A jen v jedný poloze bude šlapat dobře? To musí bejt ale přeci dost nepřesný ne???

kdyz s nim budes otacet za chodu, tak se budou plynule menit otacky.

No to bude asi fungovat u MPI, kde si otáčky nastavuje ECU ne? Já otáčky volnoběhu ladim šroubem a mam je nastavený asi na 1100 ot, když jdu pod 1000 tak ten motor má zvuk, jako kdybych ho podtáčel.

To asi nebude to pravé ořechové. U Šáde se to ladilo krásně, tam byla ryska na řemenici a bloku motoru a když byly u sebe, tak měla bliknout jiskra na svíčce prvního válce. Ach jo, proč je to tak složitý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dakaros

No to bude asi fungovat u MPI, kde si otáčky nastavuje ECU ne? Já otáčky volnoběhu ladim šroubem a mam je nastavený asi na 1100 ot, když jdu pod 1000 tak ten motor má zvuk, jako kdybych ho podtáčel.

To asi nebude to pravé ořechové. U Šáde se to ladilo krásně, tam byla ryska na řemenici a bloku motoru a když byly u sebe, tak měla bliknout jiskra na svíčce prvního válce. Ach jo, proč je to tak složitý.

1/ tak jako u sade to jde samozrejme taky. Ryska znaci HU 1.valce a urco ji tam mas taky nekde. Ja ji mam na setrvaku, pripadne si strcis do valce sroubovak. Ale neni to ono, pac to stelujes jen u vypnuteho motoru.

2/ na volnobeh mam u MPI taky sroub, ECU mi to to ridila u jednobodu. Kolisani je dano tim, ze pri odchylce od optimalniho nastaveni predstihu ti budou klesat otacky.

Jinak zacal jsi tim, ze motor netahne ve vysokych otackach, ale ted koukam, ze hapruje i na volnobeh, takze bych spis hledal problem i jinde.

[upravil dne 15.3.07 .mycTD]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me nehapruje na volnobeh. Jen mam vonobeh nastavenej na 1100ot a 1000 po zapnuti svetel. Jenže mam teplem skroucenou ručičku otáčkoměru, tak nevim, jak moc to klame. Jinak vonobeh mi drzi krasne, jen je problém tak při 80stupnich celsia, když pustim plyn, otáčky padnou na plácnu 500ot motor se zaklepe a pak se vrátěj na 1000. Za studena v poho na sitič točí 1300,1400 povypnutí sitiče odhadem po minutě otáčky padnou na oněch 1100/1000 tam se drží, do těch 75-80 stupnu po puštění plynu padaji pomalu na 1100/1000, 75-85stupnu po pusteni plynu padaji na tech 500 a pak se ustalej a po zahřátí motoru na 90 krásně rychle padaji na 1100/1000 ot.

Jde o to, že pokud to šroubem za teplýho motoru nastavim na 900 ot. na kterejch by to mělo bejt klepe se celá palubka kazety v kastlíku, pač ten motor to prostě nezvládá. nevim, jestli je to špatným otáčkoměrem, nebo třeba špatnym předstihem, nebo buhví čim jiným.

Teď ale řešim to, že mi přijde, že to auto vubec nejede! Nedávno jsem se honil s kámošem, jel ve fábce 1.4MPi, má psanejch 43 nebo 47kW a musim říct, že jsem se ho tak tak držel, na dlouhý rovině bych ho i předjěl, jenže on měl v autě tři lidi a já jel sám!

Když to rozjedu na rovině, třeba za tři, tak do 4500ot je krásně cejtit, jak to akceleruje a po překročení 4500ot cca bum pádlem po palici a je znát dost znatelnej pokles výkonu. Přes zimu jsem to auto dost šetřil, pač se bojim ale na podzim to krásně tahalo do 6000 ot. Je to divný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V prvním příspěvku píšeš, že máš motor TU3M. Ten je řízený jednotkou Bosch Mono - Jetronic A2.2. Tento systém řídí volnoběh a přechodové režimy motoru včetně chodu za studena nastavovačem škrtící klapky. Nemá žádné nastavení volnoběhu a už vůbec ne sytič. Řídící jednotka musí nastavit volnoběh sama podle datového pole a ostatních veličin. Žádné nastavení šroubkem zde není možné.

Musíš se obrátit na někoho, kdo tento systém zná a ví přesně co dělá. Předně musí nastavit zpět dorazový šroub škrtící klapky do správné polohy, kterým jak vyplývá z tvého příspevku točíš a jako nastavuješ otáčky. Nic takového. Dále musí zjistit proč ti nefunguje nastavovač škrtící klapky a další věci. Člověk na kterého se obrátíš si už poradí, protože to zná a ví co dělá. Nejde bohužel tady o celém problému psát, protože tato problematika je široká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím nastavovačem myslíš krokovej motorek (vlastně jednosměrnej motorek). To že by nefungoval si nemyslím, protože pokud je motor studenej, tak si sám hejbá škrtící klapkou, až za tepla je uplně zasunut a klapka se opírá o dojezdovej šroub. Už jsem tu kdysi prosil o radu jak tyto nesmysly nastavit správně (doraz klapky, šroub, ten druhej šroub, kterej je u nastavovače- krokovýho motorku) ale nikdo nic nenapsal, tak jsem to neřešil! Sitič to možná neni, ale jakou má potom funkci šoupátko přídavného vzduch, kterým se jak jsem si myslel zvyšujou otáčky volnoběhu (něco jako systič) a který se po nastartování otevře a po určitý době, kdy je motor teplej se zase zavře! Tak to aspoň chápu já! Netvrdim, že to je správně, ale doteď jsem v tom domění žil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dakaros

Teď ale řešim to, že mi přijde, že to auto vubec nejede! Nedávno jsem se honil s kámošem, jel ve fábce 1.4MPi, má psanejch 43 nebo 47kW a musim říct, že jsem se ho tak tak držel, na dlouhý rovině bych ho i předjěl, jenže on měl v autě tři lidi a já jel sám!

Když to rozjedu na rovině, třeba za tři, tak do 4500ot je krásně cejtit, jak to akceleruje a po překročení 4500ot cca bum pádlem po palici a je znát dost znatelnej pokles výkonu. Přes zimu jsem to auto dost šetřil, pač se bojim ale na podzim to krásně tahalo do 6000 ot. Je to divný.

Nebude zaneseny palivovy filter?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak první poznatky! Měl jsem rozdělanej rozdělovač a mam tam BOSH, co mě zarazilo, ten podtlakovej mechanismus, kterej má hejbat s předstihěm a je přišroubovanej na rozdělovači (vypadá to jako létajcí talíř a vede do něj hadička ze sání přes elektro ventil a z něj vede do rozdělovače táhlo (to neni vidět). Skoušel jsem to pusou nasát a je to průchozí de to jak profouknout, tak i nasát. Nemělo by to bejt neprůchozí?? Potom dálší věc, vyšrouboval jsem ten doraz škrtící klapky a skutečně si volnoběh řídil počítač a kupodivu se držel i na těch 900ot. na kterejch má bejt. Ten mechanismus šoupátka (dle mého mínění) vede z tělesa sání do plastovýho nesmyslu o kterym jsem si myslel, že je to šoupátko, je do něj zapojenej konektor, z něj to vede na pravej kraj auta (z pohledu řidiče) do velký černý tuby, která vypadá jako filtr (Peugeot, Talbot, Citroen) a z něj to vede pod autem k nádrži.

Vyměnil jsem palivovej filt (už půl roku mi leží ve sklepě a novej Bosch) a auto se chová mnohem líp, přestalo pocukávat při akceleraci, motor je klidnej, akorád jsem nezkoušel, jak to jede ve vyšších otáčkách.

Toť moje poznatky z weekendu. Fotky motoru dodám, ale mam někde zabordelenej daťák, tak je nemohu ztáhnout.

[upravil dne 18/3/07 Dakaros]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...