pasian612 Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Máme doma 405ku, rozhodli sme sa meniť rozvody. Viete mi poradiť, ako najlepšie postupovať, na čo si dávať pozor a čo ma čaká a neminie? Za vaše rady budem moc vďačný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Cituji co napsal kdysi ODDIE - docela pěkný popis ... !! Pokud jde o rozvody na starších dieselech a TD (1,8 i 1,9), tak ofic. předpis výrobce je interval výměny 120tis km - sada, tzn. řemen i obě kladky. Nicméně, v situaci, když už většina těch motorů má dávno fousy, a zeměkouli objela už tolikrát, že si to už ani nepamatuje, je velmi vhodné řešit motor jako celek - a nejprv posoudit, jestli to má vůbec ještě smysl dělat. Mám-li motor, potažmo celé auto, s perspektivou ještě nějakého rozumného provozu, a nevím, co se kdy předtím na něm dělalo a jak, samotná výměna rozvodů moc ničemu nepomůže. Tyhle motory mají většinou totálně mimo vůli ventilů, na což se obecně kašle (9 z 10 motorů, co se mi dostalo do ruky, je mělo mimo), gufera na ventilech rozpadlé, na klice taky, s rozvody je třeba vzít i vodní pumpu... Takže, chci-li udělat vše najednou, tak je třeba před rozhozením rozvodů změřit vůle ventilů, pak rozhodit rozvody, vyndat vačku, rovnou vyměnit gufera ventilů, a seřídit správné vůle pomocí podložek. Dále dát nová gufera vačky. Pak sundat kompletní rozvody, vyhodit vodní pumpu a dát novou, dát nové gufero kliky. Dát nové rozvody, a podle potřeby dost často také novou řemenici pro altík. Teprve když uděláte tohle všechno, máte jakous takous jistotu, že ten motor je tak nějak mechanicky OK. Ani nezmiňuji, že je nanejvých vhodné dát např. i nové trysky, protože na ty se obecně taky kašle... Když je hotové tohle všechno, a je to udělané z kvalitních dílů, už by vás mělo potkat \"jen\" podfouklé těsnění, prasklá hlava, tekoucí čerpadlo, vyběhané turbo (pokud jej motor má), či chycená klika Hodně štěstí Poté, co máte takhle kompletně udělané rozvody, navzdory předpisu výrobce doporučuji vyměnit samotný rozvodový řemen už někdy při cca 70-80tis km, a dožije-li se motor náhodou i další výměny, tak při té další opět úplně vše - řemen, kladky i vodní pumpu. Při každé výměně řemene samozřejmě doporučuji překontrolovat vůle ventilů... Tímto postupem si zajistíte, že pokud se motor náhodou těchto nájezdů ještě dožije (viz Rebikova poznámka), nebudete muset ty rozvody rozhazovat několikrát jen kvůli tomu, že vám 10tis po výměně začala téct vodní pumpa, či že vám kvůli špatným vůlím ventilů auto v zimě přestalo startovat. Ale když se rozhodnete \"ušetřit\", a něco z toho nedělat - vaše věc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 11. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2007 BOMBA super rýchla reakcia. Viete ako presne postupovať pri samotnom osádzaní? Myslím ako napasovať rozvody, remenicu...nevšimol som si tam neaké oporné body, drážky... sú tam vôbec? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Dávají se tam zajišťovací šrouby (tuším M8). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Je to popsané v knize Jak na to Peugeot 405 z nakladatelství Kopp. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 11. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2007 ... môže byť, ale len do roku 1993 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 A ty máš jaký rok výroby? Není to nikde uvedené ani ve jménu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Jelikož má 1.9 GRDT, tak má nový model od r. 93 výš a o těch motorech tam neni ani písmenko. Je sice dost podobnej 1.8, ale myslim si, že tam budou nějaký odlišnosti (charakteristika, nějaký díly apod.). V podstatě jsou ale postupy úplně stejný, takže není co řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 11. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2007 takže sa môžem do toho pustiť? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dundee Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Pokud se cítíš dodržet doporučený návod od Oddieho prezentovaný Neonem, neměl by to být problém. Samozřejmostí je dokonalá čistota pracovního prostředí a striktní dodržení postupů uvedených v knize a jiných zdrojích Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 11. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. březen 2007 zajtra idem na vec :potlesk:potlesk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. březen 2007 Sdílet Odesláno 11. březen 2007 Nastavení rozvodů je u všech motorů XUD stejné, takže je jedno, jestli je návod z roku 85, nebo z roku 99. Jeden aretační šroub M8 pro kolo vačky, jeden aretační šroub M8 pro kolo čerpadla, a aretační tyčka pro zastrčení dozadu za startér do otvoru v bloku - a tomu odpovídajícího otvoru v setrváku. Pokud nechcete vyndavat startér, musí být správně naohýbaná... U všech XUD motorů je jinak automatický napínák řemene, který odtlačíte 3/8\" nástavcem ráčnou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mišak Odesláno 12. březen 2007 Sdílet Odesláno 12. březen 2007 Až to budeš mít napiš jak si dopad dík:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 12. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. březen 2007 Samozrejme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 27. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. březen 2007 Nazdar fšetcia. Tak, nebolo by dňa aby sa niečo neskomplikovalo, rád by som taký \"maličký\" detail... Už ste menili niekto tesnenie pod hlavou??? Troška sa mi to totiž skomplikovalo... Poradte chlapi...ako na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 29. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 29. březen 2007 Takže nazdar všetcia Pažouťáci. Rozvodíky dopadli na jednotku, problém je však veliký... tlačí olej spod hlavy(presne na tej strane kde je remeň). Rozmýšlam či stačí vymeniť tesnenie, alebo dať zbrúsiť aj hlavu a dať hrubšie tesnenie...je ich až šesť hrúbok!!! Rozmýšľam kúpiť iný motor... čo vy na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 29. březen 2007 Sdílet Odesláno 29. březen 2007 Pokud sundáš hlavu, tak srovnat v každém případě! Těsnění dáš podle toho, jaké tam bylo předtím a o kolik se musela ubrat při srovnání. Pokud teče jen olej, jiný motor bych nekupoval. Pokud by se zadřel, a nebo popraskala hlava a tlakovalo to do vody, tak ano, ale jen kvůli oleji ne, to je škoda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 30. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 30. březen 2007 Asi idem na vec... treba najprv zhodiť turbo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 30. březen 2007 Sdílet Odesláno 30. březen 2007 Jo, ale i se svodama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pasian612 Odesláno 31. březen 2007 Autor Sdílet Odesláno 31. březen 2007 Kupil som tesnenie pod hlavu, potreboval by som vedieť, či sa dáva na silikon nakolko je plechove. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.