Jump to content

Dodatecna montaz klimatizace


Dundy
 Share

Recommended Posts

skusenosti primo ne nakonec jsem se na to u stareho auta vykaslal ale zjistoval jsem informace, dela to par firem u nas cena od 35000 Kc do 50000 Kc. Konkretne je jedna firma na Praze 7 za Holesovickou trznici ale nazev uz si nepamatuju.

Pokud by jsi to chtel delat sam tak potrebujes kompresor vcetne drzaku a remenice + asi jinou remenici na klice, chladic trubky a vyparnik ktery je soucasti topeni takze vlastne komplet topeni coz je nejvetsi vopruz, elektronika zas takovej problem neni je to par relatek a vypinac. Vse je nejlepsi koupit na vrakaci ze stejneho modelu ale stejne pocitej ze za to das cca 15000 Kc. na vrakovisti moc dobre vedi jakou to ma cenu.

Link to comment
Share on other sites

no, kdyby byl zájem, tak mám pro sebe připravenou komplet originál klimatizaci do 206, akorát mě chybí hadice. Pořád jsem se nedostal k tomu je sehnat a dokopat se k to mu, to namontovat. Tak to možná prodám, protože by jsem se k tomu určitě dostal až když bude zima.

Link to comment
Share on other sites

Já bych zrovna třeba nepodceňoval tu elektroniku. Co sem si všim, tak třeba mj. ECU klimatizace ovládá sahary, Musí bejt elektronicky řízená vzduchová klapka na klimatizační jednotce atd, takže dávat to do kárky, kde klima nikdy nebyla je úkol věru nelehký. Za cenu 35K to dle mě nestojí...

Link to comment
Share on other sites

já jsem koupil vše mimo hadic za 10 t. Kč, tak to snad není tak strašné, když ještě prodám původní chladič, topení atd. A namontovat to jde, kámoš už jí tam má a bez problémů, ale je to prej piplačka, podobná jako třeba u dodatečné montáže tempomatu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Venca

U mechanický klimy bych se do toho pustil celkem s klidnou hlavou. Klimatronic ani omylem. Jinak práce s vestavěním klimy (mechanický) pro nezasvěceného - tipuju tak týden dřiny.

Link to comment
Share on other sites

ME by spis zajimalo, dodatecne namontovat ten vicefunkcni displej na 406 (r.v.96) Ma s tim nekdo zkusenosti?Co se na tom panelu zobrazuje? Otevrel jsem to misto kde ten displej ma byt, ja tam mam odkladaci plosku a videl jsem tam konektor jako k hardisku. Myslite ze by se dal nejak pouzit nebo je i na druhe strane nekde plonkovy. Poradte prosim

Link to comment
Share on other sites

Klimatizace mi fakt v mem auticku chybi, zvlast ted v tech vedrech. Puvodni klimatizaci je myslim montovat nesmysl, ale co takhle nejak chladit vzduch jdouci do kabiny?

Prvni co jsem zvazoval je vyrobit kostku z polystyrenu, ve ktery jsou s mirnymi mezerami naskladany chladici desticky do prenosnych chladnicek. Kostku date do mrazaku, pred cestou ji \"zacvaknete\" v motorovem prostoru pred sani do kabiny a to by bylo, aby vzduch co tim prochazi nebyl ochlazeny. Vydrz bych tipoval tak na 2 hodiny. Ale kdyz clovek musi po dalnici z Brna na Prahu v nedelnim odpoledni .. lepsi nez dratem do oka.

Taky se delaji termoelektricke clanky, pouzivaji se napriklad do autochladnicek. Ma to cca 20-30W a chladi to plosky. Namontovat podobne zarizeni pred sani by taky nemel byt problem. Otazkou je co zmuze 30W v tech desnych vedrech.

Sam se chystam vyzkouset tu pasivni variantu, ale pro same vedro se mi do toho nechce :). Taky ty desticky je problem sehnat ve spravne velikosti (pokud mozno vice tencich).

Co vy na to? :)

Link to comment
Share on other sites

Freeman: 20-30W z těch článků z autochladniček nezmůže vůbec nic. Mlhavě si pamatuju, že to kdysi někdo někde takhle chtěl řešit, a spočítal, že by těch článků musel použít snad aspoň 30, nebo tak nějak - takže se myslím na to vybodl. Sorry, ale nepamatuju si, kdo to byl a kde to bylo, tady na fóru určitě ne...

Link to comment
Share on other sites

Pocital jsem to s tim ledem:

1g ledu pri roztaveni spotrebuje cca 300J. Neco malo spotrebuje i pri ohrivani z typickych -18C na nulu, ale to bych zanedbal.

1l vzduchu pri beznem tlaku a vlhkosti 50% potrebuje \"ubrat\" 1.3 J na ochlazeni o 1C.

Pocitam-li s tepelnymi ztratami ve vymeniku (ona kostka s ledem) 50% a prumernym tokem vzduchu 1 litr za sekundu, tak pri ochlazovani vzduchu o cca 10C (lepsi to asi nebude), tak za minutu led musi uvolnit cca 1.5kJ, tj. rozpusti se cca 5g gramu. Pri pulkilove \"nalozi\" :) by mohla vydrzet 100 minut, tj. necele 2 hodiny.

Link to comment
Share on other sites

To jako naplnit tu kapsu ledem???

Mozna by to chvilku chladilo.

A co takhle ten impactovo recept aplikovat do 206ky do toho prostoru před filtrem???

Já osobne jsem vypozoroval , ze i kdyz je venku okolo 15stupnu tak po 150 km se ta kapsa od motoru tak ohreje ze vetrakem jde dovnitr vzduch horky.(asi spatne vymysleno)

[Editován dne 14/8/03 Dundy]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...