Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

olej v prevodovce!!!


oni

Recommended Posts

GL5 je pro větší zátěž na ozubených kolech, většinou se sníženou pěnivostí, lepší ochranou dílů vůči korozi (tuším molibden) a už bývá vržen do segmentu převodovek s hypoidním soukolím. Ale pokud má převodovka hypoidní soukolí (diferák) tak je to na obalu i v obchodním názvu uvedeno.

Netuším co má 306 předepsáno, bude uvedeno v servisním manuálu. Obeznámení majitelé jistě vypátrají. 5 to jistě nepokazí, možná to budou ale jenom proinvestované nějaké peníze navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl mezi minerálem a syntetikou je takový, že minerální olej ač to název přímo neříká je přírodního původu(je vyrobem z ropy) a syntetický olej je je vyroben uměle a proto je syntetický. Jaký druh oleje (syntetický nebo minerální) je převodový nevím, nezkoumal jsem to. Myslím, že obě uváděné specifikace lze použít s tím, že 75W/90 je na větší zatížení.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze syntetiky na minerál ano(nedoporučuju- jen ve velké nouzi) z5 to jde, ale s velkými náklady(vyčistit motor a v podstatě generálku- taky nedoporučuju). Převodový olej nevím jakého je složení nepátral, jsem po tom, ale myslím, že minerál, protože převodový olej neprochází takovým tepelným zatížením, je oddělený od motorového prostoru, tzn od motoru a tudíž nároky na něj jsou jiné. Myslím, že můžeš být úúúplně klidný.:papa:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

KAM???? Do převodovky??? Vždyť tam ten olej vydrží minimálně 100 000 km!! Pak tam zase nalij ten co ti prodají pod stejným označením jaký tam máš teď a nepátrej zbytečně jestli to je nebo není syntetika. Tam se s těmi oleji nic nestane, věř mi.:papa:papa

[upravil dne 1/3/07 lexa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám rovnaký motor, najazdených 137 t. a olej som menil len preto, že som menil gufero na poloosi. /tak pri jednej robote/.

Nalial som tam skoro 2 L. Dal som ta Valvoline 75W-90 GL 4+.

Inak v manuále sa píše, že prevodový olej sa nemení. No aj tak by som tomu moc neveril. Hoci s novým olejom nezisťujem prakticky žiadnu zmenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Malo by tam ísť 1,8 až 1,9 litra,kontrolná skrutka úkáže \"Halt!\".Ďakujem za typ oleja.On ten starý asi nie je večný a výmena neuškodí,veď na magnete vypúšťacej skrutky uvidím.Myslím,že pri zistení zmeny k horšiemu môže byť neskoro na výmenu.

V poslednej dobe mi trochu tuhšie ide radiaca páka.Možno to pomôže.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tym olejom do prevodovky treba opatrne. ja som v 306 menil olej a dal som tam olej co davaju do novych VW. je to syntetika, je redsi a lepsie sa zachytava na dieloch. vytvara trvanlivejsi olejovy film. chvilku to naozaj lepsie radilo. paka isla krasne lahucko. lenze prisla zima a zacalo mi to radit cez zuby. tak so v servise vymenil na ten co tam ma byt.

neviem co vsetko sa synchronnym kruzkom stalo. prevodovku som nerozoberal, ale odvtedy mi to 1,2 radi horsie a musim pri radeni davat viac pozor.

ale je pravda ze taka vymena oleja po 100tis km neuskodi. je v nom kopu drobnych pilin z kolies, ktore urcite nerobia dobre stycnym plocham lozisk ked sa tam dostanu. navyse casom ten olej hustne a tedakladie aj vyssi odpor pri toceni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...