Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

jaký motor je nejlepší HDI pro 406?


zacatecnik1

Recommended Posts

Máš možnost 66 kW a 80 kW. 80 kW má intercooler, a ještě nějaká vylepšení.

Snaž se sehnat bez FAP, máš o starost míň.

Ale na to, jak jsi bez starostí a investic najel 500 t., to zapomeň. HDi je víc choulostivý stroj, vyžaduje víc oprav a investic (odpružená řemenice, volnoběžka alternátoru, napínací kladka, no a pak FAP...).

Přemýšlím, jestli není lepší, jako pracovitého dělníka, koupit raději TD, tedy těsně před r. 2000. Co na to ostatní?

[upravil dne 26.2.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.1TD má i el. řízené čerpadlo a to taky neni to pravý ořechový, 1.9TD (66 i 68 kW) je šílenej lenoch, protože sedan 406 je o cca 300kg těžší, než 405. Asi bych šel do 2.0 HDi 81kW. Nebo pokud se do 406 dávaly, tak možná i 2.2 HDi, ač má FAP (to snad i některý novější 2.0 81kW verze taky :myslim).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vzhledem k tomu, že psal, že chce od roku 2000, tak TD padají, to už jen HDi...

Pokud chceš dvoulitr, určitě jdi do 80 kW, kdekdo sice bude tvrdit, že ta 66 stačí, ale věř, že 80 je lepší.

P607Olda Tě tu varoval před FAP filtrem, to by se Tě týkalo, jen pokud bys šel do 2.2 HDi. Do dvoulitru se FAP nemontoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Gotrek

No vzhledem k tomu, že psal, že chce od roku 2000, tak TD padají, to už jen HDi...

Pokud chceš dvoulitr, určitě jdi do 80 kW, kdekdo sice bude tvrdit, že ta 66 stačí, ale věř, že 80 je lepší.

P607Olda Tě tu varoval před FAP filtrem, to by se Tě týkalo, jen pokud bys šel do 2.2 HDi. Do dvoulitru se FAP nemontoval.

Do dvoulitru se začal montovat FAP od modelu 2002 (konec roku 2001 a dál, ale nevím jestli hned od začárku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: f3Rd@

Tak but 2.0 80kw a nebal bych se ani 2,2 HDI, zvlast pokud toho kombika nalozis....

mam 2.0hdi 80kw sedan a poviem ti jednu vec, ze osobne si neviem predstavit ako by som jazdil zo 66kw motorom ked mne sa zda uz tato 80kw verzia dost leniva!!! takze jednoznacne 2.0hdi 80kw menej nie a ak chces 2.2hdi tak rataj vsetky dieli do motora drahsie oproti 2.0 a plus FAP!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

66kw neni uplne tristni, tata to ma v kambajnu a da se s tim jezdit 150 po dalnici , kopce jsou problem tam to klesne tak na 140. Mesto a mimomesto to jede tak normalne, pokud nejsi zavodnik a nejezdis porad plnej tak se to da ... jede to o neco lepe nez 206 1.4HDi

no a v neposledni rade spotrebu ma dlouhodobe i v zime kolem 5,9 - 6,8 (zalezi jestli je v tom dalnice kde jezdi svizneji...) a prevazne jezdi mesto,mimomesto, bere od plne do plne

osobne si myslim ze sehnat 80kw bez fapu nebude zas tak lehky ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ajsik

66kw neni uplne tristni, tata to ma v kambajnu a da se s tim jezdit 150 po dalnici , kopce jsou problem tam to klesne tak na 140. Mesto a mimomesto to jede tak normalne, pokud nejsi zavodnik a nejezdis porad plnej tak se to da ... jede to o neco lepe nez 206 1.4HDi

no a v neposledni rade spotrebu ma dlouhodobe i v zime kolem 5,9 - 6,8 (zalezi jestli je v tom dalnice kde jezdi svizneji...) a prevazne jezdi mesto,mimomesto, bere od plne do plne osobne si myslim ze sehnat 80kw bez fapu nebude zas tak lehky ...

s tim souhlasim, otec to v sedanu...do 80kilometru v hodine je to zivejsi nez moje 2.1, potom uz ztraci trochu, ale da se s tim jet 180-190 po rovine.Osobne jsem byl docela prekvapeny, cekal jsem ze to bude lenive, ale tahne dobre, na muj vkus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 66 KW a kombajna. Tento motor mi úplne stačí. a rýchlosť 160 km/hod. s ním tiež v pohode dostaneš - ale kde ju v ČESKOSLOVENSKU využiješ. Spotreba tiež nie je najhoršia a poistka vo WUST... cca 5.000,-Sk. Nehovorím však že 80 KW je zlé, ale nehaňte ani 66 kw. A ak vám to nebude stačiť dajte si to chipnuť.....:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

66kW verze má aspoň tu výhodu, že nemá ten pitomej dvouhmotovej setrvák. To oceníte v okamžiku, kdy vám odejde - jako že se to nestává zrovna úplně zřídka, a nestojí zrovna směšné peníze. Nicméně bych si stejně HDI nekoupil ani jedno, ten setrvák není jediná \"moucha\".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie myslíš opravdu setrvák nebo spíš myslíš tlumič torzních kmitů (řemenice klikové hřídele)??? Co jsem slyšel tak setrvák právě neodcházi ale pravidelně ten tlumič, to je slabost HDI, ale dá se koupit novej za 3000,-Kč, takže oprava už není drahá. Co se týče vstřiků, tak myslím že na každej novej diesel je cena podobná jak třeba na auta z koncernu VW tak na PSA. Spolehlivost je věc ale druhá.

Ale rozdílů je víc, třeba cena výměny spojky je skoro dovjnásobná oproti 66kW, ale každá srnada něco stojí.

Jinak co se týče 66kW a rychlosti, neřekl bych, že jde o maximálku ale spíš zrychlení, kvůli bezpečnosti. Co jsem zkoušel, tak jsem se honil s kolegou na dálnici a on měl Golfa IV. 74kW PD a já jel Oktávií 66kW a na maximálce mi neujel. Jen při zrychlení měl navrch.

Jinak Oddie jestli se můžu zeptat jako odborníka, co by jsi si ty koupil za auto (motor) v dieslu??? Myslím za ut trošinku modernějších, nemyslím starých nezničitelných komůrkáčů.

[upravil dne 27.2.2007 Xantik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, na mysli mám skutečně setrvák, je to napsáno jasně.

Z těch modernějších dieselů bych si klidně koupil 1,9TDI 81kW verzi s rotačním čerpadlem - tzn. auto někde okolo r.v.2000, do něčeho se to dávalo možná ještě chvíli potom. Z CR a PD se skutečně klidným spaním zatím nic, a myslím, že názor ještě dlouho nezměním. Cokoliv novějšího bych kupoval spíš v benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ještě neslyšel o této závadě u HDI a neviděl jsem to snad ani na fóru nikde, že by to už někdo řešil. A co se na tom prosím Tě pokazí?? A jak je to finančně náročný, postraš mě trošku. :) A je to problematika něco jako ten tlumič torz kmitů, že po určitých km se to mění u každého HDička???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...