Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 1.6 Hdi 80 kw


JIDOP

Recommended Posts

...a opět jsem se dnes po dalších 600 právě ujetých km utvrdil v tom, že budu i nadále kupovat nová či zánovní auta (lhostejno, zda nová, předváděcí, či ojetá) po faceliftu - tj. po odstranění těch opravdu nejzávažnějších konstrukčních vad.

Dosud přitom vlastníme Octavii 1.9TDi/66 KW z roku 2001 (tj. také po facelftu), a ta 307SW kupodivu \"dostala\" i manželku (která po mně jinak podědila onu OI) prostorem, střešním oknem, pohodlím... a kupodivu i tím motor(k)em.

Onen 1.9 TDi v OI je totiž zjevně pořád špičkový \"moto-traktor\" - alespoň co se \"zátahu\" už od volnoběhu při souběžné minimální spotřebě týče.

Ale 1.6 HDi/80 KW umožňuje jezdit jak za 3,4 l/100 km v rovinatějším terénu mimo dálnici, tak také za cca 8 l/100 km při velmi ostré jídě \"benzínovým\" stylem brzda/plyn - což s TDi v OI prostě nelze (stejně jako v ní nelze i při velmi brutální jízdě přesáhnout spotřebu 7 l/100 km - což nikdy nedokázala aní má \"dynamická\" drahá polovička:-).

No a kromě toho motoru - na sedadla ve druhé řadě se vedle sebe vejdou tři dětské sedačky, všechny sedačky ze druhé řady lze v pohodě sklopit/vyjmout nebo jednu či obě krajní strčit do \"kufru\" a udělat tak místo na delší ploché předměty...

Takže jen doufám, že to v P308SW bude alespoň podobné a že také zůstane i nadále oním (byť třeba nově ještě více prodlouženým a standardně \"šestikvaltovým\") \"hybridem\" mezi kombíkem a MPV.

Neboť stávající stav mi připadá jako rozumný kompromis mezi autem, jímž většinou jezdím sám (a které tak zejména díky použité motorizaci žere jen velmi málo - a to i přes vyšší a širší kastli a v důsledku toho všeho i vyšší spotřebu při vyšších rychlostech na dálnici), a mezi až sedmimístným velmi prostorným autem, které toho i při plném obsazení sežere málo, moc se nes*** a s nímž je navíc radost jezdit.

Avšak pokud bych hledal levné \"rodinně-užitkové\" auto, s nímž tu a tam odvezu na stavbu i sedm dospělých dělníků a do nějž se navíc dá nacpat vše pro dovolenou mnohačetné (=více než čtyřčlenné, jako je ta naše:-) rodiny v kempu na Jadranu a nepotřeboval k tomu nutně automatickou čtyřzónovou klimatizaci (kterou má Citroen PC4 a na jejíž ovladače by stejně děti z dětských sedaček ve druhé řadě sedadel nedosáhly), pak bych šel zcela jistě do Dacie Logan MCV 1.5 dCi/ 50 KW...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...