zaza Odesláno 20. únor 2007 Sdílet Odesláno 20. únor 2007 Tak Vás informuji,jak jsem dopadnul.Včera dáno do servisu,nejdříve promazána napínací kladka(nová 3 měsíce)moc se jim nezdála a prý vymění dr.řemen za delší,dneska jsem si byl vyzvednout auto a bylo mi sděleno že nechali původní kratší řemen,vyměnili novou napínací kladku(3 měsice)za mojí starší(původní)že je prý lepší a tolik nevybruje a nakonec skoukli novou řemenici(3 týdny stará)a zjistili,že z ní vypadávají špony,tak mi dali novou a tamtu budou reklamovat(obě od f.SASIC),teď je to OK.,sice ne 100%,ale když to tak zůstane budu spokojen,doufám ,že teď ta řemenice vydrží, že je kvalitní a nebude se to opakovat,jinak na 2.Ohdi 66kW nebo 79kW jsou řemenice(na dr.řemenu)stejný?To jsou v těch servisech kouzelníci,co?:DVlastně od začátku problém jenom kvůli řemenici:grr 307 2.0HDi 110FAP [upravil dne 20.2.07 zaza] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silex Odesláno 21. únor 2007 Sdílet Odesláno 21. únor 2007 Zrejme myslis dynamicky napinak. Ten ma za ulohu tlmit kmity remena a napinat ho. To, ci je spravna dlzka remena si mozes skontrolovat sam. Na casti napinaku, ktora je pevne priskrutkovana k motoru su dve drazky. Oproti na pohyblivej casti je jedna drazka. Ta sa musi nachadzat medzi tymito dvoma drazkami. Ak je remen novy, je blizko prvej drazky a ak sa priblizuje k druhej, je nacase remen vymenit. Ak ti menily napinak, zrejme ti dali s vacsou kladkou (teraz sa robia take, koli dlhsej zivotnosti) a nechai ti stary remen (ten bol logicky kratky). Na vlastne oci som videl ako v servise takuto kladku montovali so starym remenom a aby ho tam dostali, tak ju vyhli do uplne hornej polohy, takze smerom hore nemohla kmitat = nemohla tlmit vibracie remena. Ak ti kladku namazali, tak to su poriadni koko..... Vysvetlim: Tlmenie je disipacia energie (zvycajne na teplo). T.j. energia kmitajuceho remena sa meni na teplo a tym sa potlaca samotne kmitanie. V peugeote sa na tlmenie vyuziva trecia sila medzi pevnou a pohyblivou castou kladky. Pruzina v kladke sluzi jen na napinanie remena. Ak ti ju namazali, tak vyrazne znizili trenie a tym aj tlmenie, takze ju v podstate doje...li. Ak ma kladka fungovat, musi kmitat. Disipovana energia = praca trecej sily = sila . draha Ak kladka nekmita = draha (natocenie) = 0 = disipovana energia = 0. To znamena ze kladka stoji a remen kmita. Ak ti ju namazali = kladka velmi kmita, pretoze trecia sila je blizka nule = disipovana energia = 0. T.j. remen kmita spolu s kladkou. Sprava funkcia je taka ze kladka kmita, ale nenaskakuje ako pojasena, skor musite mat pocit, ze len lenivo a neochotne (pomali) sa poddava remenu. Takisto remen neposkakuje, ale len mierne nadvihuje kladku. Dobre je to vidiet po starte studeneho motora (ked idu zhavice). Vtedy pri kazdom odpaleni kladka mierne poskoci (1 raz a pomali). Asi po 5-tich minutach, ked sa motor ohreje budete pocit cvakut relatko, ktore odpoji zhavenie (asi 800 W ) a chod motora (vibracie) aj kladky, sa vyraze ukludni. Niektore automobilky namiesto trecej kladky uz pouzivaju plynovy tlmic - na kladke je je zavesena taka 20 cm dlha \"barla\". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zaza Odesláno 21. únor 2007 Autor Sdílet Odesláno 21. únor 2007 ten napínák mi měnili v předešlím servisu,protože nepoznali vadnou řemenici na klikovce(klepala),zároveň mi tvrdili,že to dělá ten napínak,proto ho vyměnili ,ale drnčelo dál,změnil jsem servis a tam poznali tu řemenici na klikovce,takže ta zlobila,zároveň tam dali starý napínak,že tolik nekmitá,ten nový kmital dost.Zatím je to dobrý,ale stejně je to trochu slyšet,jestli jsou ty řemenice na klikovce od SASIC kvalitní,aby to za pár dnů zase nerachotilo,hlavně aby to aspoň takhle vydrželo.Jenom je mi divný,že na obalu od řemenice je napsáno pro 206,306,307,406,806...,že by nějaká univerzální? V Peugeotu mi řekli,konkrétně na můj model,že ta řemenice je nejdrážší,tento motor se přeci do 206 ani do 306 nedával:myslim 307 2.0HDi 110FAP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.