Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Řazení - rychlost a otáčky


Ferin007

Recommended Posts

2ku tak když se pohnou kola (10 km/h), 3 tak ve 45 km/h, 4 v 70-80 km h, 5ku ve 100 km/h, otacky se znazim drzet neco na 2000, nikdy nejdu pres 3000 (tady nejpozdeji řadim) krome dalnice a zarazene 5. Jede to i na 1500 otacek, ale myslim ze to neni pro motor to prave orechove .....jinak motor 2,0 hdi 66 kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to dělám nýmlich tak stejně, i když mám jinej motor (1,6 80 kW). Nejhorší sou popojížděčky v koloně nebo mezi semaformama. Jet na jedničku - to úpím a na dvojku je to zas moc pomalý. :(

PS: Ale při 10 km/h tam asi 2000 otáček nemáš, ne?

[upravil dne 20.2.07 Ferin007]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferin007

Tak já to dělám nýmlich tak stejně, i když mám jinej motor (1,6 80 kW). Nejhorší sou popojížděčky v koloně nebo mezi semaformama. Jet na jedničku - to úpím a na dvojku je to zas moc pomalý. :(

PS: Ale při 10 km/h tam asi 2000 otáček nemáš, ne?

[upravil dne 20.2.07 Ferin007]

no to nemám, tam jich je mín....pravdou je ze hlavne u toho diesla jsou ty prvny rychlostni stupne hooooodne kratky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naše 1.6 HDi 307 SW má po roce najeto skoro 50 tkm, obuty \"na plecháčích\" zimní gumy GY UG7 195/65 R15 a dnes jsem to raději znovu a znovu (ujeto skoro 600 km) zkoušel, ale normálně (když extra nespěchám a jedu po rovině či do mírného kopěčka):

- \"trojku\" normálně řadím na rovině po překročení \"třicítky\",

- \"čtyřku\" tam dávám \"na rovině\" po řekročení \"čtyřicítky,

- no a \"pětku\" a výše tam šťouchnu (podle okolností) něco mezi \"padesátkou a pětapadesátkou\" - a pokud jedu přes obec, pak už stačí k udržování rychlosti na rovině či do mírného kopečka jen lehce lechtat plyn tak, aby se přitom okamžitá spotřeba pohybovala mezi 2,2 ž 2,5 l/100 km,

- no a když i přesto spěchám, pak obvykle již jen s \"lehkou nohou\" akceleruji až na \"předpisových\" 90 km/h - nebo dle místních předpisů (přičemž i do mírného kopečka ta 1.6 HDi/80KW zlehka postupně akceleruje až na 90 km/h při spotřebě mezi 4.5 - 4.0 l/100 km, neboť ta spotřeba i při zrychlení při stejně sešlápnutém plynu klesá),

Jo, jistě, já vím. Jsem tak asi ona tzv. \"brzda provozu\".

Jenže když opravdu spěchám, tak riskuji tím, že:

- \"trojku\" řadím na rovině po překročení \"čtyřicítky\",

- \"čtyřku\" tam narvu až po překročení \"pětapadesátky\",

- no a \"pětku\" tam zařadím až kolem sedmdesátky.

Tím \"riskováním\" přitom nemíním jen to, že když to aplikuji v rovinatém terénu v obcích, riskuji body, pokuty a papíry apod., ale také to, že když jsem takhle posledně \"spěchal\" do Jižních Čech, dorazil jsem tam nakonec (i přes ty nervy při najíždění do zatáček, předjíždění kamionů a hrozbě bodů/pokut etc.) asi tak o pět minut dříve, než jsem měl.

No a když opravdu spěchám (cesta do porodnice apod.:-) nebo když prostě jen jedu do \"opravdového kopce\" (jako je ten, který musíte vyjet, když chcete od Plzně objet zácpu na Barrandovském kopci a vezmete to z Berouna na Koněprusy, Řevnice atd.) , pak to:

- tam na \"trojku\" to rozjedu na padesátku\",

- na \"čtyřku\" to rozjedu na \"pětaosmdesátku\" (kde 1.6 HDi/80KW točí kolem 1750 ot./min.),

- no a pak tam \"šoupnu\" pětku a to to pak rychle a relativně úsporně vyjede každý kopec.

No a pak jen už čekám, kdy mě tam někdo z těch jejich berounských policajtů změří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, já tam se stejným motorem (i když na to třeba může mít vliv, že eště není kompletně zajetej) hážu pětku tak v 90 km/h, a to su eště rád. Ve městě se na čtverku vůbec nedostanu (teda pokud to není zrovna expres silnice).

Jinak jeden dotaz: když couvám se spojkou (nechci skončit v nejbližším pangejtu :D), tak se ta spojka ňák ničí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkej, ty píšeš, že máš 80 kW, což ale není 136 k co máš v podpisu.

A ty máš krátkou verzi? To asi nějakej rozdíl oproti SW bude, ale stejně, nějak se mi to nezdá. Ale těn kruťák, co uvádíš, by měl být asi ideální. Akorát, že od těch 1850 ot. už není zase tak daleko k podtáčení, takže si to člověk musí hlídat a pohotově řadit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřadím podle rychlosti, ale podle sluchu a motor je nutné držet v otáčkách kdy dosahuje nejvyšší točivý moment.Nejezdím za 3,9 l, ale svezu se a netrápím podtočený motor.

Můj motor má 90 psíků.

[upravil dne 26.2.2007 mares]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapy,to by mě zajímalo,jak docílit 2000 ot. po městě,to byste jezdili jenom 1-2 stupeň:myslim ?já jezdím tak 90% po městě(pořád studený motor) a na 1 rozjezd,kolem 10-15km dám dvojku,3 tak od 30 výš,4 tak v 45 a na 5 se málokdy dostanu,tak mezi 55-60(samozřejmě podle okolností),ale je to bráno po rovince,nebo mírně z kopečka a stačí plyn mírně lechtat,samozřejmě to poznám na zvuku motoru že nestíhá,tak podřadím.Jinak když jedu třeba na 3 tak45-50,tak stejně mám tak1300-1400ot.(auto je rozjetý,nezrychluji,jenom udržuji rychlost),což je podle Vás podtočený,na 4 mám tak kolem+-1300ot-orientačně,kdybych jezdil jenom 1-2-3,tak bude spotřeba snad 15 litrů,už teď v zimním období mám tak 8,5-8,8L průměr na PC(těď skoro 100% město,jenom krátký trasy)a to jenom lechtám,už si říkám na město zlatý benzín,myslel jsem si,že to bude jako u tchána s TDi tak max 6 L,když se říkalo, jak HDi jsou usporný,už i v Peugeotu přiznaj,že HDi víc papaj,jinak v létě město tak 7-7.5 L,teď už jsem moudřejší:D:grr,ale nechám si poradit od zkušenějších,jezdím poprvé na ropu;):papa

307 2.0HDi 110FAP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to si mal kupit 1.0 - 1.2 l benzin. Lahke mensie auto a mohol si jazdit za 6l.

Diesel je na dlhsie trasy.

Ja ho tocim (2.0 HDi) od 1500-1600 a preradujem pri 2200-2400 ot. Tachometer bezne nesledujem. Ked je horsia nafta tak od 1700-1800 ( pri nizsich otackach a zlej nafte nema pekny zvuk). Ale vsimol som si ze na trojku je treba min 30 km/hod, lepsie 40. Ak sa mam vliect po meste 50-kou tak nechavam zaradenu 3-ku. na 4 radim az pri 60 km/hod. Dvojku treba trocu viac vytocit. Odstupnovanie 2-3 sa im moc nepodarilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, jak sem psal. Já mám teda 1,6 HDi, ale stejně 4. ve městě moc nepoužiju, jen tam, kde je 70 a to se este modlím, abych nenatrefil na nějakýho retardu přede mnou. Je to blbý neustále v zácpách popojíždět na jedničku a na dvojku, ale čo sa dá robiť. :(

Jinak ale když se zahřeje motor, tak i na tu dvojku a trojku ta spotřeba ujde.

Předtím sem měl benzína 1,4, takže je to teď rozdíl jak Brno!! :o Mimo město a na dálnici se tetelím blahem, připadám si, jak kdybych přesedl z trakaře do rakety, no a ve městě úpím. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už v autoškole někdy ve čtyřiaosmdesátém mě můj účitel ve Š105 učil, že dokonce i její benzíňák je \"podtočený\" tehdy, když auto ztrácí rychlost a objeví se první příznaky \"klepání\".

A že z hlediska ekonomiky jízdy je v takovém případě lepší nejdříve zkusit jemně ubrat plyn (což v některých případech poněkud paradoxně způsobí, že motor začně zase \"příst\" a auto přitom přestane zpomalovat), a pokud to i poté dále zpomaluje tak, že to ten kopec zjevně nevyjede, tak teprve potom podřazovat.

To, co platí u benzíňáků, přitom podle mých zkušeností platí u dieselů dvojnásob.

1.6HDi/80 KW tak sice logicky \"netáhne\" už od volnoběhu tak, jako \"velkoobjemový\" 1.9 TDi/66 KW v naší staré Oktávce I (kterou podle některých z Vás \"podtáčím\" už více než čtvrtmilion km - a její motor je přitom pořád ve špičkové kondici).

Jenže i ta 1.6 HDi/80KW má jako správný diesel již téměř od volnoběhu i s \"atmosférickým\" plněním (tj. do okamžiklu, než se po dosažení 1500 ot./min. do toho začne naplno vkládat její turbo) dostatek točivého momentu na to, aby dokázala po rovince \"na pětku\" udržovat rychlost 50 km/hod. nebo pomaloučku zrychlovat.

Vyprávět něco o \"utrpení\" by tak zřejmě mohly spíše diesely těch, kteří mají se studeným motorem pocit, že jim \"to nějak nejede\", a tak to vytáčejí hned po nastartování někam přes 3000 ot./min. - a pak se diví, že jim praskají hlavy válců apod.

To vše ale samozřejmě neznamená, že si k té 1.6HDi/80 KW dovoluji totéž, co k 1.9 TDi/66KW.

Menší objem a s tím spjatá strmější momentová křivka logicky znamená, že namísto rozjezdu do kopce \"na pětku\" z rychlosti 50 km/hod. samozřejmě raději podřazuji, než bych nechal motor trpět (čehož indikátorem mohou být pro ty, kdo už jsou trochu nahluchlí, také rychle narůstající údaje PP o okamžité spotřebě).

Právě údaje o okamžité spotřebě v kombinaci s tím, zda auto zrychluje či alespoň drží rychlost, jsou totiž podle mých zkušeností asi tím nejexaktnějším údajem o tom, nakolik je právě motor \"v pohodě\" - a když mi to takto jede a přitom minimálně žere, jsem \"v pohodě\" i já moje peněženka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...