Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nepravidelný chod motoru za studena


Vojta309

Recommended Posts

Nazdar kluci, prosím o radu - za studena mi auto po nastartování chcípe než se trochu zahřeje - stačí 5 minut. I poté to hned padá do nízkých otáček. Jakmile se po cca 10ti minutách jízdy zahřeje, otáčky stoupnou a už drží. Další problém je, že občas se mi za jízdy (prozměnu po delší době - cca 45min) rozsvítí kontrolka diagnostiky a auto nejede. Jde nastartovat, drží nízké otáčky, ale jakmile sešlápnu plyn, motor přidá, ale hned zase ubere, a to se v pravidelnejch intervalech opakuje. Už jsem zjistil, že když motor vypnu, sešlápnu naplno plyn a prudce ho pustím - tak 3-5x za sebou a pak nastartuju, motor hladce naskočí a diagnostika po 3s. zhasne a auto jede dál bez problémů. Stává se to vždy, když třeba dojíždím ke křižovatce a vyřadím atd. Už jsem vyměnil potenciometr škrtící kladky i krokovej motorek a nic. Je mi jasný, že by to vyřešili u Vašendy, ale to je trochu z ruky a nemám odvahu to dávat místním umělcům. Nemáte někdo nějakej nápad?

Jedná se o Peugeot 309; 1,4i; r.v.1991; motor KDY

[upravil dne 31.1.07 Vojta309]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl opačný problem (vysoké otáčky po startu studený motor), ale pokud je v pořádku čidlo teploty (zjistil jsem, že jsou 2 - jedno pro teploměr na palubovce a druhý (není moc vidět) pro ŘJ a i lambda sonda asi s největší pravděpodobností velmi záleží na nastavení potenciometru škrtící klapky.

Když jsem \"hledal\" příčinu mé závady:myslim, nastavili jsme potenciometr tak, že bylo vše O.K.

Poté jsme chtěli zkusit změřit odpor čidla teploty (děkuji durino81 za informace), změřili, ale po zasunutí konektoru zpět a nastartování (motor byl zahřátý) šli otáčky na 4 tisíce. Znovu jsme tedy seřídili potenciometr a zatím je vše O.K.

Takže můj názor je ten, že chod motoru v mnohých případech ovlivňuje potenciometr. V klidu by měl ukazovat napětí +0,02 V.

P.S. Zatím nevím jak bez diagnostiky \"vyblikat\" chybu RJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu.

Ještě jednou díky za odpovědi.

PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr.

[upravil dne 12.2.07 Vojta309]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Vojta309

Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu.

Ještě jednou díky za odpovědi.

PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr.

[upravil dne 12.2.07 Vojta309]

Cidlo pre riadiacu jednotku ma zeleny dvojpolovy konektor a nachadza sa pod hadicou (pod termostatom), co ide z termostatu do chladica. Modre cidlo (tiez dvojpolove) pre budiky by malo byt na chladici. A tretie cidlo (havarijne) je pri termostate, je to taky jeden drotik s konektorom zapojeny pri termostate na cidlo a rozsvecuje to STOPku, ked sa motor prehreje. Ked budes nahodou zhanat nove, tak bacha, pre ECU protebujes to zelene. Ja som ho zohnal len original v Peugeote (ako som zistil, je to Bosch, takze by sa malo dat zohnat aj tam).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...