Vojta309 Odesláno 31. leden 2007 Sdílet Odesláno 31. leden 2007 Nazdar kluci, prosím o radu - za studena mi auto po nastartování chcípe než se trochu zahřeje - stačí 5 minut. I poté to hned padá do nízkých otáček. Jakmile se po cca 10ti minutách jízdy zahřeje, otáčky stoupnou a už drží. Další problém je, že občas se mi za jízdy (prozměnu po delší době - cca 45min) rozsvítí kontrolka diagnostiky a auto nejede. Jde nastartovat, drží nízké otáčky, ale jakmile sešlápnu plyn, motor přidá, ale hned zase ubere, a to se v pravidelnejch intervalech opakuje. Už jsem zjistil, že když motor vypnu, sešlápnu naplno plyn a prudce ho pustím - tak 3-5x za sebou a pak nastartuju, motor hladce naskočí a diagnostika po 3s. zhasne a auto jede dál bez problémů. Stává se to vždy, když třeba dojíždím ke křižovatce a vyřadím atd. Už jsem vyměnil potenciometr škrtící kladky i krokovej motorek a nic. Je mi jasný, že by to vyřešili u Vašendy, ale to je trochu z ruky a nemám odvahu to dávat místním umělcům. Nemáte někdo nějakej nápad? Jedná se o Peugeot 309; 1,4i; r.v.1991; motor KDY [upravil dne 31.1.07 Vojta309] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 6. únor 2007 Sdílet Odesláno 6. únor 2007 Lambda sonda? Skus ju odpojit a premerat (ci dava napatie 0,1 - 0,9V). Ja som je nedavno menil za univerzalnu na P309 (davala len 0,5 -0,9V), ale menil som aj \"krokac\". Zasekaval sa mi volnobeh a chcipalo mi to... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 6. únor 2007 Sdílet Odesláno 6. únor 2007 co cidlo teploty? jakou jsi vyblikal chybu RJ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arna Odesláno 8. únor 2007 Sdílet Odesláno 8. únor 2007 Já jsem měl opačný problem (vysoké otáčky po startu studený motor), ale pokud je v pořádku čidlo teploty (zjistil jsem, že jsou 2 - jedno pro teploměr na palubovce a druhý (není moc vidět) pro ŘJ a i lambda sonda asi s největší pravděpodobností velmi záleží na nastavení potenciometru škrtící klapky. Když jsem \"hledal\" příčinu mé závady:myslim, nastavili jsme potenciometr tak, že bylo vše O.K. Poté jsme chtěli zkusit změřit odpor čidla teploty (děkuji durino81 za informace), změřili, ale po zasunutí konektoru zpět a nastartování (motor byl zahřátý) šli otáčky na 4 tisíce. Znovu jsme tedy seřídili potenciometr a zatím je vše O.K. Takže můj názor je ten, že chod motoru v mnohých případech ovlivňuje potenciometr. V klidu by měl ukazovat napětí +0,02 V. P.S. Zatím nevím jak bez diagnostiky \"vyblikat\" chybu RJ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta309 Odesláno 12. únor 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. únor 2007 Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu. Ještě jednou díky za odpovědi. PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr. [upravil dne 12.2.07 Vojta309] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 12. únor 2007 Sdílet Odesláno 12. únor 2007 Původně zaslal: Vojta309 Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu. Ještě jednou díky za odpovědi. PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr. [upravil dne 12.2.07 Vojta309] Cidlo pre riadiacu jednotku ma zeleny dvojpolovy konektor a nachadza sa pod hadicou (pod termostatom), co ide z termostatu do chladica. Modre cidlo (tiez dvojpolove) pre budiky by malo byt na chladici. A tretie cidlo (havarijne) je pri termostate, je to taky jeden drotik s konektorom zapojeny pri termostate na cidlo a rozsvecuje to STOPku, ked sa motor prehreje. Ked budes nahodou zhanat nove, tak bacha, pre ECU protebujes to zelene. Ja som ho zohnal len original v Peugeote (ako som zistil, je to Bosch, takze by sa malo dat zohnat aj tam). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.