Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Stale něco klepe na zadní napravě


Michal.B

Recommended Posts

Ja mam nalitane skoro 200tis.km,doufam že to bude ono,nerad bych měnil ještě něco jineho.Klepeto když zatižím zadek,stačí abych zadek stlačil trochu dolu a klepne to.Je to takovej tlumenej zvuk.Nejvíc to jde citět na tyčce tlumiče,je to možne aby se to klepani přenašelo přes tlumič?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: dracik

no ja mam taky isty problem a tiez neviem co.myslel som si ze to budu tlumice,ale ked citam teraz toto tak teraz neviem co.tlumice stoja 1700kc/ks a nechcel by som zbytocne investovat.

mam 116000km-myslite ze by tak skoro odisli tlumice?

no v tvojom pripade to bude tak na 99,99% stab.tycka tie zvyknu odchadzat po 100 000km a este som tlmic nepocul buchat(hlavne myslim tieto nove)to skor ti zacne auto plavat na ceste :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar chlapy,

ta tyčka na obrázku se moc nesere,je umístěná za kolem svisle. To klepání ze zadku když jedete po hrbech dělá téměř vždy vodorovná tyčka. Za každým kolem vede jakoby pod zadní sedadla. U kola má kloub a na druhým konci pouze úchyt s čepem. Jako čep je tam šroub s takovou divnou matkou, kterou se seřizuje geometrie. Ten úchyt má jen jakousi silonovou vložku a ta se po čase na našich silnicích vymlátí (celkem rychle) a pak to klepe. Dá se to poznat když chytneš zadní kolo za vrchní stranu a zacloumeš s ním k sobě a k autu. Ucítíš jak to cvaká a je to v prdeli. Origo tyčka stojí kolem 2500,- a většinou jsou v řiti obě strany. Neorigo stojí 700 až 1000,- a co jsme zkoušeli, tak tam zásadní rozdíl není. Naše silnice si velmi dobře poradí s origo i neorigo. Volba je asi jasná. Výměna je jednoduchá-15 minut na jedno kolo, zvládneš to i doma a zadarmo. Pak je ale nutná geometrie !!! Na laseru to vyjde asi na 700,- A pak máš po klepání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: harosh3978

zdar chlapy,

ta tyčka na obrázku se moc nesere,je umístěná za kolem svisle. To klepání ze zadku když jedete po hrbech dělá téměř vždy vodorovná tyčka. Za každým kolem vede jakoby pod zadní sedadla. U kola má kloub a na druhým konci pouze úchyt s čepem. Jako čep je tam šroub s takovou divnou matkou, kterou se seřizuje geometrie. Ten úchyt má jen jakousi silonovou vložku a ta se po čase na našich silnicích vymlátí (celkem rychle) a pak to klepe. Dá se to poznat když chytneš zadní kolo za vrchní stranu a zacloumeš s ním k sobě a k autu. Ucítíš jak to cvaká a je to v prdeli. Origo tyčka stojí kolem 2500,- a většinou jsou v řiti obě strany. Neorigo stojí 700 až 1000,- a co jsme zkoušeli, tak tam zásadní rozdíl není. Naše silnice si velmi dobře poradí s origo i neorigo. Volba je asi jasná. Výměna je jednoduchá-15 minut na jedno kolo, zvládneš to i doma a zadarmo. Pak je ale nutná geometrie !!! Na laseru to vyjde asi na 700,- A pak máš po klepání.

Je to tyčka odklonu zadního kola (poz. 6).

Po výměně je nutno seřídít nápravu (geometrii).

[upravil dne 30/1/07 Pinďa]

post-0-14109595198472_thumb.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to iste ako u mna - vodorovna tycka stabilizatoru - klepe to hlavne na nerovnostiach. Zstis to, ako uz bolo spominane, uchopenim kolesa vo vertikalnom smere a sklbanim kolesa k sebe a od seba (pravou rukou od seba a lavou k sebe) a ked uz to budes robit sprav to iste, ale v smere horizontalnom - takto zistis ci klepu zvisle tycky stabilizatoru. Auto musi byt na zdvihaku, aby boli kolesa volne, odbrzdene, bez rychlosti. Tlmice to nebudu, mozno silentbloky, ale tipujem na vodorovne stabilizatory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Yantchi: Auto nemusí být na zvedáku, jde to celkem pěkně i při zaparkovaným autě, akorát bez ruční brzdy. Samozřejmě chce to trochu zabrat, ale je to poznat i na zemi. Hlavně je pak dost nutná geometrie. Já jezdil se svým breakem 14 dní bez ní po výměně těch tyček a na sněhu mě v zatáčce začala předbíhat prdel auta-nic příjemnýho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 let později...

Já jsem zrovna vyřešil ty zadní vodorovné tyčky + geo zadní nápravy. Všechno je seřízené a dotažené, ale něco mi u zadního levého kola bouchá/klepe dál. Dělá to na nerovnostech, když vystupuju a při brždění, zatáčení nebo couvání v malých rychlostech (třeba při parkování to je slyšet nejvíc). Když auto rozhoupu tak se to ozve jenom někdy.

Jak tady čtu, tak to může být uložení tlumiče, gumové uložení stabilizátoru anebo ty svislé tyčky?

A další problém; zepředu mi taky něco bouchá, nebo spíš mlátí.

Dělá to z obou stran; zní to jako kdybych vezl tašku s prázdnýma lahváčema. Nejvíc to jde slyšet když jedu po kostkách nebo když trefím kanál. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...