Jacke_Jumpe Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Docela by mě zajímalo jestly by se s 2,1 dalo jezdit na rostlinej olej moch bych ho mít kubíky a za darmo. A jelikoš budu vozit lidi na intr za peníze mohlo by mi to uplatit ND:myslim Máte s tim někdo skušenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Pokud chceš, aby Ti auto vydrželo cca 3 měsíce (maximálně), jezdi třeba na rostlinej olej. Pokud ale chceš mít auto i na delší dobu, pak nechápu, že Tě taková zhovadilost vůbec může napadnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Kdybych ho měl zadarmo, tak bych na něj jezdil třeba v nějaký starý 205tce ... v holý atmosféře bez turba a ještě bych musel vědět, že je beztak total KO a že ji budu stejně za 2 měsíce dávat do šrotu ... Jinak NE!!! Ale dělej jak myslíš ... ale ty motory jsou opravdu stavěný na NAFTU - to něni nějaký výmysl ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenduch Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Mno trošku bych oponoval. Sice moje auto taky nic jinýho než naftu nepoznalo a nepozná, ale s určitýma úprava není zas až takový problém na rostliný olej jezdit. Vždyť na ten byl prapůvodní diesel postaven. Je ale potřeba hodně úprav (druhá nádrž, předehřev atd...) a přesto musíš počítat s tím že motor půjde rychleji do šrotu. Veškerá těsnění palivové soustavy, čerpadlo, vstřiky, častěji měnit naftový filtr atd.... To už to raději řeď naftou 1/3 a budeš mík klasickou bionaftu. Pak to jde i bez úprav ale stejně..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 a takova pripominka..myslis, ze redenim neco usetris ? pokud mas cerpadlo bosch, tak pokud chces jezdit na olej, tak jezdi, ale udelej si tam poradne predehrev, nejlepe dva ventily a dvounadrzkovy ssytem s vycerpanim oleje pred zhasnutim motoru. Ja takovym vecem velice fandim, protoze nafta se tezi, kdezto repka roste na poli, ale bohuzel jak bylo receno, je to stavene spis naftu, takze pocitej s tim, ze to bude mit na neco casem neblahy vliv, ktery muzes zminimalizovat popsanyma upravama na minimum. Duelzite je, abys mel v poradku cerpadlo a vstiky, at to dobre rozprasuje, casteji menit olej atd. Vliv na vykon ani kourivost by to nemelo mit vubec. Problemy nastanou v zime v mrazech...je treba jezdit na smes. Dale se pro provoz ciste na olej doporucuje poupravit predvstrik a celkove nastaveni cerpadla atd atd.... Jinak osobne myslim, ze do 605tky, pokud ma dobry motor je to skoda davat bez vsech techto uprav...muzes se neco \"pokazit\" , radeji jak bylo receno na podobny provoz je lepsi mit 1.9D bez turba, coz je casty motor, a dily sou o dost levnejsi ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marcel505 Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 A za kolik ti jezdí 605ka s 2,1 TD, že řešíš rostlinný olej? A vůbec - ono je takových motorů nazbyt? Jako proč ne, zkus to - ale sežeň si ten samý motor a díly, které by se mohli zničit a pak uvidíš (jako jeden pán, který má v zásobě pro svého Mercedesa asi ještě dva motory, tak proč by to nezkoušel, že). Ale nejsi sám, kdo nad tím přemýšlel, už jsem pár takových nápadů vyslechl... Prostě ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jacke_Jumpe Odesláno 27. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Koukám že to berete všicky tak že bych byl takovej šílenec a lil do toho auta ten volej čistej.:o Tak to bych ani nevěřil že by se takový auto rozjelo já počítal pul na pul spíš výc nafty. Něco jako říkal Kenduch s bionaftou. S předehřevem počítam a i sem už vyděl jak ho zbastlit na koleně aby dobře fungoval. Taktéž výkonější žhaviče. Ale spíš mě zajímalo jestli někdo nemáte tipi jak to filtrovat nebo jak tam něco upúravit aby to šlo ještě líp. Slyšel sem o lidech co na tom ujeli klidně 100 000 bez problémů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 27. leden 2007 Sdílet Odesláno 27. leden 2007 Původně zaslal: Jacke_Jumpe Koukám že to berete všicky tak že bych byl takovej šílenec a lil do toho auta ten volej čistej.:o Tak to bych ani nevěřil že by se takový auto rozjelo já počítal pul na pul spíš výc nafty. Něco jako říkal Kenduch s bionaftou. S předehřevem počítam a i sem už vyděl jak ho zbastlit na koleně aby dobře fungoval. Taktéž výkonější žhaviče. Ale spíš mě zajímalo jestli někdo nemáte tipi jak to filtrovat nebo jak tam něco upúravit aby to šlo ještě líp. Slyšel sem o lidech co na tom ujeli klidně 100 000 bez problémů. to neni o silenstvi, normalne kdyz zahreju motor, si klidne strcim hadicku v lete misto z nadrze do cisteho oleje..at uz repkovy, nebo treba motorovy...ale jestli nekdo chce jezdit na olej porad, tak 1. redenim neusetris, nebo je to spis takove o nicem, jen takove experimentovani, 2. jsou potreba sirsi znalosti kolem toho, pokud ma to auto clovek rad. pokud ne, tak treba za 30-50tisic vymenis motor, nebo cerpadlo a jedes dal...takhle se to dela treba u fiatu 1.7, nebo vw, kde tehle motoru je plna rit, a koupis ho za babku a vubec je ti to jedno. ale treba do superba, nebo co ja vim audi A6 nehlede jaky ma motor se to proste neleje...to nejsou auta na experimenty, tam se za poruchy a zavady plati valutama, stejne je to se 605tkou...takze asi takhle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kenduch Odesláno 28. leden 2007 Sdílet Odesláno 28. leden 2007 Jen pro doplnění. Kdysi se na bionaftu jezdilo běžně a nebyl problém ji natankovat v síti čerpacích stanic. Ikdyž to většinou využívaly auta jako V3S, LIAZ apod... Dnes už ne, což o něčem taky svědčí. Ptej se lidí na zkušenosti s provozem v osobních autech. Někdo ti to vychválí a někdo zhaní. Prostě jde o to jak \"robusní a jednoduchej\" motor máš. Pokud chceš riskovat vstřiky, čerpadlo, pístní kroužky a já nevím co ještě, tak složení bionafty je 30% oleje a 70% nafty. Kolik \"ušetříš\" a jak nákladné opravy tě mohou potkak si spočítáš sám.... Jinak kdysi jsem viděl jednu 2.1TD jezdit na čistý olej s určitým stádiem úprav. Je pravda že na emisích to bylo několikanásobně lepší než na klasickou naftu. Ten člověk to chválil do nebe a po pár měsících o něm nebylo na fóru slyšet... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 28. leden 2007 Sdílet Odesláno 28. leden 2007 Kámoš na to jezdil s BMW E30 2.4td celý léto v pohodě, čistej olej. Dostával ho zadarmo od prodejce langošů ale můšel přefiltrovat. Je potřeba vybrat správnej motor a nevím jestli 2.1td je ten správnej. Jinak v Brně se bionafta prodává za 19.90kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Původně zaslal: Kenduch Jen pro doplnění. Kdysi se na bionaftu jezdilo běžně a nebyl problém ji natankovat v síti čerpacích stanic. Ikdyž to většinou využívaly auta jako V3S, LIAZ apod... Dnes už ne, což o něčem taky svědčí. Ptej se lidí na zkušenosti s provozem v osobních autech. Někdo ti to vychválí a někdo zhaní. Prostě jde o to jak \"robusní a jednoduchej\" motor máš. Pokud chceš riskovat vstřiky, čerpadlo, pístní kroužky a já nevím co ještě, tak složení bionafty je 30% oleje a 70% nafty. Kolik \"ušetříš\" a jak nákladné opravy tě mohou potkak si spočítáš sám.... Jinak kdysi jsem viděl jednu 2.1TD jezdit na čistý olej s určitým stádiem úprav. Je pravda že na emisích to bylo několikanásobně lepší než na klasickou naftu. Ten člověk to chválil do nebe a po pár měsících o něm nebylo na fóru slyšet... jeste pozor..bionafta neni smes repkoveho oleje a nafty...to je neco jineho, navic prvni verze bionafty prave leptaly ty gumove hadice a tesneni na cerpadlech atp. repkovy olej je uplne neco jineho...tam sou v podstate dva problemy: 1. potreba ho zahrat, at dobre \"tece\" a ma malou viskozitu, at s tim nema cerpadlo problemy, 2. zanaseni motoroveho oleje nespalenym repkovym, ktery se tam dostane tak, ze jej setrou pistni krouzky, takze se motorovy olej \"kazi\" rychleji...v nicem jinem problem v podstate az tak neni, a je docela jedno, jestli je to turbonafta nebo atmosferak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrFordEscort Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Na rostlinný olej?? To snad nee Raději se koukni sem: www.autooleje.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jacke_Jumpe Odesláno 29. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Přestně todle sem potřeboval slišet asi si to ještě rozmyslim. Děkuju jen sem chtěl vydět jak se na to koukaj odborníci než něco podobnýho skusim. Pokud ale máte ješte někdo nejakej typ nebo skušenosti (hlavně 2,1svtd) pište. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Původně zaslal: Jacke_Jumpe Přestně todle sem potřeboval slišet asi si to ještě rozmyslim. Děkuju jen sem chtěl vydět jak se na to koukaj odborníci než něco podobnýho skusim. Pokud ale máte ješte někdo nejakej typ nebo skušenosti (hlavně 2,1svtd) pište. Podivej, kdyz to provedes dobre, tak zminimalizujes rizika. Neni to cernobily problem, je hodne barevny. 2.1TD je opravdu dobry, robustni motor, nekazi se na nem v podstate temer nic vyjimecneho, ale dily nejsou z levnejsi kategorie. Vidim to na svem motoru. Po 300tkm, vymene zhavicu po dlouhem zhaveni mi to v -15 chytne na prvni otocku motoru, tlaky ma vyborne, chod motoru krasny cisty zvuk, neprehriva se...ale taky jsem do nej vrazil sakra penez...takze asi takhle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jozefsv Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 mozno by to slo aj na vodu nie?mozno si zvikne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 kez by akorat bych k tomu repkovemu oleji nepristupoval obecne tak skepticky...jednou se na tom bude treba jezdit uplne, protoze ta nafta tu taky nebude vecne ze Akorat proste dnesni motory na to nejsou primo stavene. Ale jak jsem rikal, fandim tomu, a nemyslim si vseobecne, ze je to spatne..prave naopak, bohuzel usetrene naklady se mohou minout ucinkem kdyz se neco pokazi. Takze ja bych do toho smele sel, ale ne v 605, koupil bych si na to nejaky 1.9D s bosch cerpadlem, treba pegota nebo fauveee ve starem passatovi nebo golf atp. a tam tohle testoval a zkousel. Zejmena na VW je na motory strasne hodne dilu a motory se daji koupit cele oproti francouzum podstatne levneji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pechy Odesláno 31. leden 2007 Sdílet Odesláno 31. leden 2007 To bych do sveho auta nikdy nenalil:bojim Na to si ho moc vazim.. Jinak kdyz uz bych si koupil takovehle auto, nekoukal bych setrit zrovna na palivu, ale proti gustu zadny disputat:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jacke_Jumpe Odesláno 1. únor 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. únor 2007 No ještě rozhodně to bude chtít to dobře připravyt a pak to tam dát všechno na ráz. Až to skusim dam vědět jak to šlape. A dyštak aspoň jak daleko dojedu:) Ale ppočítam že stim stejně začnu dělat pokusi stejně až na léto.:papa:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 1. únor 2007 Sdílet Odesláno 1. únor 2007 Škoda ho. Na takové pokusy a šetření kup raději 205 nebo 405 a nenič 605. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.