Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Regulator tlaku paliva HDI


kosinajan

Recommended Posts

U 1.4 HDI je balónek na zpátečce , při pumpování je nafta nasávaná podtlakem přes přívodní potrubí , filtr , čerpadlo do balónku a odtud zpět do nádrže , proto dlouho trvá odvzdušnění a balónek z principu nikdy neztvrdne (pokud se neucpe zpátečka) . Když odpojíš potrubí na filtru , tak při pumpování nic nepoteče , ale naopak si do systému zase natáhneš vzduch a můžeš začít znovu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když máš balónek na přívodním potrubí , třeba RHR , tak naftu do systému (filtr , čerpadlo) tlačíš , když je balónek na konci (na zpátečce) , tak naftu přes systém (filtr , čerpadlo) nasáváš . Vím , že balónek nasává naftu z nádrže , ale záleží na jeho umístění ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak přiznávám, že to, že má 1.4 HDi balonek jinak, jsem nevěděl, takže díky, budu si to pamatovat :)

jinak musím říct, že jsem se s tím  na žádném autě ještě nesetkal ;)

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzduch by snad neměl vadit ne? Když by se filtr nezalil tak bude třeba jen déle pumpovat balonkem. Nebo se pletu? 

jarokare: Párkrát jsem měl problém že mi padla nafta (netěsnost okolo balonku) a když jsem balonkem pumpoval tak právě vždycky na konci když bylo napumpováno balonek ztvrdl.

Upraveno uživatelem hrasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzduch může, ale nemusí, teoreticky vadit těm ventilům v balonku, že se neuzavřou a tak se vzduch zase pošle zpět. To mne napadlo po zkušenostech s jinými "hydraulickými" systémy, které nasucho nechtěly nic natáhnout a začaly fungovat až po zalití.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkusím ještě jednou naplnit palivový filtr naftou. A ten zvuk vám nepřipadá divný, nevíte co může být?

Takhle by měl být ten balónek zapojen:

balonek.jpg

Doplněno:

Tak jsem vytáhl filtr nalil do něj otvorem (A) naftu až z druhého vytékala (B), vrátil zpátky do auta - nenastartoval jsem.
Zkoušel jsem pumpovat. Nenastartoval jsem. V hadičce (C) se zdá není nafta.
Nalil jsem trochu nafty i do šedé hadice (B) co vede z filtru. Pumpoval jsem, ale pořád žádná nafta nejde vidět.
Dolní výpust (úplně vpravo dole na fotce) jsem trochu povolil, aby mohla vytékat voda.
A auto dále točí, nechytne a bzučí 😕
 

filtr.png

hadicky.png

bzuceni.mp3

Upraveno uživatelem emato
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 2. 2007 at 8:32, citron1 napsal:

pokud je špatnej regulátor tlaku paliva tak ne že to jde nastartovat ono to totiž nejde vůbec nastartovat. Takže jaképak delší startování??? Tomu fakt nerozumím. Buď je dobrej a auto jde nastartovat nebo je špatnej a auto nejde vůbec nastartovat. Nic vic nic min. To jsou fakt rady pane kolego PP205:grr

Cidlo chladici kapsliny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to nakonec spravil.

Bylo to tím, že nemělo zkrátka naftu. Odpojil jsem konektor z nového filtru (B), napojil na něj hadičku s pumpou a zkoušel vysát naftu, jenže to sálo jen vzduch s jemnými střiky nafty. Myslel jsem, že je nějak špatný filtr nebo nejak ucpané potrubí z nádrže, ale pak jsem přišel na to, že problém je v odšroubované výpusti vody na tom filtru. Utáhnul jsem ji a místo vzduchu z toho filtru začala sáním téct nafta. Myslel jsem, že mě omyje. Starý filtr byl nejspíš zacpaný a nasával vzduch přes tu dolní výpusť a proto auto zdechlo a už nechtělo startovat. Když tekla nafta z filtru, zapojil jsem konektor (B) zpět. Zapumpoval vestavěnou pumpičkou (balónkem) v autě. Auto pořád nestartovalo. Odpojil jsem tedy znovu konektor (B) a nalil do něj, předtím vypumpovanou naftu. Moc se ji tam nevešlo. Opět jsem konektor zapojil zpátky a pumpoval. Po chvíli se v hadičce u balónku začala objevovat nafta. Zkusil jsem nastartovat a po několikátem pokusu to chytlo. Trochu jsem to vytočil a zkoušel jestli to na volnověh chcípne. Ze začátku to mělo trochu tendence, ale pak se to ustálilo a už to drží. Z výfuku to trochu zpočátku zasmrdělo - asi ta směs nebyla úplně optimální 🙂 Ale hurá auto opraveno!

Poučení pro příště:

1. Palivový filtr musí mít odpust na vodu utaženou!
2. Po výměně filtru vyzkoušet jestli z něj jde palivo (nasávající pumpička s hadičkou připojenou na výstup filtru)

Nakonec i to bzučení přestalo. Takže to zřejmě to dělá, když tam není nafta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
  • O 4 týdny později...

Taky to tet resim stale mi to pada do nouzaku nejdriv stacilo vypnout zapalovani a pak nastartovat a jelo to zase v pohode tet uz me to spadne do nouzaku a uz to chcipnutim nevymazu jen diagnostikou ale stale nevim jestli je to regulator nebo neco jineho pri pumpovani pumickou to tak divne sici ale netesnost jsem nikde nenasel vymenil jsem vsechny palivove trubky a stejne to nefunguje a nakonec to i spatne chyta uz nevym co stim nekdo jste tohle resil a vyresil? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...