Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Čím zalepit díru v chladiči (prosím návrhy či osobní zkušenosti)


Marcel505

Recommended Posts

Já si chladič letoval sám a to i na 405 SRDT. Chladiče, kromě ultramoderních jsou většinou z měděných trubek a plechů sletovaných cínem. Chce to jako všechno odvahu, zkušenost a potřebné nářadí, prípadně přípravky a přístroje. Jinak tam můžete na chvíli nalít lógr z kafe, viděl jsem to a taky to pomohlo, ale co to ještě zacpe nevím, já bych to udělal jen na hodně starým motoru na odpis nebo nezničitelném.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som pouzil laminat POSTUP: zarobis laminat a na vicistenu trubku z dierov nalejes nechas zaschnut po zaschnuti das dalsiu vrstvu a tak pokracujes asi este 3 x pre lepsie drzanie laminatu (aby nepraskal mozes dat kus obvezu alebo vlakna na laminatovanie obvez odporucam davat az na 3 ,4 vrstvu ) a pre istotu kupit pripravok na prasknute chladice a mas ja to mam zalepene a drzi to stale uz asi cca. 2,5 roka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Mišak

U nas v Opavě je firma co vaří chladiče +- 500Kč

:papa sem s ní!!! Za 500,- by to bylo super..

Našel jsem http://www.opravnachladicu.ic.cz/ myslels tuhle firmu nebo jinou?

V darkovickach hned jak odbocis do darkovicek, tak prvni barak za prvni odbockou doprava...

Loc: 49°54\'59.05\"N,18°11\'43.23\"E ale za kolik delaji nevim, akorat vim, ze uz to delaji dost dlouho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to kapalo asi z vodní pumpy, dolejval sem asi půl litru za dva dny a pak sem tam nalil takovou sračku (RADIATOR STOP LEAK) a je po kapání!!!!

Nejde mi, nebo neumím sem vložit fotku. Na požádání mohu zaslat foto přípravku!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj ja to tam mam taky driv sem to nasypal do Felicie,tam to bylo vic nez rok bez problermu,pak sem si koupil Peugeota 406 a tam ten samy problem,tak sem to tam nasypal a drzi to doted.Jinek pucoval sem to jeste 2 kamosum(Ford Probe 2.5 a Skodarna 120)a vsem to drzi dodnes - jmenuje se to FLUX STOP a koupil jsem to normalne na benzince za 112kc ale to uz je skoro 2 roky,tak nevim kolik to stoji ted-Rekl sem,ze chci nejaky pripravek na utesneni chladice a dali mi toto.Je to tak min na 20 pouziti.Je to takovy prasek vypada to jak pomlete orechy a podobne to voni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zkušenosti se zalepováním chladičů chceš? No, co se týče těch utěsňovacích \"zázračných přípravků\", tak servis řešil desítky \"náhle\" nefunkčních topení po takové aplikaci, kdy se z původní banální výměny chladiče (který se pak musel měnit stejně) stala celkem drahá oprava (výměna radiátoru v servise u Xantie nebo 406 není za hubičku), minimálně v třetině případů se následně musel měnit i termostat, v několika případech i vodní pumpa, předehřev nafty, a dokonce i těsnění pod hlavou (u 1,9TD, kde je velmi tenká hadička přepadu z prostoru termostatu, a když se to ucpe - jakože tím sajrajtem okamžitě - tak to nejde odvzdušnit, a ... ). Takže jo, skutečně je to vždycky naprosto \"v pohodě a bez problémů\" ...

Co se týče samotného zalepení prožraného chladiče zvenku, aniž by se nalil nějaký sajrajt dovnitř, tak to je samozřejmě možné také, a nějakou dobu to třeba i drží, problém je, že ten chladič je docela \"na ráně\", a díky velkým rozdílům teplot docela slušně \"pracuje\", takže to dřív nebo později stejně povolí, a na co se lze téměř stopro spolehnout je že to povolí za nějakých extrémních (tudíž nejméně vhodnýc) podmínek (popojíždění v koloně, jízda v horku po dálnici atd). Podobných \"už rok to super drží\" jsem jen já odtahoval nejmíň deset, takž ono \"ušetření\" zalepením vyšlo v součtu několikanásobně dráž než nový chladič - který se stejně musel nadto musel koupit. Plus dalších několik případů těsnění nebo i prasklých hlav, neb to díky tomu dotyční uvařili...

Ale jinak jo, jen do toho, dávejte si návody, jak něco co nejvíc zprasit a zmatlat, jen aby se pár korun \"ušetřilo\". Jen si kladu otázku, jestli je to vůbec klub fandů Peugeotů - když se tu ponejvíc radí, jak něco zprasit. Možná bych to chápal u prastarých polovraků typu 205 na dojetí a pak vyhození, že u těch už je to jedno a max se vyhodí o chvíli dřív, ale že to používají majitelé 406, to je fakt síla. Hlavně že pak všichni svorně nadávají na stav aut v bazarech, jaké jsou to všechno vraky - a hle, kdopak ty vraky vlastně vyrábí :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P.S. rozebíral jsem několik motorů, kde někdo použil ten utěsňovací sajrajt. Být u toho ten, kdo to tam nalil nebo nasypal, asi bych mu na místě omlátil veškeré nářadí o hlavu. Z jednoho motoru, co jsem chtěl dále použít, jsem to dostával pěkně dlouho, a veškeré vnější příslušenství od vody jsem musel vyházet do sběru a dát tam jiné (těleso termostatu, předehřev nafty, by-pass trubku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já koupil auto bouraný a byl proraženej. Znám chlapa z Tábora co chladiče opravuje. Nechal starý vaničky a dal pouze novej radiátor. Oprava vyšla na 1500 Kč i s dvouletou zárukou. Najel sem s tim zatim asi 80 tisíc a bez problémů. Dolívám tak jako u jakýhokoliv jinýho auta jednou ročně asi 2 dcl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

V darkovickach hned jak odbocis do darkovicek, tak prvni barak za prvni odbockou doprava...

Loc: 49°54\'59.05\"N,18°11\'43.23\"E ale za kolik delaji nevim, akorat vim, ze uz to delaji dost dlouho...

..no jo, dyť kolem toho často jezdím.. :roll Jen se mi to nechce vytahovat.. prvně zkusím nějaký \"zázračný\" přípravek.. :D

edit: ..moje není polovrak, ale úplný vrak :D

[upravil dne 18.1.07 C.J.]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Ale jinak jo, jen do toho, dávejte si návody, jak něco co nejvíc zprasit a zmatlat, jen aby se pár korun \"ušetřilo\". Jen si kladu otázku, jestli je to vůbec klub fandů Peugeotů - když se tu ponejvíc radí, jak něco zprasit. Možná bych to chápal u prastarých polovraků typu 205 na dojetí a pak vyhození, že u těch už je to jedno a max se vyhodí o chvíli dřív, ale že to používají majitelé 406, to je fakt síla. Hlavně že pak všichni svorně nadávají na stav aut v bazarech, jaké jsou to všechno vraky - a hle, kdopak ty vraky vlastně vyrábí :/

Oddie, já to potřebuji pro opravdu skoro vrak, takže tam na tom moc nezáleží, prostě jen aby to neteklo. Dám na tvou radu a sajrajty tam lít teda nebudu (i když si myslím že je tam už někdo lil), ale zadělám to zvenku nějakou tou hmotou, protože do kolon s tím vyrážet nehodlám. Jde jen o to, abych s autem mohl kousek popojet, žádný velký vzdálenosti či popojíždění po centru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marcel: jasně, také jsem to v tom textu odlišil. Pokud je to něco, co je jenom na dojetí a potom vyhození do sběru, tak je to jedno. Pokud je to ale něco, co má ještě nějakou hodnotu, a mělo by ještě nějakou dobu plnohodnotně sloužit, nebo pak být objektem nějaké celkové renovace, tak tam je opravdu škoda to nějak prasit, protože to následně přinese problémy daleko většího rázu. Takže jestli to míníš za nějakou dobu vyhodit, tak to klidně zalep.... pokud je to 1 trubka na chladiči, dá se přestříhnout, zapertlovat a zapatlat pružným karosářským tmelem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

pokud je to 1 trubka na chladiči, dá se přestříhnout, zapertlovat a zapatlat pružným karosářským tmelem.

Jde vlastně o něco, co je na vyhození...

Stačí teda karosářský kit, nebo ten teplotou popraská? Oni totiž u něj píšou, že je trvale pružný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co říkáte na tohle ??? Nějaké zkušenosti ?

http://www.valvoline.cz/shop.asp?run=1&item=794&ktg=488

\"Význačným rysem je unikátní kombinace vybraných mikrovláken a zdokonalených těsnících komponent, rozptýlených s inhibitory koroze do tekutiny. Po předepsaném použití se prosakování zastaví za několik sekund. Vlákna obsažena ve Valvoline radiator stop leak následují pohyb tekutiny směrem k prosakující části, kde vytvoří síť napříč prosakujícího otvoru. To umožní ostatnímu materiálu, který zastavuje prosakování, vytvořit a zformovat kompletní utěsnění, a tak zajistit efektivně trvalou opravu. Nadbytek přísady pak zůstává rozptýlený v chladicí náplni. Valvoline radiator stop leak je konstruovaný pro všechny typy chladících systémů mimo vysoce výkonných dieselových chladících systémů používajících filtračního zařízení. Valvoline radiator stop leak je bezproblémový, prochází volně nejmenšími kanálky chladícího systému. Valvoline radiator stop leak je mísitelný s vodou a všemi obvyklými chladícími směsmi.\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Takže jsem to nallil do chladiče, úniky vody jsou pryč, druhý den ráno už byl chladič suchý.. Zatím je asi brzo na závěry, nejeto cca 200km a je to týden.. Ale termostat se otvírá a topení topí.. :D takže zatím to vypadá nadějně.. :potlesk

radiatorstopleak.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...