purkmistr Odesláno 14. leden 2007 Sdílet Odesláno 14. leden 2007 nevíte někdo jak v domácích podmínkách dobít gelovou baterku na motorku? 12V a má se dobíjet úplně jinak než klasická. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
C.J. Odesláno 14. leden 2007 Sdílet Odesláno 14. leden 2007 Nejdůležitější je, aby nabíjecí napětí nepřesáhlo 14V !!! Takže pomalu, malým proudem.. Já nabíjím trafem z vláčku (lze nastavit napětí..). Nabíjecí proud by myslím měl být jen 1/20 z kapacity baterie.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 15. leden 2007 Sdílet Odesláno 15. leden 2007 Po zkušenostech s těmito akumulátory bych doporučoval nabíjet max 1/25-1/30 kapacity aku. Já 72Ah nabíjím pouze 1A. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 15. leden 2007 Sdílet Odesláno 15. leden 2007 V domácích podmínkách dost blbě, je na to potřeba udělat zdroj s omezením. Já to kdysi použil na nějakou krátkodobou aplikaci, takže jsem si se zdrojem hlavu nelámal, prostě vzal jenom trafo s usměrňovačem a dobu odhadl - a jeden aku se mi podařilo lehce přebít. Sice pak na krátkodobé aplikace ještě chodil, ale měl zlomkovou kapacitu, a během dvou dnů se dokázal sám vybít... holt, jsou sice super, ale dají se velmi snadno zničit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vvitty Odesláno 15. leden 2007 Sdílet Odesláno 15. leden 2007 zdroj s nastavitelnym napetim neni moc vhodny, napeti na baterce s nabijenim roste a tak to chce porad menit hodnotu... ja to resim v praci zdrojem s proudovym omezenim. nebo se da celkem snadno udelat zdroj proudu, pokud mas alespon zakladni znalosti elektroniky.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 15. leden 2007 Sdílet Odesláno 15. leden 2007 Mam specialní nabíječku s proudovou regulací automatickou nebo manuální(po přepnutí) při dobíjení aku lze nastavit max dobíjecí proud, který nabíjením aku postupně klesá a v závislosti na proudu stoupá i napětí. Vše se děje automaticky- při použití Pb aku lze nastavit téměř libovolný proud do 10A(dle kapacity aku) a ten se postupně snižuje až do nabití aku, pak nabíječka elektronicky vypne a do aku neteče nic, nebo vypnout automatiku a stálým proudem dobíjet aku avšak při kontrole stavu aku. Toto však neplatí o gelových aku. Mé prozatímní zkušenosti při automatickém režimu dobíjení lze použít i vyšší hladinu dobíjecího proudu, dochází však k jakoby přebíjení aku. Pokud byl gelový aku dobíjen pouze prodem do 2A s jeho postupným snižováním aku se podařilo zregenerovat a dále slouží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 15. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 15. leden 2007 Tak sem to nakonec zkusil a nabil upravenou nabíječkou na olověné aku. normálně jsem ji napojil ale mezi jeden konakt jsem vložil dvě propojené usměrňovací diody. po změření metexem napětí 13,2V a nabijecí proud 1A. Diody stáhly napětí na barterce 1,2V. teď se zdá že je nabita na 100% Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daja535 Odesláno 16. leden 2007 Sdílet Odesláno 16. leden 2007 pouze a jedině impulsně !!!! jinak baterii vždy zničíte zmizí kapacita a hrozí detonace . daja535 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 16. leden 2007 Sdílet Odesláno 16. leden 2007 Ta moje nabíječka se tak chová na automatiku- cpe tam pořád takové krátké impulsy, jako by do aku kopala. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 16. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2007 to mi chceš říct že i motorka dobíjí impulsně? motorce je jedno jestli má gelovku nebo klasický akumulátor, takže dobíjí klasicky, jen přo nižším napětí a proudu. Přece při impulsním napětí odejdou dřív žárovky a nevím co udělá řídící jednotka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 16. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2007 našel sem obr. nabíječe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 16. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2007 takže až udržovací proud je impulsní Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 16. leden 2007 Sdílet Odesláno 16. leden 2007 Různé nabíječky se chovají různě. To co jsi tady dal je taky možné ale při Pb aku, neboť nabíjecí proud je pro gelovku příliš vysoký. Mě se to na automatiku chová impulsně i při Pb aku. Já jen omezuji max. nabíjecí proud. Ale s alternátorem máš pravdu, jemuje to jedno, jestli klasický aku nebo gelovka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
purkmistr Odesláno 16. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2007 http://www.autobaterie.com/nabijec_mac.php?menu=2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lexa Odesláno 16. leden 2007 Sdílet Odesláno 16. leden 2007 Původně zaslal: purkmistr http://www.autobaterie.com/nabijec_mac.php?menu=2 Z toho vytáhnout 8 A? Tomu moc nevěřím, ani kdyby to byl spínaný zdroj, tak max 3A. Regulace proudu je pouze vnitřním odporem aku. Toto zařízení pokud je mi známo slouží pouze k udržování aku v nabitém stavu při delším nepoužívání. Neslouží k nabíjení, když tak dlouhodobému, z hlediska malého výstupního proudu. tyto nabíječky se kterými jsem se setkal měly výstupní proud do 1,5A dle provedení(spínaný zdroj 3A). Na udržování aku se hodí, jinak vyhozené peníze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.