Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Spotřeba oleje 1,8 16V


Devastátor

Recommended Posts

Chci se jen zeptat kolik vám sežere vaše 1,8 16V oleje na 10000 Km? Ta moje sežrala litr na 5000 Km a to se mi zdá dost hodně když má najeto necelých 120000. S tím se naskýtá ještě ještě otázka, je problém vyměnit guferka na ventilech bez demontáže hlavy? Pokud tento problém způsobují. Jo ještě používám olej 5W30, vždycky v tom motoru byl. (prý)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To auto je z Francie a byl tam záznam i štítek o tom, že byl používaný Shell Helix 5W30 a divil bych se, že v zemi výrobce by nevěděli co tam dát když jsem se díval tak ten olej stojí víc jak 600 za litr, to je mazec. Předtím jsem měl Citroena a tam byl právě problém s guferky na dřících ventilů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 dl na 1000km je docela malá normální spotřeba, v servisu mi říkali že 1,8 16V si trochu vzal vždycky, ptal sem se i na ty gufera ventilů a říkali že to několikrát dělali a že spotřeba neklesla, je to spíš o kroužcích a tak. Jako auto ktery nebere olej snad ani není, dokud ti nebere nějakejch 8 dl na 1000 km tak bych se nevzrušoval, al zkus tam 10W40 třeba spotřeba klesne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo, díky za rady, zkusím to a uvidím, teď mám ještě koupený Valvoline 5W40, ale pokud bude ubývat budu ho dolívat 10W40. Mám ještě jednu otázku, jak sundat kryt rozvodů, odšrouboval jsem, dva šroubky nahoře a vytáhl tu plechovou pojistku a nic se nestalo, v čem je zakopaný pes, přiznám se moc jsem po tom nebádal. Nechtěl jsem měnit řemen jen jsem se chtěl podívat v jakém je stavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Devastátor

Tak jo, díky za rady, zkusím to a uvidím, teď mám ještě koupený Valvoline 5W40, ale pokud bude ubývat budu ho dolívat 10W40. Mám ještě jednu otázku, jak sundat kryt rozvodů, odšrouboval jsem, dva šroubky nahoře a vytáhl tu plechovou pojistku a nic se nestalo, v čem je zakopaný pes, přiznám se moc jsem po tom nebádal. Nechtěl jsem měnit řemen jen jsem se chtěl podívat v jakém je stavu.

Ve spodní části jsou takový 2 západky, kryt musí směrem nahoru, ale jde to špatně, asi ho nesundáš uplně, vadí tam horní silentblock. Ale doporučuju výměnu stejně nic nepoznáš jen pohledem, měla by se dělat ve 120000, určitě bych neriskoval pokud nevíš jistě jestli byl už měněn, počitej tak 3500,-kč až 5000,-kč, jak kde, možná i míň. Jo a jsi si jistý těmi kilometry co píšeš?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W30 v autě z Francie? To se mi skoro až nezdá, mají tam vyšší teploty a 30 je pro provoz za zahřátého motoru dost nízké číslo, 5W zas v případě že to auto nejezdilo v alpách zbytečně nízké.

Někdy záleží i jen na značce oleje, viděl jsem pár aut, kde po změně oleje např. ztichly zdvihátka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Udo

znami kupil pred 2 rokmi renault (francuz ako francuz)zozral mu 1l na 1000km išiel na reklamaciu a povedali ma že všetko je OK že to je v norme??????

JJ. To je možné... Všechny automobilky si stanovují takovéto normy, které jsou výhodné pro ně. Většina z nich má nastavenou spotřebu oleje 1L na 1000km a pokud spotřebu oleje nemáš pod tuto normu tak smůla a mimochodem i kdybys jim napovídal, že ti to žere 1L na 500km tak s tebou stejně vymetou...

Např. Škoda a Mazda mají normu 1L na 1000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...