Jump to content
Sign in to follow this  
Guest mirec.dudo

aditivum

Recommended Posts

Guest mirec.dudo   
Guest mirec.dudo

Ahooj

Ja mám jeden problém. kupil som 307SW, HDI 110k. predchádzajúci majitel mi povedal, že dolial aj nejaké aditivum do nádržky a že je to O.K. Vtedy som ale ešte nevedel čo to je. dnes, asi po niekolkých dňoch začína počítač hlásiť, - diesel additivum minimum level. tak som volal tomu predch majitelovy a on povedal, že on to tam dolial ale neresetol PC a že to preto teraz hlási. a že to nieje chyba a možem jazdiť. je to pravda, treba to iba resetnuť v PC? lebo ked sa pozriem na nádržku je plná tak na 50%, teda po pol nádržky. Kolko to može asi vydržať km? mám ju doplniť do plna? ja sa tomu nerozumiem preto prosim o radu. A ako resetnem ten PC, mám isť do servisu? alebo možem jazit aj s touto správou? a vlastne kde je ten otvor na dolievanie toho aditíva? ved som to nikde nevidel. Ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pár základních informací o FAP:

FAP: zachycuje pevné částice, část pevných částic (saze) jsme schopni spálením zničit a prodloužit tak živostnost filtru, ostatní zůstavají v pórovité hmotě filtru.

Aditivum: obsahuje cerin, který napomáhá katalyckou reakcí zvýšit teplotu výfukových plynů při regeneraci filtru na hodnotu, kdy dochází ke spalování sazí. Samotný cerin při regeneraci neshoří a zůstává dále uložen ve filtru.

Informace ohledně FAP vyhodnocované vozidlem.

1. množství aditiva vstříknutého do nádrže paliva (uloženo v ECU aditivace nebo ECU motoru)

2. množství cerinu uloženého ve FAP (parametr, který stanovuje životnost filtru). Informace je resetována po správně provedené výměně FAP.

3. tlak výfukových plynů před a po FAP (další hodnota, která upřesňuje zanešení FAP)

Standardně je množství aditiva v nádrži dostatečné pro životnost FAP. Pokud někdo FAP \"čistí\", pak ale \"nečistí\" informace v ECU, toto může vyvolat chyby a nestandardní chování motoru, nemluvím o téměř konstantní regeneraci.

Pokud tedy někdo doléval aditivum svépomocí, pak dělal úplně zbytečnou věc, která bez výměny FAP a nastavení ECU, nepřináší prakticky žádný efekt. To je i tvůj případ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP se vždy měnit nemusí , má trochu větší životnost než množství aditiva cca 10-20 % podle toho jak se jezdí a jak kvalitní nafta se používá. Někdy stačí dolít 1 litrové balení Eolys a načíst v ECU a vyjde to i s filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Milhaus65

FAP se vždy měnit nemusí , má trochu větší životnost než množství aditiva cca 10-20 % podle toho jak se jezdí a jak kvalitní nafta se používá. Někdy stačí dolít 1 litrové balení Eolys a načíst v ECU a vyjde to i s filtrem.

Už z továrny je aditiva o cca 20% víc než je potřeba pro životnost filtru, takže proč dolévat?

Co načítáš v ECU?

Stále nechápu proč jezdit s FAP a potom část zachycených sajrajtů pěkně najednou vylít do kanálu nebo se snažit prodlužovat interval, a tím provozovat defakto nefunkční FAP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic se nevylívá. Množství zachycených sazí ve FAP záleží na naftě,tankování a stylu jízdy. Pokud začně jednotka FAPu regenerovat častěji jak za 200km něco je blbě. Aditivum vydrží skoro přesně jak je nastaveno ale životnost filtru se dá tímto ovlivnit a desítky tisíc km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×