Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kdy je dobre vypnout ESP????????


mora

Recommended Posts

Nevidím důvod, proč by se mělo ESP vypínat, když jím je auto vybaveno - má to být pomocník v nesnázích ... má pomoci autu, aby balo lépe ovladatelné atp... Když ho vypneš, tak přijdeš o výbavu. která má hodnotu řekněme třeba 30 tisíc ... Jo a ještě bych ho vypnul, když chceš blbnout (jako drifty a pod...:D) - to je možná tak jediný ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný případ, kdy ho je nutné vypnout je jízda do kopce, kde je špatná trakce. Je to proto, protože se auto dostává do smyku a ESP se snaží ten smyk zmírnit tím, že buď ubírá výkon motoru nebo přibržďuje jednotlivá kola. Z toho tedy vyplýva, že se zapnutým ESP toho moc nevyjedeš a je dobré ho mít vypnutý...

[upravil dne 2.1.07 MPavel]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám s ESP málo skušeností, ale s jízdou a rozjížděním na ledu se ESP chovalo tak, že břibrzdilo kolo které ztratilo trakci. Nešahalo na výkon, na jízdu při zhoršených jízdních vlastnostech co jsme s tím blbly tak to vykazovalo zajímavé a užitečné výkony.

Jediné úskalý a prý nenší účinek než natvrdo zablokovaná kola jsou na mokrých kostkách (všechny 4 kola).

Vypínání ESP některá auta mají, nebo se dá dodělat a to vřazením spínače za pojistku. ESP má vždy samostanou pojistku (pokud je potřeba furt s tím \"laborovat\", jináč se tahá ta pojistka ven).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, s ESP toho vážně nemám moc najeto, ale řekl bych, že právě jízda do zasněženýho kopce, kdy to každej bez toho ESP prošlápne, kola se protočí a auto stojí.

Měli jste vidět ty 1,5-1,8 tuny, jak se krásně rozjížděli do kopce ... kdežto já s dědečkem... (no, tak krásně ne, ale byl to boj)

Tak asi tak.

P.S.: To samé s ABS a etc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ESP je kontrola trakce , ta se vypina jen kdyz chces jezdit razantne at na suchu ci na snehu . Jinak to co se popisuje pri rozjezdu je protipodkluz hnaci napravy (bud ubyranim vykonu nebo pribrzdenim kola) , tan je dobre mit vypinatelny (spolecne s nim se samozdrejme vypne i ESP) , kdyz zapadnes nebo pri rozjezdu do prudkecho kopce se s protipodkluzem skoro nerozjedes .

Mnoho aut (vcetne Peugotu ) ma vypinatelne ESP jen castecne , pri kryticke situaci a vetci rychlosti se opet zapne .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je fakt, ze motame nekolik systemu dohromady, ale ono je to ve skutecnosti taky propojeny. Ja to znam jen z VW, ale predpokladam, ze u PSA to funguje stejne.

Jinak protiprokluz je primarne urcenej k tomu, aby se neprotocili kola napr pri razantnim pridani v zatacce (na mokru apod). Pokud ho nekdo potrebuje pri rozjezdu na krizovatce, tak by se nad sebou mel zamyslet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ASR:

Regulace prokluzu zabraňuje protáčení poháněných kol a zvyšuje jízdní stabilitu. Existují dva základní způsoby: buď je elekronicky tlumen výkon v motoru nebo jsou uvedeny v činnost brzdy kol, která mají tendenci prokluzovat (EDS). Nebo kombinace těchto dvou systémů ASR + EDS, ale často se již EDS neuvádí.

tak takovou jsem našel definici.

http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/EDS.htm aj s videem, ale PSA to ma mozna jinak....

a mam Seata Leona a tak to u nej funguje :super

takze Merline, mohlo dojit u tebe treba pouze k ubrani plynu (elektronicky) a ne k pribrzdeni kola.... jo je to mozny.. sorry

:P

[upravil dne 2.1.07 Citros]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Neon

Mypavel a .mycTD: právě že naopak ESPéčko nachází hojný uplatnění v situacích, který tady popisujete ... :myslim

V jednom starším AutoTip testovali 4x4 a jedna z disciplín byl výjezd do zasněženého kopce. Jejich výkony měřili se zapnutým a vypnutým ESP a vždy s vypnutým ESP dosahovali lepších výkonů.

Kdy je dobré mít zapnuté tyto stabilizační systémy je u aut s automatickou převodovkou, kde není možné precizněji ovládat protáčející kola. Tam pomohou tyto systémy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ESP je doporučeno vypnout například při jízdě se sněhovými řetězy, jinak výrobce doporučuje toto:

Neutralizace systému ESP:

Při výjimečných situacích (rozjezd

vozidla uvázlého v blátě, na sněhu,

sypkém povrchu...) může být vhodné

neutralizovat systém ESP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže myslim, že to vystihuje HOMAT (když auto zapadne!) ... takže i vy kluci asi máte (polo)recht ... tak sorra za (polo)mystifikaci ... teda mystifikace to nebyla...:) v závějích jsem jel s Bavorem, kterej měl ASR a bylo to o poznání lepší, než když se ti za jízdy protáčej kola. Auto s ESP jsem řídil jen jednou ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...