Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Automatické převodovky v Peugeotech - EDIT - poraďte při výběru auta


Trundik

Recommended Posts

Výhledově se poohlížím po novém autě. Co by toto auto mělo mít na 80 % je automatická převodovka a musí být na 100% kombík. Teď ale nevím, jaké automatické převodovky Peugeot do svých vozů dával (zejména do 406). Nevíte náhodou někdo? Nebo nemáte naskenované starší info o autech? Jaké máte názory na jejich poruchovost, případně, když automat tak jaký a v jakém autě?

EDIT:

konkrétně bych asi vybíral z těchto modelů (obsah kufru je více než 500 litrů):

Ford Mondeo

Citroen c5

Citroen Xantia

Peugeot 406

Škoda Octavia

Toyota Avensis

Vše samozřejmě v kombiku a s benzinovým motorem buď 1,8 nebo 2,0

Cenově do 200 000,- Kč a rok nejlépe od 2001 výš

Dále mám velké dilema, zda koupit benzin či naftu. Dle mojí evidence mám zjištěno, že za dobu vlastnictví 405ky jsem najezdil průměrně za rok 17 088 kilometrů. Očekávám, že roční nájezd kilometrů se nebude moc lišit.

Prosím poraďte. Děkuji

[upravil dne 28/12/2006 Trundik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 306 mám automat, nějakej německej tusím ZV Getriebe.

Převodovka je naprosto bezúdržbová, během 110tis. co máme toto auto se s ní nic nestalo.

Jinak kdo jezdil celej život v manuálu bude do krve tvrdit \"automat nikdy\" ale když se v něm pár krát sveze, nechce pak manuál. Je to takovej typicky českej úkaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem Pontiacem (asi 5000 km), Espacem (asi 10 000) a doma máme 306 s automatem, r.v. 93.

Za nevýhody považuji hlavně vyšší spotřebu (nemožnost jet na nízké otáčky), a pak nemožnost roztlačit auto (kolegu s Pontiakem vezla odtahovka z Livorna, stálo ho to asi 30 000 Kč - snažil se tam opravit startér, ale pak to vzdal, je to delší historie), a nemožnost rozhoupat auto v závěji.

Pokud ti nevadí vyšší spotřeba, tak je automat docela dobré svezení. Akorát v té 306 drží otáčky nad 2000 ot/min a nelze s tím nic dělat - např. při líné jízdě přes vesnice za náklaďákem bych klidně řadil a dal nižší otáčky.

[upravil dne 28.12.2006 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jestli mě má paměť nešálí, tak v automatu jsem řídil snad jen Ford Scorpio 2,8 Ghia a ikdyž to bylo jen pár km, tak mě to opravdu nadchlo..a proto jsem se rozhod, že si automat nekoupím, protože bych si na to strašně rychle zvykl a hlavně bych se nikdy nenaučil pořádně řídit..automat je sqelá věc, ale až tak možná až mi bude 50 a jedině do nějakýho pořádnýho sedanu s osmiválcem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Jezdil jsem Pontiacem (asi 5000 km), Espacem (asi 10 000) a doma máme 306 s automatem, r.v. 93.

Za nevýhody považuji hlavně vyšší spotřebu (nemožnost jet na nízké otáčky), a pak nemožnost roztlačit auto (kolegu s Pontiakem vezla odtahovka z Livorna, stálo ho to asi 30 000 Kč - snažil se tam opravit startér, ale pak to vzdal, je to delší historie), a nemožnost rozhoupat auto v závěji.

Pokud ti nevadí vyšší spotřeba, tak je automat docela dobré svezení. Akorát v té 306 drží otáčky nad 2000 ot/min a nelze s tím nic dělat - např. při líné jízdě přes vesnice za náklaďákem bych klidně řadil a dal nižší otáčky.

[upravil dne 28.12.2006 P607Olda]

Bych si dovolil nesouhlasit protože s 306 sem toho najezdil dost, po 605 je to auto se kterým sem nejvíc jezdil, a spotřeba se krotit dá (8,5 u 1.8 8v je myslím si stejný jak u manuálu) a tvrzení \"nedá se jet na nízký otáčky\" je milný. Myslím žes spíš chtěl říct, že nejde zařadit vyšší stupeň a tím snížit otáčky.

Na spotřebu sem jezdil tak, že 1) je potřeba jet rychleji aby auto zařadilo - tzn. že když jedu 49 km/h tak je auto na 3. stupni zhruba při 2200ot., když přišlápnu na cca 53km/h, automat zařadí na 4. a 1800ot a od té chvíle můžu lehce povolovat plyn klidně na 45 a přitom jet v nizkých ot. (zhruba do 1550 když už si to zase podřadí)...

a 2) častějším řazením při brždění tak aby brzdil i motor. To se u některých aut/převodovek nedoporučuje ale 306 s tím problémy neměla. Jenom pozor na sněhu to může být zrádný.

Jinak klasickej americkej 5.7 V8 se dá v pohodě zkrotit na 15l/100km, uvidíme u dalšího auta s 4.8 V8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trundík: chápu, proč chceš automat, ale byl bych s ním veeeelmi opatrný. Jsou tu velmi málo rozšířené a je zde na ně velmi problematický servis, takže v případě nějakých problémů je takové auto doslova na mašli.

Takže v první řadě bych se poohlédl po servisu na samotné automatické převodovky, jestli se tam u vás přes nějakého známého najde, a pokud ano, šel bych se zeptat tam, co a jak jsou případně schopni skutečně řešit, a co by doporučili oni.

Za další je ještě větší problém výběr takového auta. S tím, jak malý ten výběr je, a jak se tu obecně lidi k autům chovaj, je to záležitost ještě víc riziková. Zde by možná stálo za úvahu dovézt něco s poruchou převodovky, a zde jí nechat v servisu kompletně udělat. Svého času o něčem takovém uvažoval Rebik, a to o Espace s třílitrem - tam ten automat většinou nevydrží víc jak 150tis km, v Německu jich je padlých dost a za levno, a když se převodovka nechá kompletně udělat, za těch 200tis je pěkné auto s neskutečnou užitnou hodnotou (a dalších 150tis do opětnovného pádu převodovky s tím stejně nejspíš nenajedeš).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...