Pepito Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Mám dotaz na spotřebu.Kámoš má Oktavku a říká,že když jede z kopce,tak tam nechává zařazenou rychlost a odstaví nohu z akcelerátoru a tím pádem se uzavře přívod paliva a šetří tím brzdy a naftu.Funguje to i u našich 206tek?Mám 1.4i 55kw r.v.00 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepito Odesláno 22. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Původně zaslal: P607Olda Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu. Budu to tedy zkoušet,ale teď v zimě to bude těžší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Medvěd Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš. Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Jo to byly časy a těch nehod šestřílků. Pokud má vozidlo pal.počítač, tak tam je to vidět, že při jízdě se zařazenou rychlostí je nulová spotřeba a u vyřazení jsou to cca 2 dcl.:myslim:myslim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Péťa Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Původně zaslal: Medvěd Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš. Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . ) Staré škodovky neměly posilovač brzd a aby se zamknul volant, to musel být klíček úplně vytažený. Takže tak nesmyslné to nebylo Horší bylo, že auto pak nesvítilo a neblikalo. A to nevím, jestli se alespoň rozsvítila brzdová světla. PS: Téma vyřazování z kopce se tady řeší každou chvíli... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepito Odesláno 22. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 Původně zaslal: Peta Původně zaslal: Medvěd Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš. Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . ) Staré škodovky neměly posilovač brzd a aby se zamknul volant, to musel být klíček úplně vytažený. Takže tak nesmyslné to nebylo Horší bylo, že auto pak nesvítilo a neblikalo. A to nevím, jestli se alespoň rozsvítila brzdová světla. PS: Téma vyřazování z kopce se tady řeší každou chvíli... Dík za tip.Zadal jsem do vyhledávače \"vyřazování\" a už to tam čtu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marlin Odesláno 22. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2006 no, ono to fungoje u karburatoru, ze je mensi spoteba, kdyz mas vyrazeno... u strikacek uz ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xonik Odesláno 23. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2006 Já mám 406 2,1 TD a mám tam palubní počítač a když jedu z kopce a vyřadím, tak je spotřeba podle rychlosti od 0,5 - 1,2. Liší se to podle toho jestli jedu z kopce 60 nebo 120. Protože to počítá okamžitou spotřebu podle rychlosti a spálené nafty při té rychlosti. Když tam nechám 5 tku, tak mám spotřebu 0,0, ale pozor, jakmile klesnou otáčky pod hranici 1500 ot/min, tak to zase už papá nějakých 0,2 - 0,5. Protože řídící jednotka se prej snad nějak snaží aby motor nezdechnul, tak začíná přidávat paliva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xonik Odesláno 23. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2006 Já mám 406 2,1 TD a mám tam palubní počítač a když jedu z kopce a vyřadím, tak je spotřeba podle rychlosti od 0,5 - 1,2. Liší se to podle toho jestli jedu z kopce 60 nebo 120. Protože to počítá okamžitou spotřebu podle rychlosti a spálené nafty při té rychlosti. Když tam nechám 5 tku, tak mám spotřebu 0,0, ale pozor, jakmile klesnou otáčky pod hranici 1500 ot/min, tak to zase už papá nějakých 0,2 - 0,5. Protože řídící jednotka se prej snad nějak snaží aby motor nezdechnul, tak začíná přidávat paliva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 23. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 23. prosinec 2006 Původně zaslal: Pepito ... a tím pádem se uzavře přívod paliva a šetří tím brzdy a naftu.Funguje to i u našich 206tek? Původně zaslal: P607Olda Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu. Mojí odpovědi není moc rozumět. Doplním: nevyřazovat, z kopce brzdit motorem. U mého HDi to funguje perfektně, většinu Červenohorského sedla sjíždím se spotřebou 0,0. U 1,4 i to bude také tak. [upravil dne 23.12.2006 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepito Odesláno 23. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 23. prosinec 2006 Díky moc za rady Až budu mít nějaké poznatky s mou spotřebou tak se o ně rád podělím.Musím tu spotřebu zjistit průměrem neboť nemám palubní počítač Všem Vám přeji Veselé vánoce,bohatého ježíška a šťastný Nový rok :papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 30. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 30. prosinec 2006 já si myslím, že když se vyřadí, tak motor sice bere nějakej benzín (by nechcíp), ale zase není bržděn. Samozřejmě, z kopce je lepší v rámci bezpečnosti jezdit s kvaltem, ale při dojezdu před vesnicí je podle mě lepší vyřadit... pak záleží už jen na hmotnosti auta, kam dojedete ( auto je bržděno jen třením gum a ztrátami v mechanických částech, ne v motoru) U takového 1.8 t Mondea Combi jsem se divil, jak daleko jde ze 110 km dojet. Při vyřazení navíc funguje posilovač - a hlavně, vypínání motoru klíčkem obtěžuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Oliver Riedel Odesláno 31. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2006 Mimo mísu-autoškolu sem dělal u strejdy,jednak sem byl naprostý dřevo,co se ježdění týče a jednak to bylo lacinější než jiné autoškole.Jednou sem vyřadil během jízd,když jsme sjížděli z kopce a takový pohlavek,co sem dostal...Od té doby nikdy na vyřazeno.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 31. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 31. prosinec 2006 Oliver: Hezky tě mlátili ... (můj \"spolujezdec\" v autoškole se zase preventivně chytal toho madla, co je na střeše) Ale pominu-li váhu dnešních aut, kde z kopce je uměním udržet těch 1.8 tuny na uzdě, nebo nedejbože na sněhu ... tak stále mi na rovině vychází vyřazování jako poměrně dobrý sport. Ale to si musí spočítat každej, spojka taky něco stojí, že, a benzín/nafta a tak, celkově no... je to, prostě, jen na vás... P.S.: Tátu, zase v autoškole učili při jízdě z kopce zhasínat motor - což považuju i já za šílenou (nechci být sprostý) věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepito Odesláno 1. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 1. leden 2007 Tak vás všechny vítám v Novém roce 2007 Docela rychle jsem si zvyknul na nevyřazování a je to pohodlnější.Nemusím tak často řadit a spotřeba se taky projevila i když ne zase zvlášť výrazně.Když si dám dohromady všechny vaše poznatky,tak se časem určitě projeví klady \"nevyřazování\" (spotřeba,spojka,brzdy......) Všem vám děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LubošK Odesláno 1. leden 2007 Sdílet Odesláno 1. leden 2007 ... no to je velmi jednoduché. Pokud máte diesel, rozjeďte to na něco co je blízké jeho \"optimálně točivým\" otáčkám a převodu, který jste tam právě \"hodili\". Palubní počítač to pak za Vás dopočítá tak, že se jen povezete v optimálním režimu. [upravil dne 1.1.07 LubošK] Ale to vše platí jen s HDi, TDi, DtDi a všemi dalšími pouze na cestě, která nestoupá, neklesá - prostě na rovinu... [upravil dne 1.1.07 LubošK] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukáš.t Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 určitě nevyřazovat,na mém P406 2,0 HDi při jízdě z kopce když se mrknu na palubní počítač tak to ukazuje spotřebu 0,0 l/100 km. P406 81 kW 2,0 HDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepito Odesláno 28. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. leden 2007 Nedávno jsem tady dal dotaz jestli vyřazovat nebo ne.A zjistil jsem,že dost záleží na situaci.Ne vždy je dobré dojíždět se zařazenou rychlostí.Když jsem to dělal tak byla spotřeba až 8l/100!!! Ale zkusil jsem to kombinovat a podle situace a vlastního uvážení vyřazovat a spotřeba šla výrazně dolů,až na 6l/100 a to se vyplatí!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 28. leden 2007 Sdílet Odesláno 28. leden 2007 No, hlavně teď, když je takovýhle počasí, tak vyřazujte ... Pardon, za OFFTOPIC, ale musel jsem to napsat, když se znovu otevřelo tohle téma ... lidi jsou schopni všeho ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.