lamancha Odesláno 19. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 Nabíjeli jste už baterii? Autiko je r.2003, zatím jsem s ní nedělal nic, ale připadá mi, že po současném ochlazení se jí neche točit. Může se nabíjet bez odpojení? Připadá mi to jako blbost, ale někde jsem to četl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimmer Odesláno 19. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 19. prosinec 2006 nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Když jsem se na to ptal, všichni mi řekli, že u 307 raději doporučují odpojit kontakty při dobíjení baterie. Zatím jsem jí ještě nedobíjel. Tak nevím, taky by už asi bylo třeba Jeanovi obnovit zdroj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lamancha Odesláno 20. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Původně zaslal: rimmer nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici. díky, asi přece jen ty kontakty odpojím:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Odpojení kontaktů přeci není problém (někde jde dokonce kladný pól odpojit bez nářadí) – jistota je jistota. Jinak já vždy baterku i vyndávám z auta, aby prskající elektrolyt z povolených zátek něco nepotřísnil (záleží jaký je proud). No a potom akorát znovu nastavit rádio a palubní PC jede od začítku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Petr.M Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 za jak dlouho nabiju zcela vybitou baterku 62 Ah ´280 A nabíječkou co dává 6 A ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lamancha Odesláno 20. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 no jo, ja se tey ještě na baterku v Pažoutu nekoukal, ale tyhle \"bezúdržbové\" snad ani otevřít nejdou , takže se k elektrolytu nedostaneš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lamancha Odesláno 20. prosinec 2006 Autor Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Původně zaslal: Bohumil Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod. jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Původně zaslal: lamancha Původně zaslal: Bohumil Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod. jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje. To je pravda, měl by tam být na štítku max. nabíjecí proud. Jestli to má vršek celý zatavený, tak nic nezkontroluješ. [upravil dne 20/12/06 Bohumil] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Já baterku vyndám, když nabijim a mám jistotu, že se nic nestane. Většinou na bijim přes noc. Člověk nikdy neví, co se může stát. Je to přece jen \"stroj\". :myslim:myslim:myslim:super [upravil dne 20/12/06 OK406] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zaza Odesláno 20. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 20. prosinec 2006 Jestli i budeš vyndavat baterku,tak si užiješ.Když jsem ji vyndaval,tak jsem se docela zapotil:grr,vadí tam vzduch. filtr přes který nejde vyndat plast. kryt baterky(stejně jde kryt špatně vyndat i nandat) ,jinak po sundání krytu jde baterka dobře vyndat:D,musíš rozpojit filtr .Ona tam totiž vadí ještě ta hadice,co je u 307 2.0 HDi 110FAP,ta je k turbu,nebo k chlazení? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jkmtrnava Odesláno 21. prosinec 2006 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2006 PRi autách s PP sa batéria na nabíjačke má odpojiť-hrozí porušenie PP.(Kratkodobými napeťovými špičkami). A to nabíjanie: Ja som si robil nabíjačku(z roku 1983 z AR) a som sňou velice spokojný. Je to s automatikou(doslova nabíjačka dáva tolko kolko si baterka vypýta) a batériu nabíjam vždy pred zimou a aj po zime. Takýmto systémom mi baterka u škodovky vydržala 7 rokov!!! a to je čo povedať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.