Jump to content
Sign in to follow this  
poulmm

EGR a převodovka 2,5TD

Recommended Posts

Zdravím všechny,mám dotaz, mám 2,5TD r.95 a špatně mi drží volnoběh a při zahřátém stavu to špatně chytá, prošel jsem snad už vše a dle jednoho odborníka už může dělat problém jen ventil na recirkulaci výfukových plynů EGR. Máte někdo s tímto zkušenosti, popř. jak zjistit,je-li špatný,opravitelnost atd?

Dále ještě jeden jednoduchý dotaz, jak se kontroluje hladina oleje v převodovce a jaký nejlepší olej při výměně do ní dát? Díky, zdarví Pavel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ventil EGR opraven, resp. odstraněn a je po problémech. Jinak se jedná o ventil ovládaný podtlakem, je umístěný mezi sacím a výfukovým potrubím. Podtlak je vyvíjený elektrickou vakuovou pumpou, která je ovládaná řídicí jednotkou a to tak,že se zvyšujícíma otáčkama motoru zvyšuje podtlak a ventil se víc otvírá. Ventil má otvírat od 2,5tis otáček nahoru. Celé to slouží ke snížení oxidu dusíku ve výfukových plynech a zlepšení emisí. Já tedy ventil odmontoval a místo něj dal záslepku , taktéž i na vývod k výfukovému potrubí. Jinak k EGR ventilu se dostanete tím, že odšroubujete víko komory na sání, je umístěn na tom víku zespod. Výsledek je v mém případě ten, že se mi volnoběh ustálil, ve vyšších otáčkách motor dobře zabírá, protože není dušen výfukovými plyny a celkově lépe jede. Ale měl bych jednu prosbu, neříkejte to paní EURO4 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×