Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

pokazený palivometer 206 1,4 Hdi ???


stupo

Recommended Posts

r.v.2002,natankoval som plnú nádrž a pri jazdení sa palivometer zastavil na 3/4 nádrže,po natankovaní plnej nádrže zostal stale na 3/4 pri dalšom jazdení sa ale zo svojej pozície pohol normálne smerom nadol,keď vyjazdím všetko dá sa znovu do poriadku alebo nie???Máte niekto podobnú skúsenosť???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s ukazatelem paliva, prosím o radu. Po natankování i plné nádrže a hodinové jízdě doslova vidím, jak ručička pomalu klesá. Po malé přestávce a následném startu se ručička vyhoupne do odpovídající polohy...a pak pomalu klesá a tak se to opakuje do dalšího vypnutí klíče. Horší je to, když mám tak 1/4 nádrže, tak ukazatel klesne a svítí hladové oko. Také jsme rozdělali čerpadlo s palivoměrem, proměřili reostat v různých polohách(0, 1/2, 1/1), ten je O.K. Byl jsem v servisu a tam mi nepomohli a o žádné \"kalibraci\" vůbec nevědí. Na radu zde z fora jsem chtěl nahrát nový SW, ale ten nový prý už tam mám. Může tu někdo vysvětlit tu KALIBRACI palivoměru? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podľa toho čo som videl keď som rozobeal čerpadlo ja keď som čistil sitko na čerpadle tak by ti mal plavak zdvíhať cez vahadlo nejakym reostatom alebo potenciometrom. U teba by pomohlo vyhodiť zadnú sedačku otvoriť dekel na čerpadlo odpojiť hadičky na naftu a potom vybrať čerpadlo aj s plavákom a pozrieť sa naň ako behá to vahadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lide zdejší! Je možné, nějakým rozumným, jednoduchých, polopatyckým způsobem, dopídit se konečně co to ta kalibrace palivoměru vůbec je???Všichni odpovídáte \"...ano je potřeba nakalibrovat reostat odporem...\".Ale jak, když to ani značkový servis nezná!!! Otázkou je, jak to chceš uložit do paměti, popř. kolik má být v nádrži paliva, atd.. Díky za tecnickou a ne domnělou odpověď. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ospravdlnujem sa, ze som nenapisal celkovy postup.

Rozladit palivomer sa da ak clovek casto tankuje malo. Teda u aut s multiplexnym zapojenim. Niekedy system nezaznamena, ze sa vobec nieco natankovalo a system zblbne.

Ked odpojite konektor od palivoveho cerpadla v nadrzi mali by ist k nemu 4 vodice, dva hrubsie (na napajanie cerpadla,jeden je zltozeleny) a dva tensie, ktore dodavaju informaciu o stave paliva.

Treba vypnut zapalovanie a pockat kym BSI zaspi, odpojit ten konektor a vlozit medzi tie dva tenke vodice 60 ohmovy odpor a zapnut zapalovanie. Palivomer by mal ukazat plnu nadrz.

Potom znovu vypnut zapalovanie, pockat kym BSI zaspi a dat tam 350 ohmovy odpor. Znovu zapnut zapalovanie a palivomer by mal ukazat nulu. Potom znovu vypnut zapalovanie, pockat kym BSI zaspi a pripojit konektor k palivovemu cerpadlu.

Tym by malo byt nacitanie v poriadku.

Dufam, ze som tie odpory nepoplietol,zajtra sa na to pozriem ci je to tak.

U niektorych aut je potrebne aj prehrat software BSI. BSI po zapnuti zapalovania vykonava 4 merania a ked jedno meranie nejakym sposobom je zle, palivomer moze ukazat hlupost. Novy soft uz vykonava osem merani a nie je taky citlivy na pripadne chyby v merani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Hnusoba, /mimochodem hnusná prezdíuka, ale asi dobrý to člověk!!!/ Tak ti díky za info, jak bude mít čas můj kámarád Elektronka, tak se pokusíme podle tvého návodu to NAKALIBROVAT a výsledek tu napíši. Podle mého bude stačit měřákem nastavit tyto odpory a propojit je na konektor reostatu. Několikrát jsem měl čerpadlo vytažené a reostat jsme proměřovali, ale tento postup nás nenepadl. Problém je asi v tom, že opravdu jezdím tankovat benzín asi tak max. do 10 litrů, abych měl něco na starty motoru a chlazení palivového čerpadla. Jinak jezdím na LPG. No klasické snímání polohy plováku, tam je to jednodušší....Ovšem je zajímavé, že když jsem s tímto problémem přijel do znač. servisu do Brna a chtěl po nich kalibraci, tak po mě hleděli co jsem to ale za vola!!! A tak mi navrhli výměnu reostatu, no pochopitelně i s čerpadlem jako celek za 6000,-kč. Teď ale vidím, že by se tím nic nevyřešilo. Prostě servis nehledá, servis vyměňuje. Tak zatím Díky!!! Parametry odporů plováků, různých typů Peginů jsou zde:http://www.peugeotlogic.com/workshop/base/workshop.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Vcera som konecne nakalibroval palivomer presne podla hnusoby a je to ok,dodrzal som hodnoty tych odporov a vsetko funguje,mam iba jednu poznamku ze na konektor na nadrzi idu iba dva tenke vodice a ostatne styri svorky su zablendovane,zeby tam nebolo to spominane cerpadlo ale len plavak?montovali ho do 206 1,4Hdi v 04/2002:super:super:super:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: stupo

Vcera som konecne nakalibroval palivomer presne podla hnusoby a je to ok,dodrzal som hodnoty tych odporov a vsetko funguje,mam iba jednu poznamku ze na konektor na nadrzi idu iba dva tenke vodice a ostatne styri svorky su zablendovane,zeby tam nebolo to spominane cerpadlo ale len plavak?montovali ho do 206 1,4Hdi v 04/2002:super:super:super:

1.4 HDi je vstrekovanie Siemens takze tam nie je cerpadlo v nadrzi, palivo je dopravovane podtlakovym cerpadlom v motorovej casti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

funguje ta kalibracia tak aj na 406kombi 2.0HDi bez FAP \'01?

a ako je to s tym zaspanim BSI ono hned po vypnuti zapalovania, v polohe 0, teda v tej v ktorej sa da klucik vybrat neukaze uz stav km a zhasne aj informacny displej pc.

[upravil dne 12.1.07 4ever]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: 4ever

funguje ta kalibracia tak aj na 406kombi 2.0HDi bez FAP \'01?

a ako je to s tym zaspanim BSI ono hned po vypnuti zapalovania, v polohe 0, teda v tej v ktorej sa da klucik vybrat neukaze uz stav km a zhasne aj informacny displej pc.

[upravil dne 12.1.07 4ever]

Ano, mala by aj na 406-kach fungovat, staci ze vypnes zapalovanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem také konečně nakalibroval. Koupil jsem reostat do 330 ohm a odpor 56 ohm. Podle infa je potřeba na 307, 56 - 305 ohm. Po připájení odporu jako minima a drátků jsme pro jistotu vše přeměřili. Odpojili konektor na nádrži. Jsou tam dva silné drátky pro čerpadlo a dva slabé pro plovák. U Hdi asi nebude čerpadlo v nádrži?!? Přeně podle návodu od Hnusoby se nám podařilo nastavit skutečný stav v nádrži. Bohužel situace se po ujetí asi 300 km vrátila tam kde jsem byl před kalibrací. Rozhodně způsob nakalibrování je O.K., ale jestli náhodou BSI blbě neradí, že musí ze stavu paliva ubrat např. 20 l paliva, když jsem najel 300 km na LPG. Jestli se nesejdou data z pozice plováku a také najetých km. Bohužel si ale myslím, že tak nepřesně to ukazovalo už před montáží LPG. Proto ještě jednou prosím Hnusoby -dobrého a znalého to člověka o radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: pilot

U Hdi asi nebude čerpadlo v nádrži?!?

Zalezi ake je tam vstrekovanie, u vstrekovania Bosch je zvycajne dopravne cerpadlo v nadrzi, pri Siemense je palivo dopravovane z nadrze podtlakom cerpadlom na motori.

A k tomu zlemu meraniu paliva v nadrzi, skusil by som este dat do servisu auto nech nahraju najnovsi software BSI. Uz som to su popisoval trosku vyssie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...