Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

doporučený olej pro 1,9TD (406)?


sajdlik

Recommended Posts

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

vzhledem k tomu, ze do tohoto auta tezko nekdo lil stary Mogul Super, tak se o nejakem mineralu neda vubec hovorit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale bohužel, v ČR je běžné, že lidi na výměnu oleje kašlou ... prostě, co bylo dobré pro žigulíky a staré 120, je dobré i pro tyhle \"moderní\" motory.

Nebo, na druhou stranu tam nalejou úplnou zběsilost, protože si myslí, že motoru udělají dobře.

A přitom výrobce předepisuje jak interval, tak třídu oleje - API/ACEA.

Přidřenejch a zadřenejch motorů už tu kvůli tomu bylo ...

( a přitom cena není rozhodující )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) ;)

Nechápu, jak dlouho se ještě budou dokola papouškovat tyhle nesmyslné hovadiny z minulého století. Rozdělení na \"minerál\" a \"syntetiku\" už dávno není ani za mák relevantní, vůbec o ničem to nevypovídá, a nemá to už pěkně dlouho sebemenší vazbu na viskozitní třídu! Blábol typu \"když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte\" je u aut vyrobených a provozovaných v posledních 15 letech nesmyslný, pokud do nich někdo nelil neaditivované oleje - což u 1,9TD ani z principu nejde, protože má určité nároky na výkonostní specifikaci. Tohle bylo relevantní možná tak pro Š1000MB, jejíž majitel neměl ani tehdejší AD oleje...

Nevím, kolikrát bude ještě nutné dávat sem odkazy na příslušný seriál vysvětlující danou problematiku, ale asi hodněkrát :nevim :

http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare - doporučuji přečíst si VŠECHNY ty články s názvem Mazivářské mýty, než zase začnete \"dobře\" radit.

Co se týče 1,9TD, tak do něj patří olej ACEA A3/B3, API min. CE (dnešní oleje mají stejně většinou aspoň CF, vyjma těch úplně nejlevnějších), a viskozitní třída se řídí klimatickým pásmem. Dávat v našem prostředí do tohoto motoru něco \"lepšího\" než v 10W-40 je jen házením peněz do kanálu, vůbec nic se tím nezíská.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě na tom se*e spíš to na fórech obecně mizerné povědomí a nekonečné omílání prastarých dávno neplatících nesmyslů, bez jakékoliv snahy se jen trochu vzdělávat a aspoň něco málo si o tom přečíst, i když je odkaz či zdroj pomalu na každém rohu. A co jen na fórech, i v leckterých servisech - tam to bývá ještě horší, když \"mechanik\" vylezl z učňáku, zapamatoval si s bídou 10% toho co je tam učili, na další byť sebemenší vzdělání kašle, a maximálně si k tomu přidá nějaká \"moudra\" starých dědků, kteří to brali úplně stejně, a těch jejich 10% už je navíc 40 let starých. To je teprv potom nářez.

Potom to holt vede k tomu, že se oleje prodávají především podle ceny a značky, a nikdo pořádně neví, na co má u oleje koukat. Přitom prakticky nejdůležitější parametr je specifikace ACEA, popř. API nebo příslušné normy výrobců, pokud mají svoje. Tahle neznalost právě vede někdy až ke zničení motoru - znám víc případů, kdy do těhle starších dieselů, které smí jen ACEA A3/B3 někdo nalil lehkoběžný olej, který dostal od kamaráda ze servisu pod rukou, a který stál tři stovky litr, tak je přeci mnohem lepší než nějakej vobyčejnej minerál vod Mogulu, no a když ten motor záhy lehnul, tak to svedli na ten canc, že \"ta plná syntetika rozpustila karbon\" (pěkný prdlajz, ten \"vobyčejnej minerál\" je taky detergentní, motor se zadřel proto, že nebyl stavěn na olej s nižší HTHS viskozitou, takže prostě nedostatečně mazal).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...