sajdlik Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 ..jaký je doporučený motorový olej pro motor 1,9 TD z roku 1998? Váhám mezi 5W 40 nebo 10W 40, jelikož mám již 120 tis. km spíše se přikláním k druhé variantě. Rozhodně bude značkový. Ale co je přímo v manuálu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sajdlik Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 ..no jo je to bez nálepky, hledal jsem marně, za km si ručím, jsem si ji sám dovezl. Mám první naftu a jsem rozhozenej z pitomýho oleje. 5W 40, díky za potvrzení. ..teď přijde jinej názor a jsem zase na začátku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sajdlik Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 ..jo jo tady jsem taky čučel, tady to vychází na 10W 40 Žil jsem vždy v představě, že turbodiesel má mít jen spešl olej, ono to však tak být vůbec nemusí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@re Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sajdlik Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 ..takže polosyntetika 10W 40 bude epčí co?! Pro klid duše! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sajdlik Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 OK 10W 40 to jistí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 projdi si historii, nez tam budes neco lejt.-.. je to tady oblibene tema a nema cenu tu psat stale dokola totez. doporucuji take serial o olejich na http://www.oleje.cz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Původně zaslal: komisar http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp zajimave, trosku se neshoduji s doporucenim peugeotu, aspon u meho auta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vvitty Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Původně zaslal: @re já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) vzhledem k tomu, ze do tohoto auta tezko nekdo lil stary Mogul Super, tak se o nejakem mineralu neda vubec hovorit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Ale bohužel, v ČR je běžné, že lidi na výměnu oleje kašlou ... prostě, co bylo dobré pro žigulíky a staré 120, je dobré i pro tyhle \"moderní\" motory. Nebo, na druhou stranu tam nalejou úplnou zběsilost, protože si myslí, že motoru udělají dobře. A přitom výrobce předepisuje jak interval, tak třídu oleje - API/ACEA. Přidřenejch a zadřenejch motorů už tu kvůli tomu bylo ... ( a přitom cena není rozhodující ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dafe Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 Zavolej si do Peugeota a zeptej se jich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinsk Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Väčšinou do starších motorov dávajú v Peugeote 10w40. Ja osobne by som tam dal 5w40. Pokiaľ by to malo vysokú spotrebu oleja, tal sy som tam dal 10w40. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Dejte si tam co chcete - ALE JE TO NA VAŠE RIZIKO ! Pro mě je směrodatné doporučení výrobce - jak ve visklozní třídě, tak v intervalu výměny. Howgh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Původně zaslal: @re já do 1.9td liju 10w40 od havoline (cca 750kc za 5 litrů)... ale 5w40 by ten motor určitě zklidnil, takže pokud jste tam neměl minerál (toto musíte vědět, jinak když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte), dejte mu plnou (5w40) Nechápu, jak dlouho se ještě budou dokola papouškovat tyhle nesmyslné hovadiny z minulého století. Rozdělení na \"minerál\" a \"syntetiku\" už dávno není ani za mák relevantní, vůbec o ničem to nevypovídá, a nemá to už pěkně dlouho sebemenší vazbu na viskozitní třídu! Blábol typu \"když nalejete plnou syntetiku do motoru, kde byl minerál, motor zničíte\" je u aut vyrobených a provozovaných v posledních 15 letech nesmyslný, pokud do nich někdo nelil neaditivované oleje - což u 1,9TD ani z principu nejde, protože má určité nároky na výkonostní specifikaci. Tohle bylo relevantní možná tak pro Š1000MB, jejíž majitel neměl ani tehdejší AD oleje... Nevím, kolikrát bude ještě nutné dávat sem odkazy na příslušný seriál vysvětlující danou problematiku, ale asi hodněkrát : http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare - doporučuji přečíst si VŠECHNY ty články s názvem Mazivářské mýty, než zase začnete \"dobře\" radit. Co se týče 1,9TD, tak do něj patří olej ACEA A3/B3, API min. CE (dnešní oleje mají stejně většinou aspoň CF, vyjma těch úplně nejlevnějších), a viskozitní třída se řídí klimatickým pásmem. Dávat v našem prostředí do tohoto motoru něco \"lepšího\" než v 10W-40 je jen házením peněz do kanálu, vůbec nic se tím nezíská. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Mě na tom se*e spíš to na fórech obecně mizerné povědomí a nekonečné omílání prastarých dávno neplatících nesmyslů, bez jakékoliv snahy se jen trochu vzdělávat a aspoň něco málo si o tom přečíst, i když je odkaz či zdroj pomalu na každém rohu. A co jen na fórech, i v leckterých servisech - tam to bývá ještě horší, když \"mechanik\" vylezl z učňáku, zapamatoval si s bídou 10% toho co je tam učili, na další byť sebemenší vzdělání kašle, a maximálně si k tomu přidá nějaká \"moudra\" starých dědků, kteří to brali úplně stejně, a těch jejich 10% už je navíc 40 let starých. To je teprv potom nářez. Potom to holt vede k tomu, že se oleje prodávají především podle ceny a značky, a nikdo pořádně neví, na co má u oleje koukat. Přitom prakticky nejdůležitější parametr je specifikace ACEA, popř. API nebo příslušné normy výrobců, pokud mají svoje. Tahle neznalost právě vede někdy až ke zničení motoru - znám víc případů, kdy do těhle starších dieselů, které smí jen ACEA A3/B3 někdo nalil lehkoběžný olej, který dostal od kamaráda ze servisu pod rukou, a který stál tři stovky litr, tak je přeci mnohem lepší než nějakej vobyčejnej minerál vod Mogulu, no a když ten motor záhy lehnul, tak to svedli na ten canc, že \"ta plná syntetika rozpustila karbon\" (pěkný prdlajz, ten \"vobyčejnej minerál\" je taky detergentní, motor se zadřel proto, že nebyl stavěn na olej s nižší HTHS viskozitou, takže prostě nedostatečně mazal). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.