Glum Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Ahoj, prosím, neměl jste někdo podobný problém? P 306 break, 1998, 1,9 D - do čerpadla nafta jde, elektromagnetický ventil je OK, ale do vstřiků nafta nejde. Slyšel jsem něco o imobilizéru uvnitř čerpadla - může to být problém? Jak zjistím, jestli imobilizér mám, nebo ne. Původní klíček má v sobě integrovanou dálku (nefunguje léta), nový klíček mi přidělali na počkání někde v zámečnictví. Startovalo to na oba dva. Je tam imobilizér? Má to nějakou souvislost? Díky všem za pomoc. O. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Jesti se dostaneš na elmag. ventil, tak tam asi žádný imo nemáš. Ale z r.98 může být jak starší motor XUD (DJZ, D9B) - čistě mechanické čerpadlo bez další elektriky, a nebo už i DW8 (WJZ), které nějakou elektroniku už má - takže nejprv napiš, který z nich to je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 je tam motor XUD9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Jak jsi to zkoušel, že ti nejde nafta do vstřiků? Povolil jsi jednu z trubek? Bych vyzkoušel na ventil čerpadla připojit žárovku, jestli má napětí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 ostatně, najdu někde na tom čerpadle typ čerpadla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 U XUD ten elektroventil vyndej ven, vyndej z něj srdíčko, dej jej zpátky a zkus to tak. Když to poběží, motor ale nepůjde vypnout klíčkem, musí se zastavovací pákou na čerpadle. Pokud to nepůjde ani tak, je v háji čerpadlo. Je tam Bosch nebo Lucas? Typ čerpadla je na těle čerpadla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 podivam se na ten typ cerpadla... jinak..sem tam po mnoha pokussech se pordari nastartovat... pak motor normalka bezi... nastartuje pak treba dvakrat za sebou, ale pak to zase nejde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 Takze cerpadlo je Lucas R8445B170A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 ještě tam bylo XUD LP05 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 prozatímní výsledek: ventil, kterej tam byl je kompaktni - nelze vyndat srdíčko - ale běhá evidentně normálně...pod \"zlatavým\" krytem z boku čerpadla se skrývá další ventil, vede k němu svazek 3 drátů. kladivem jsme praštili do krytu ventilu...startuje to...zatím. po nastartování jsme zjistili, že prvně jmenovaný ventil je tam na dvě věci - nepřipojili jsme k němu elektriku a motor běží, jde nastartovat. Ventil pod krytem - odpojili jsme svazek drátů - okamžitě motor chcípnul. Takže důležitý ventil pro průchod nafty je nalezen..cesta k němu vypadá neschůdná - jsou tam šrouby na odvrtání a ještě aby se rozebrala půlka auta. :-( Budu přes víkend zkoušet startovat a tlouct v případě potřeby na kryt ventilu...aby nezalehl, či něco podobně. Má někdo zkušenosti s výměnou toho ventilu? Co může taková součástka stát? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Tak se nám podařilo ventil vyndat, vyndat z něj srdíčko a auto jezdí...ale motor musím zhasínat přes rychlost. Nový ventil v Peugeotu údajně několik tisíc Kč. Nemá někdo nějaký podobný, starší ale funkční, z vrakáče atd.? Označení je LUCAS 80747B 97356, v druhém řádku 9107-216AA P Díky že se podíváte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Jo a to odvrtání pěti šroubů na krytu toho ventilu byla fakt skvělá práce!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Zkus to u www.luja.cz, nebo u nějakého čerpadláře. Ptát se na srdíčko v Peugeotu je kravina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Já se ptal na celý ventil, pochopitelně... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Jo, myslel jsem celý ventil, taky pochopitelně akorát u toho dělám ještě dvě další věci, tak se na ty odpovědi moc nesoustředím. Nemůžu si dovolit udělat nějakou botu ve firemní věci tak holt odpovědím tady nevěnuju takovou pozornost. Jinak za nový ventil k Boshi mi kdysi čerpadlář účtoval asi 6 stovek, tak nevidím důvod, proč by měl stát tisíce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glum Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 No to já taky nevím. Údajně by to mělo být kvůli imobilizéru. Ten v autě buď nemám a nebo není funkční. Mám klíček s dálkou - původní (nefunguje) a pak mi dělali duplikát na počkání už ani nevim kde a ten určitě v klíčku taky nic nemá, a startovalo to. Tak nevidím důvod, proč by to mělo být kvůli imobilizéru. Napsal jsem do té firmy Luja Dealer, tak uvidíme. Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.