Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

turbo na 306


pois

Recommended Posts

Až se vrátím z jednání, tak ti to najdu a dám odkazy, a nebo vypíšu ty odlišnosti znovu, podle nálady :) Ale jednodušší a finančně dostupnější je stejně tohle prodat a koupit něco rovnou s TD, to ti říkám rovnou - nehledě na \"papírovou\" legalizaci, která při \"předělávce\" na TD nehrozí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, k rozdílům D/TD: ty tam máš motor DW8, který svůj protějšek v TD vůbec nemá. Měl ho ale předchozí 1,9D řady XUD, na tom se to ukazuje dobře, plus k tomu poznamenám ještě pár odlišností.

Motor - na TD je oproti D silnější klika, silnější ojnice, více dimenzované ložiska - pochopitelně. Jsou zde jiné písty, je menší kompresní poměr. Oproti D je zde přidaný ostřik dna pístů olejem. To vše u jednoduchého D chybí. Nadto u D není vývod tlakového oleje turba, a čerpadlo oleje s tím nepočítá, že by mělo dodávat tlakový olej ještě jinam. Takže bys zvýšil namáhání celého mechanismu, a k tomu mu zhoršil mazání. Moc dlouho by si to asi líbit nenechal.

Čerpadlo - vstřikovací čerpadlo nepočítá s žádným turbem, nemá tedy žádný stupeň umožňující zvýšit dávku podle plnění turba, tedy pokud by tam zůstalo původní čerpadlo, neudělalo by ono přidání turba vůbec nic. Musel bys tam tedy dát čerpadlo z TD, aby to něco dělalo. A nebo aspoň drasticky zvýšit dávku na tom stávajícím (ale DW8 už má nějakou elektroniku, takže to by zas tak snadné nebylo), ale to by ani pořádně nejelo, zato šíleně hulilo.

Spojka - je dimenzována na 1,9D a jeho cca 120Nm. Oněch 190Nm u TD nepřenese, párkrát dáš plnej a spojka odejde.

Převodovka má u TD trochu delší kvalty. Nechat tam z D sice jde, ale efekt je o ničem - to odstupňování si z prstu nikdo nevycucal. Pokud vyměníš převodovku za TD, zřejmě bude třeba vyměnit i levou poloosu kvůli odlišnému konci - nemusí to tak být, ale často je.

Chladič není dimenzován na TD, a v plné zátěži ten motor neuchladí. Pokud pojedeš táhlé stoupání pod plným, a budeš se radovat, jak to najednou super jede, dlouho se radovat nebudeš...

Toť asi pár základních věcí v kostce. Přilepit na stávající motor turbo znamená dost vyhozených peněz, a brzké odeslání motoru do věčných lovišť. Řešením by bylo přehodit celý agregát - motor, převodovka, spojka, poloosa, chladič a hadice, výfuk - z 306 1,9TD, jenže rázem se z toho stane bastl, který se na STK nesmí ani ukázat, a cena té předělávky bude neadekvátní výsledku.

Tedy - jsi-li nespokojen s D natolik, že už to nemůžeš vydržet, prodej jej a pořiď si TD. Pokud to není zas tak horzné, nech si D. Patlání přestaveb je ta nejhorší varianta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom chci dodat, že 1,9td až tak skvělý motor není, protože u něj praskaj hlavy, drhnou kliky a další nechutný věci. Před jízdou v zimě musíš nechat turbo \"promáznout\", po těžké jízdě zase zchladit :o.

Dle mého úsudku Tvůj klasický diesel najede více kilometrů, je tam méně problematických věcí a míň to žere :D:D:D.

Dnes bych si raději koupil obyč diesel, nemá cenu chvátat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...