Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cukání HDi


Libor806

Recommended Posts

Ahoj. Tak řeším první problém s motorem HDi. Cuká mi volnoběh.

Projevuje se to hned po startu, nebo hlavně po zahřátí, když klesnou otáčky volnoběhu. Motor má také nepravidelný tah při nízkých otáčkách. Jinak pod plynem v zátahu jede normálně. Nečoudí. Diagnostika nic neukázala. Projevuje se to nepravidelně, někdy je i celý den klid. Nevíte o někom v Praze, kdo se v HDI opravdu vyzná. Zatím ze mě spíše tahají peníze. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Libor806

Ahoj. Tak řeším první problém s motorem HDi. Cuká mi volnoběh.

Projevuje se to hned po startu, nebo hlavně po zahřátí, když klesnou otáčky volnoběhu. Motor má také nepravidelný tah při nízkých otáčkách. Jinak pod plynem v zátahu jede normálně. Nečoudí. Diagnostika nic neukázala. Projevuje se to nepravidelně, někdy je i celý den klid. Nevíte o někom v Praze, kdo se v HDI opravdu vyzná. Zatím ze mě spíše tahají peníze. Díky.

Kde ti dělali diagnostiku a jakou, že nic neukázala ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostiku mi dělali u Dojáčka Citroen (umí i Peugeot). Na diagnostice byl vadný EGR. Po výměně se situace nezlepšila a po dalším měření se žádná chyba neprojevila. Mám i novou váhu vzduchu i čidlo teploty. Mám podezření na čidlo tlaku na railu, ale to by se asi projevilo spíše při velké zátěži. Nechce se mi postupně měnit díly. Ještě může váznout vstřik, ale startuje to perfektně a nečoudí. Můžete doporučit spolehlivý přípravek na vstřiky?.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Libor806

Diagnostiku mi dělali u Dojáčka Citroen (umí i Peugeot). Na diagnostice byl vadný EGR. Po výměně se situace nezlepšila a po dalším měření se žádná chyba neprojevila. Mám i novou váhu vzduchu i čidlo teploty. Mám podezření na čidlo tlaku na railu, ale to by se asi projevilo spíše při velké zátěži. Nechce se mi postupně měnit díly. Ještě může váznout vstřik, ale startuje to perfektně a nečoudí. Můžete doporučit spolehlivý přípravek na vstřiky?.

Díky

Záleží, co mají za disgnostiku. Nejspíš bych se díval po korekci vstřiků, dávce nafty a tak... věštit neumim, od toho je právě diagnostika a někdo ,kdo s ní umí zacházet.

Jestli ale viděli chybu EGR v trvalých závadách, tak chápu, že nejdřív vyměnili EGR, jestli to přestane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, diagnostiku mají asi dobrou, ale jak s ní umí pracovat nevím. Každopádně napíchnuté to bylo asi 30 min. Korekce vstřiků byly prý v normě u všech. To ale prý není záruka, že vstřik je ok. Obě čerpadla dávají tlak co mají, prostě záhada. kontrolka na palubce se mi nikdy nerosvítí. Nedávno jsem prošel i brutálním měřěním emisím na TK. Co způsubuje špatný ventil na vysokotlakém čerpadle?? Pod plynem to jede pěkně i v kopcích naplno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkusil přidat aditivum od STP na injektory a nepomáhá to. Někdy mi motor vynechá i při menším přidání plynu v zátahu. při prudkém přidání je to vždy OK. Opravdu nikdo neznáte v Praze servis kde se v HDI vyznají a nespoléhají se pouze na diagnostiku?? Ta totiž nic neukáže. Poraďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Libor806

Tak jsem zkusil přidat aditivum od STP na injektory a nepomáhá to. Někdy mi motor vynechá i při menším přidání plynu v zátahu. při prudkém přidání je to vždy OK. Opravdu nikdo neznáte v Praze servis kde se v HDI vyznají a nespoléhají se pouze na diagnostiku?? Ta totiž nic neukáže. Poraďte.

Hale pane a seš si jistej, že už se v tom někdo nehrabal a nedělal nějakej \"suprovej chiptuning\" ?

Zkusil bych to vyčíst a porovnat z originál datama pro tuhle jednotku... případně se jen mrknout, co tam je za hodnoty v motormanagmentu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Libor 806: špatný ventil regulace tlaku paliva na vys. tlakem čerpadle, nejčastějí zalepí-zničí špatná nafta. HDi těžko startuje a za jízdy zhasíná. Podle toho jak to popisujete tak bych to viděl na vstřik -y. Na originál diagnostice jsou vidět korekce ŘJ na každém vstřiku. Pokud i tady se zdá vše OK tak nastupuje know-how a šikovné české ruce, které mají udělátko na zjištění vadných vstřiků, které se zdají pro diagnostiku OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady. Nikdo se v tom určitě nehrabal. Ještě jeden poznatek. Volnoběh rozhodím zapnutím větších spotřebičů.

Otáčky sedí a jakmile zapnu ohřev okna (atd.) motor má tendenci snížit otáčky a rozcuká se. Také jsem zjistil, že když jsem při volnoběhu odpojil čidlo teplot motoru, roztočili se větráky (motor se jakoby přehříval) a volnoběh se uklidnil.

Myslím si že se to asi přeplo do nouzového režimu, ale volnoběh krásně seděl. Při nouzáku mám pocit že se změní tlak v railu. Ještě mě napadá to čidlo tlaku přímo na railu, nebo Vámi zmiňovaný vstřik. No určitě potřebuji ty šikovný český ručičky. Umí řešit tyto problémy třeba Vašenda??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba demontovat regulátor tlaku paliva, který je na vysokotlakém čerpadle u motoru a prohlédnout ho, jestli není zanešem pilinami z čerpadla a vyčistit. Když motor dále cuká, zkusit ho vyměnit za jiný - půjčit si ho někde. Potom je třeba prověřit ukostření baterie - motoru - karoserie. Nestačí se jenom podívat, každé ukostření poctivě rozšroubovat, vyčistit, namazat mohutně vazelínou a zašroubovat. Ať se hodně daří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bych to taky viděl na regulátor. Já zase furt řeším problém tvrdého chodu hdi a mírného klesnutí otáček po nastartování studeného motoru. Vstřik sem měl špatnej jeden a projevovalo se to jenom cvrdlikáním a i po výměně všech čtyř,z motoru co před tím chodil jako hodinky to mlátí stejně tvrdě. Měl bych s tim jet ke známýmu co dělá čerpadla na vyčištění palivový soustavy ultrazvukem,ale bohužel letos je tolik práce,že nemám čas se jít ani vysr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 12 let později...

Zdravím všechny.

Rád bych věděl jak tady kdo vyřešil problém s tím cukáním. Mám úplně ty samé symptomy. Měněný EGR, protože mi auto spadlo do nouzáku a všechny chyby byly okolo EGR, STP jsem pročistil vstřiky a teď jsem natankoval Vervu a pořád to cuká do 2000ot/m. Jak na to šlápnu víc, tak to jede normálně. Ještě mám problém, že mi auto někde probíjí, protože  při vystupování Vždycky dostanu pecku jak hrom. Tak jestli to s tím nějak nesouvisí. Podle diagnostiky je všechno po výměně EGR v pořádku.

 

Díky, za rady.

 

 

Upraveno uživatelem VyvrHell
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...