Guest *jose* Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ahoj, v září jsem na své P106, r.v.1997, 1.0i 33kW, 66tkm nechával přetěsnit olejovou vanu kvůli většímu úniku oleje na pravé straně (spolujezdec). Po umytí motoru je vidět, že olej dál drobně uniká na pravé straně mezi horní a spodní částí bloku motoru a stéká po raménku alternátoru a dolu na vanu. Neteče to u auta v klidu, ale po jízdě, tedy olej protéká pod tlakem (hlavně po prohnání po dálnici). Na autě byly zároveň měněny rozvody s klíňákem. Věděli byste, jaké těsnění to může být? Propálené pod hlavou nebo něco jiného? Díky za radu. Ten únik je drobný, tak chci nechat projet do jara olejovou náplň a řešit to pak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gembi Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Já bych to tipoval na těsnění pod hlavou, teda pokud myslíš horní a spodní částí bloku hlavu a blok:-). Měl jsem podobné příznaky, přesně v tom místě mi začal pomalu vzlínat olej a za chvíli byl i v chladící kapalině... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest *jose* Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Tak jsem se ještě jednou díval do manuálu, který mám koupený od Kopp. ke starší 106, ale ten 33kW motor TU9M je právě ze staršího modelu. Ten únik je v úrovni klikového hřídele na straně u rozvodů. Úplně dole je olejová vana, nad ní to, čemu říkám \"dolní část bloku\" (sorry, nevím, jak se to přesně jmenuje) a zezhora na ní (v ní) je klikový hřídel. Jak jsem psal výše, rozvody jsou měněny. Na Auto Kelly jsem si našel sadu těsnění klikového hřídele Victor Reinz za 1000 nebo za 1500. Co byste mi doporučili, jít po tom co to je (jestli jen nějaký těsnící kroužek či co..nerozumím tomu) nebo raději rovnou přetěsnit celé. Každopádně to asi znamená nechat rozebrat motor.... A nechali byste to, pokud to nepoteče znatelněji, po ujetí těch cca 13tkm nebo do dubna 2007, podle toho co bude dřív - v dubnu jdu na technickou, nebo raději měnit hned??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oni Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 to jsem mel na 306 a bylo spatna tesneni pod hlavou u mazaciho kanalu!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest *jose* Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 tak jsem na auto kelly našel samostatně těsnící kroužek klikového hřídele strana převodovky (to asi ne) a těsnící kroužek montovací strana přední??? Pak tam jsou ještě samostatně: těsnící kroužek victor reinz 85x105x8...opět na straně převodovky, to asi není ten problém těsnící kroužek victor reinz 36x50x8: konstrukce radiálního hřídelového těsnicího kroužku A Typ závitu pravotočivé zkroucení Materiál ACM (polyakrylkaučuk) ...u tohohle naní kam to je... a těsnící kroužek victor reinz 42x66x6: konstrukce radiálního hřídelového těsnicího kroužku A SL Typ závitu pravotočivé zkroucení Materiál FPM (fluorkaučuk / viton) montovací strana přední Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 říká se tomu gufero na klice - občas se to stává (jako občas netěsní vodní pumpa - prostě novej rozvoďák běhá a hází trošku jinak, než ten strerj) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest *jose* Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Původně zaslal: vix říká se tomu gufero na klice - občas se to stává (jako občas netěsní vodní pumpa - prostě novej rozvoďák běhá a hází trošku jinak, než ten strerj) díky za reakce, myslím, že to bude to co píše vix. kolem hlavy i dolů je vše čisté, ani úniky oleje či chladící směsi a vzájemné mísení nepozoruju... To gufero asi nejde vyměnit bez rozdělání motoru, nebo ano?...někde ze strany rozvodů..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*jose_106* Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Tak se vracím tématu (jinak *jose* => *jose_106*), neb nastal čas na řešení, už to teče hodně a za měsíc STK.... Auto stojí od včerejška u Vašendů, ale podle prvního odhadu to nebude to gufero na klice, ale opravdu těsnění pod hlavou, takže zřejmě motor ven, rovnání hlavy, přetěsnění, gufera ventilů...a k tomu pár dalších drobnějších věcí. Chjo :/, ještě nevím na sto procent, pak dám vědět závěr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*jose_106* Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Tak abychom k otázce doplnili odpověď, auto už je z lázní od Vašendů zpátky a tady je telefonní seznam: Výměna těsnění hlavy, těsnění víka ventilů, gufera kliky, gufera vačkového hřídele předního, gufer ventilů, rovnání hlavy, výměna náplní (oleje, chladící) a filtrů a nějaké další sarapatičky bratru za 13,5K. Ale na první svezení se mi vše zdá udělané dobře, tak snad už bude stošestka jen a jen spolehlivě sloužit...alespoň po nějakou delší dobu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.