Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Tažné zařízení


Ivosh

Recommended Posts

Zravím kolegy. Mám dotaz k tažnému zařízení. Na mém P806 (2,0 HDi) je osazeno zařzení A50X, Westfalia 31502. V TP mám uvedeno, že max. hmotnost brzděného přívěsu je 1300 kg. Předchozí majitel ale tvrdil, že se při dovozu auta do ČR a přepisu stala vloni chyba, že to zařízení bylo původně v něměcku otypováno na větší hmotnost.

Nemáte někdo na autě stejné TZ? Pokud ano, kolik máte max? A co dělat v případě, že je to opravud špatně napsáno a chtěl bych to opravit?

Díky všem.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, ja mam 2.0i a tazne v TP \"trida A50-X, PEUGEOT 023761\". Vahy 1300 brzdeny, 750 nebzrdeny. Vaha voziku se pocita jako 50 % z celkove zaokrouhlene hmotnosti (ja mam 1585/2=750), u brzdeneho je to procento vyssi.

Je mozne, ze tvoje tazne uveze vic, ale musel bys ho mit namontovane na tezsim aute (treba na Boxerovi, pokud je to konstrukcne vubec mozne). Takze to mas asi dobre.

K druhe otazce: pokud je v technicaku zjevna blbost, tak te urednice posle za technikem, ktery to vetsinou bez problemu opravi. Ja jsem napriklad zjistil, ze mam zapsany 15 rafky (jako vsichni, na 806 se jine nedavaly) ale pouze 14 gumy, coz nesvedou namontovat ani ve znackovem pneuservisu :D

Link to comment
Share on other sites

Nevím jak je to dnes, ale v minulosti měly auta v cizině vyšší váhy na kouli než u nás. Jiné to bylo u aut kategorie G (terenní)

Pokud bys chtěl vác, tak asi jedině cestou autorizovaného dovozce.

A dotaz jaké váhy máš na štítku v motoru? Pokud by tam bylo víc než máš napsané, tak by se to dalo asi snadno opravit v papírech.

Link to comment
Share on other sites

To Pajda: díky za tip, mrknu na štítek v motoru a uvidíme. Každopádně jsem se bavil s kamarádem, má úplně jiný vůz a všiml si také, že technici na evidenci dávají nižší hodnoty, než v cizině. Když se na to ptal, prý nějakou srozumitelnou odpověď ani nedostal.

Link to comment
Share on other sites

Hodnoty v CZ jsou dané našimi předpisy (máme větší kopce než třeba v NL)

Podle mého návodu mám povolené 750/1300 kg pro všechny motory z roku 96

(2.0, 2.0T, 1.9 TD a 2.1 TD)

Na štítku jsou to 3. a 4. řádek.

Pokud máš tyhle váhy je to v souladu s návodem, změnu by musel povolit výrobce.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pokud máš auto např. z Německa, jsou tam jiné předpisy. Do určitého stoupání můžeš táhnout např 1650kg, jako jsem to měl např já. U nás ti ale automatoicky napíšou max 1300kg a nic s tím legálně nenaděláš. Já jsem to zkoušel po všech čertech, i u tzv. autorizovaného dovozce. Těm např. pošleš VIN a oni ti pošlou zpět papír, myslím že za 500,-, kde je napsaný že tohle auto může táhnout max 1300kg. Jediná možnost je při přihlášení vozu u nás to hnát přes známost, která ti za něco napíše více.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jak je vidět z inzerátů na prodej těchto vozů, kde se poměrně často vyskytují závěsy na 1600, 1700 i více kg, lze v tomto korupcí prolezlém státě požehnat ledacos. Technicky vzato by u se silnějších motorů klidně snesl dvoutunový přívěs, když ho může tahat podobně velký Sharan - to je ovšem koncernový vůz a Škoda zde má státem požehnanou protekci.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Já mám samozdřejmě taky 1300. Ať mi ale někdo vysvětlí, proč Sharan může tahat 2000 a Galaxy se stejným motorem jen 1300. Znalci vědí, že mezi těmito vozy je podobně propastný rozdíl, jako mezi evasem a osumsetšestkou. Že by lobing???????

Link to comment
Share on other sites

V německém TP a návodu k 2.1td je uvedeno, že povolená hmotnost přívěsu je 1300kg, pokud stoupání nepřekročí ??%1600kg, pokud stoupání nepřekročí ?% 1900kg (hodnoty stoupání si z hlavy nepamatuji, doplním). S nesmělým pokusem o takovýto zápis do nového českého TP při první registraci jsem neuspěl. Ale prý si mohu podat žádost a úřad se vyjádří. Zatím to nepotřebuji, tak jsem to nechal plavat a mám 1300kg. Jinak výše uvedené znění mi přijde velice pečlivé a logické - nic pro úřad.

Link to comment
Share on other sites

Mám sice 307 ale taky jsem zjistil zajímavou věc. Brzděný přívěs můžu mít až do 1500 kg, ale nebržděný jen do 730 kg. Co se týče brzděného přívěsu - tak to mě tak moc nezajímá, protože stejně nemám papíry na přívěs nad 750 kg, ale u toho nebrzděného mi to celkem vadí, protože většina vozíků má celkovou hmotnost 750 kg.

Link to comment
Share on other sites

Doplnění mého předchozího příspěvku: Povolená hmotnost brzděného přívěsu je podle návodu pro 2.1td: 1300 kg ve stoupáních do 12%, 1600 kg ve stoupáních do 10% a 1900 kg ve stoupáních do 8%. Pro některé jiné motorizace jsou údaje mírně nižší. Na autě mám tažné zařízení Westfalia (315 072), které podle údajů v jeho dokumentaci také vyhovuje i pro 1900 kg hmotnosti přívěsu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak tedy hodnoty povolené celkové hmotnosti přívěsu pro různé motory:

1.8i(73kW) 1300kg/12%;1500kg/10%;1700kg/8%

2.0i(89kW)1300;1450(jindy uvedeno1600);1600(1900)

2.0turbo(108kW)1300;1600;1900(1950)

1.9td(66kW)1300;1600;1800(1900)

2.1td(80kW)1300;1600;1900

použité prameny: německé verze návodů k obsluze Citroen Evasion vydání 11/97 a starší nedatované vydání (hodnoty v závorkách)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...