Ivosh Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Zravím kolegy. Mám dotaz k tažnému zařízení. Na mém P806 (2,0 HDi) je osazeno zařzení A50X, Westfalia 31502. V TP mám uvedeno, že max. hmotnost brzděného přívěsu je 1300 kg. Předchozí majitel ale tvrdil, že se při dovozu auta do ČR a přepisu stala vloni chyba, že to zařízení bylo původně v něměcku otypováno na větší hmotnost. Nemáte někdo na autě stejné TZ? Pokud ano, kolik máte max? A co dělat v případě, že je to opravud špatně napsáno a chtěl bych to opravit? Díky všem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raa Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ahoj, ja mam 2.0i a tazne v TP \"trida A50-X, PEUGEOT 023761\". Vahy 1300 brzdeny, 750 nebzrdeny. Vaha voziku se pocita jako 50 % z celkove zaokrouhlene hmotnosti (ja mam 1585/2=750), u brzdeneho je to procento vyssi. Je mozne, ze tvoje tazne uveze vic, ale musel bys ho mit namontovane na tezsim aute (treba na Boxerovi, pokud je to konstrukcne vubec mozne). Takze to mas asi dobre. K druhe otazce: pokud je v technicaku zjevna blbost, tak te urednice posle za technikem, ktery to vetsinou bez problemu opravi. Ja jsem napriklad zjistil, ze mam zapsany 15 rafky (jako vsichni, na 806 se jine nedavaly) ale pouze 14 gumy, coz nesvedou namontovat ani ve znackovem pneuservisu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajda Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Nevím jak je to dnes, ale v minulosti měly auta v cizině vyšší váhy na kouli než u nás. Jiné to bylo u aut kategorie G (terenní) Pokud bys chtěl vác, tak asi jedině cestou autorizovaného dovozce. A dotaz jaké váhy máš na štítku v motoru? Pokud by tam bylo víc než máš napsané, tak by se to dalo asi snadno opravit v papírech. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlik.99 Posted November 23, 2006 Share Posted November 23, 2006 Ahoj ja mam na Ulysse 2.O HDI taky A50-X 1300 a 750kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivosh Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 To Pajda: díky za tip, mrknu na štítek v motoru a uvidíme. Každopádně jsem se bavil s kamarádem, má úplně jiný vůz a všiml si také, že technici na evidenci dávají nižší hodnoty, než v cizině. Když se na to ptal, prý nějakou srozumitelnou odpověď ani nedostal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajda Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Hodnoty v CZ jsou dané našimi předpisy (máme větší kopce než třeba v NL) Podle mého návodu mám povolené 750/1300 kg pro všechny motory z roku 96 (2.0, 2.0T, 1.9 TD a 2.1 TD) Na štítku jsou to 3. a 4. řádek. Pokud máš tyhle váhy je to v souladu s návodem, změnu by musel povolit výrobce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pytlak5 Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 Pokud máš auto např. z Německa, jsou tam jiné předpisy. Do určitého stoupání můžeš táhnout např 1650kg, jako jsem to měl např já. U nás ti ale automatoicky napíšou max 1300kg a nic s tím legálně nenaděláš. Já jsem to zkoušel po všech čertech, i u tzv. autorizovaného dovozce. Těm např. pošleš VIN a oni ti pošlou zpět papír, myslím že za 500,-, kde je napsaný že tohle auto může táhnout max 1300kg. Jediná možnost je při přihlášení vozu u nás to hnát přes známost, která ti za něco napíše více. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Che Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Jak je vidět z inzerátů na prodej těchto vozů, kde se poměrně často vyskytují závěsy na 1600, 1700 i více kg, lze v tomto korupcí prolezlém státě požehnat ledacos. Technicky vzato by u se silnějších motorů klidně snesl dvoutunový přívěs, když ho může tahat podobně velký Sharan - to je ovšem koncernový vůz a Škoda zde má státem požehnanou protekci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adraj Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 já mám obsah 1.8i a na tažné mám to samé,tedy 1300 kg bržděný a 750kg nebržděný. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Mám to samé.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Che Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 aktuální inzerát z netu Peugeot 806 2.1TD, r.v.1998, najeto 126000km, klima, ABS, závěs 2T, 6 x el.okna, šíbr, parkovací asistent, fólie, otypováno pro 8 osob, Cena 154 000,-Kč Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hudloun Posted February 15, 2008 Share Posted February 15, 2008 Mám také 1300,ale vím,že se za nimi tahaj i podvály s autama.Známej má taky 2000. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Che Posted February 17, 2008 Share Posted February 17, 2008 Já mám samozdřejmě taky 1300. Ať mi ale někdo vysvětlí, proč Sharan může tahat 2000 a Galaxy se stejným motorem jen 1300. Znalci vědí, že mezi těmito vozy je podobně propastný rozdíl, jako mezi evasem a osumsetšestkou. Že by lobing??????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miiv Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 V německém TP a návodu k 2.1td je uvedeno, že povolená hmotnost přívěsu je 1300kg, pokud stoupání nepřekročí ??%1600kg, pokud stoupání nepřekročí ?% 1900kg (hodnoty stoupání si z hlavy nepamatuji, doplním). S nesmělým pokusem o takovýto zápis do nového českého TP při první registraci jsem neuspěl. Ale prý si mohu podat žádost a úřad se vyjádří. Zatím to nepotřebuji, tak jsem to nechal plavat a mám 1300kg. Jinak výše uvedené znění mi přijde velice pečlivé a logické - nic pro úřad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trundik Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Mám sice 307 ale taky jsem zjistil zajímavou věc. Brzděný přívěs můžu mít až do 1500 kg, ale nebržděný jen do 730 kg. Co se týče brzděného přívěsu - tak to mě tak moc nezajímá, protože stejně nemám papíry na přívěs nad 750 kg, ale u toho nebrzděného mi to celkem vadí, protože většina vozíků má celkovou hmotnost 750 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miiv Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Doplnění mého předchozího příspěvku: Povolená hmotnost brzděného přívěsu je podle návodu pro 2.1td: 1300 kg ve stoupáních do 12%, 1600 kg ve stoupáních do 10% a 1900 kg ve stoupáních do 8%. Pro některé jiné motorizace jsou údaje mírně nižší. Na autě mám tažné zařízení Westfalia (315 072), které podle údajů v jeho dokumentaci také vyhovuje i pro 1900 kg hmotnosti přívěsu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Che Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 A je tam taky, kolik jsou tyto hmotnosti pro motor 2,0i 89kW ? Docela by mě to zajímalo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafity Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Původně zaslal: Che A je tam taky, kolik jsou tyto hmotnosti pro motor 2,0i 89kW ? Docela by mě to zajímalo. Ten motor mám já, a když si to přečteš výše, tak zjistíš, že mám to samé.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Che Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 A kde výše? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miiv Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Tak tedy hodnoty povolené celkové hmotnosti přívěsu pro různé motory: 1.8i(73kW) 1300kg/12%;1500kg/10%;1700kg/8% 2.0i(89kW)1300;1450(jindy uvedeno1600);1600(1900) 2.0turbo(108kW)1300;1600;1900(1950) 1.9td(66kW)1300;1600;1800(1900) 2.1td(80kW)1300;1600;1900 použité prameny: německé verze návodů k obsluze Citroen Evasion vydání 11/97 a starší nedatované vydání (hodnoty v závorkách) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.