Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

pneumatiky


vazoun88

Recommended Posts

Původně zaslal: navpoint

můžu se zeptat proč jsou lepší užší pneu na zimu? díky

Servus dríči, tu je link na testy zimných pneu:

http://auto.idnes.cz/levne-zimni-pneumatiky-v-testech-neobstaly-feo-/pneu.asp?c=A061009_175351_pneu_fdv

Tam si pozri výhody a NEVýHODY užších pneu!

Ešte sa dá pozrieť aj tu:

http://www.novinky.cz/archiv/Index/AutoClanky/5859.html

Dokonca som nasiel aj testy autobildu kde su naše nové Matadorky MP 59 Nordica na veľmi dobrých poyíciach, žebz prerayili o triedu vyššie?

http://reif.d2.cz/autobild2006w/02big.jpg

[upravil dne 9.11.06 ajven]

[upravil dne 9.11.06 ajven]

[upravil dne 9.11.06 ajven]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: navpoint

můžu se zeptat proč jsou lepší užší pneu na zimu? díky

koukni se nekdy v tv kdyz ukazujou nejaky zavody aut na snehu - vsichni maji kola uzky jak z babety - auto je totiz lepe ovladatelny, lepe reaguje na zataceni a na kolech je vetsi vaha ( stykaji se se silnici mensi plochou)

to ze v posledni dobe zase v reklamach rikaji, ze je lepsi zaber na snehu se sirokou gumou je jen a jen marketingovy tah aby si lidi kupovali alu a siroky kola i na zimu (vice se na tom vydela).....pracuji ve firme ktera pneumatiky vyrabi, tak o tom neco vim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: omegaalfa

Původně zaslal: navpoint

můžu se zeptat proč jsou lepší užší pneu na zimu? díky

koukni se nekdy v tv kdyz ukazujou nejaky zavody aut na snehu - vsichni maji kola uzky jak z babety - auto je totiz lepe ovladatelny, lepe reaguje na zataceni a na kolech je vetsi vaha ( stykaji se se silnici mensi plochou)

to ze v posledni dobe zase v reklamach rikaji, ze je lepsi zaber na snehu se sirokou gumou je jen a jen marketingovy tah aby si lidi kupovali alu a siroky kola i na zimu (vice se na tom vydela).....pracuji ve firme ktera pneumatiky vyrabi, tak o tom neco vim

Servu dríč,

môžem sa opýtať kde robíš? ak to nie je tajomstvo. Ja robím v Continental - Matador /joint venture/ a v niečom by som s tebou súhlasil ale musíš dodpovedať aj druhú stranu, že na záber a manévrovanie možno širšie plášte ale na brzdenie treba širšie gumy? nie? či ty nebrzdíš?

Jasne to bolo napísané v tých linkoch čo soma tam nechal predtým v odpovedi. Ja inač dávam gumy podľa toho čo písu v techn. preukaze. Veď to je aj tak najlepšie.

Teraz by som rád vyskúšal tie nove Matadorky Nordicca MP59.

V testoch dopadli lepsie ako ine CESKO-SLOVENSKE doteraz vyrabané plášte. M\"žem povedať, že odkedy v Púchove začali vyrábať zimné aj pre firmu NOKIAN tak sa čosi priučili chlapi z vývoja zimných plášťov, čosi okopčili a výsledky sú na svete. O tom by sa dalo veľa popísať. Tchuess

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferin007

V zimě je většinou mokro nebo břečka, do toho sou lepčí právě ty užší (líp manévrujou, menší aquaplanink). Naopak do napadanýho sněhu, kerej je ale málokdy, sou zas lepčí ty širší (víc zaberou).

Nesekol si sa? Súhlasím že býva viac mokro ale práve preto by na mokrom mali byť širšie plášte. užšie lepšie zaberajú vo vyššej vrstve čerstvého snehu. A keď už je brečka tak širšie tiež nájdu svoje uplatnenie, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lidičky..dejte si na zimu stejnej rozměr jako na léto (teda pokud tam nemáte nějaký 225ky válce:aut)..zamyslete se kolikrát za zimu se s autem brodíte v hlubokým sněhu a jakej podíl zimy najezdíte na suchým či mokrým asfaltu..užší pneu dávat na zimu má cenu jenom pokud bydlíte někde v horách, kde pluh nezavítá co je zima dlouhá:P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: Ferin007

V zimě je většinou mokro nebo břečka, do toho sou lepčí právě ty užší (líp manévrujou, menší aquaplanink). Naopak do napadanýho sněhu, kerej je ale málokdy, sou zas lepčí ty širší (víc zaberou).

Nesekol si sa? Súhlasím že býva viac mokro ale práve preto by na mokrom mali byť širšie plášte. užšie lepšie zaberajú vo vyššej vrstve čerstvého snehu. A keď už je brečka tak širšie tiež nájdu svoje uplatnenie, nie?

Na každém povrchu,kde je voda, břečka, bláto jsou lepší užší pneumatiky, protože je potřeba odvézt ten bordel pryč a získat kontakt s pevnějším podkladem.

Záběr šírší gumy do vrstvy sněhu je relativní a záleží na odporu té vrstvy, tedy, jestli se o ní dá opřít a na tlaku na plochu.

Široké gumy prostě na vrstvě čehokoli mají tendenci plavat a břečka není vyjímkou. Pro představu, za deště jsou to až desítky litrů vody za vteřinu, které je třeba odvést pryč. U dvakrát širší gumy to pak není dvounásobek, ale víc, protože musí voda urazit delší vzdálenost. Tedy množství vody je stejné, ale zajistit její odvod je větší problém. Na širokých kolech se proto projeví snížení vzorku dříve a v menších rychlostech.

Naproti tomu na suché vozovce je širší guma mnohem lepší, to platí i pro ostatní tvrdé povrchy, samozřejmě až do rozměru, kdy poměr hmotnosti na plochu klesne natolik, že se sníží tření.

Číli čím čirší kola , je větší riziko sklouznutí po mezní vrstvě vody, bláte, sněhu, čokoholi...

to jen tak na okraj, protože diskutovat na tohle téma nemám poslední dobou sílu. Mám pocit, že tyhle drobnosti se dají najít skoro všude a tady už to bylo taky několikrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím nyní s 306 htb projel jsem minulou zimu na 185/70 R14 a nepotřeboval jsem ani jednou řetězi (4x nová zimní) a bydlím v horách a parkuji v kopci. tento rozměr gum nedoporučuji na zadní nápravě jsou moc velké a prodřel jsem plasty. 185/65 R14 pořizuju nyní ( 195/x R14 se na tnto typ vozu nevejdou zase kvůli zadní nápravě ikdyž 309 je zkousla i rezervou). Z úzkých gum na autě mám strachmnohem menší přilnavost na asfyltu tzv. déšt a jseš ve svodidlech) Mám vyzkoušeno, že pokud mám na hnané náprvě nové zimní gumy tak je to lepší než řetězi.A preferuju směrový a musí být zprávně nasazeny!!! Často vídím opak a mám strach jetli je na sněhu nepotkám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: trsek

Jezdím nyní s 306 htb projel jsem minulou zimu na 185/70 R14 a nepotřeboval jsem ani jednou řetězi (4x nová zimní) a bydlím v horách a parkuji v kopci. tento rozměr gum nedoporučuji na zadní nápravě jsou moc velké a prodřel jsem plasty. 185/65 R14 pořizuju nyní ( 195/x R14 se na tnto typ vozu nevejdou zase kvůli zadní nápravě ikdyž 309 je zkousla i rezervou). Z úzkých gum na autě mám strachmnohem menší přilnavost na asfyltu tzv. déšt a jseš ve svodidlech) Mám vyzkoušeno, že pokud mám na hnané náprvě nové zimní gumy tak je to lepší než řetězi.A preferuju směrový a musí být zprávně nasazeny!!! Často vídím opak a mám strach jetli je na sněhu nepotkám.

185/70/14? :o:o:o neparti tam naahodou 185/60/14? to se potom nevim, ze ti to dre :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tommy306

na 306ku patri 185/65/R14

Musím súhlasiť S tommym, že tam patria 185/65 a čudujem sa prečo si tam dal na 70. :myslim:myslim Jedine ,že by boli zadarmo. Ešte by som rozmýšlal o 60 aby auto trochu nižšie sedelo. Ale 70, to mi nejde do hlavy. :myslim No čo už, aspoň máš nejaké skúsenosti pre nás. Servus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest Miloš306

Origo mám v TP zapísane 175/65 R14 - dávam na zimu! (GoodYear UltraGrip 7)

alternatíva, zapísana v TP:

185/60 R14 - dávam v lete! (GoodYear HydraGrip)

Môj názor: Na zimu sú lepšie úzke pneu!

Mám starší model - 95, 1,9TD!

:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Miloš306

Origo mám v TP zapísane 175/65 R14 - dávam na zimu! (GoodYear UltraGrip 7)

alternatíva, zapísana v TP:

185/60 R14 - dávam v lete! (GoodYear HydraGrip)

Môj názor: Na zimu sú lepšie úzke pneu!

Mám starší model - 95, 1,9TD!

:papa

fakt tam mas aleternativu na 60sat?? To jsem jeste u zadne 306ce nevidel...:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 306 bych rozhodně na zimu dal 185/65/14 a pokud je dle TP možné dát i altern. širší (195/55/15), rozhodně bych se nebál je tam dát. Užší pneu (např. 175) by měly význam prakticky jen v případě trvalého provozu na sněhu a takových z nás asi mnoho není. Jak již bylo řečeno, většina jezdí hlavně na mokru a břečce a tam nemá užší pneu žádné opodstatnění.

Na běžný provoz je naopak možné použít i o stupeň širší pneu, kde se předpokládá o trochu větší stabilita při zachování prakticky stejné schopnosti odvádět vodu apod.. To se ale týká kvalitních zimních pneu předních světových výrobců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...