Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Předehřev nafty


Denim405

Recommended Posts

Původně zaslal: rimmer

pro lepsi filtrovatelnost nafty, tim ze do nej poustis teplou naftu...samozrejme az se zahreje motor :)

Jenom Rimmera doplním pro snažší pochopení :). Jde o zimní provoz, kdy se ve studené naftě vysráží parafín a ten ucpává filtr a motor nejede. Ten předehřev tomu má zabránit. Někteří výrobci používají elektrické vyhřívání, jiní zase teplou vodu od chlazení. Kromě toho el. vytápění je opravdu všechno až po zahřátí :aut . Ale jde jezdit i bez předehřevu, hadice vedou kolem motoru a navíc se nespálená nafta vrací do nádrže, takže se trochu ohřívá i tou cirkulací a ohřátí i o pár stupínků stačí k lepší filtrovatelnosti. Uvažuji tedy zimní naftu, letní by to asi v zimě nestačilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nestacilo a hlavne bys ani stejne nenastartoval, me by se idealnejsi reseni jevilo vracet prepad od vstriku tesne pred filtr, takze by se tepla nafta vracela tesne pred filtr a ten by se zahral i tak..kazdopadne, pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Dovolím si nesouhlasit. Nejde o čerpadlo (nastartuješ \"ze zásoby\" v něm a navíc je během chvilky teplé), ale právě o filtr. Jak skrz něj protéká studená nafta, tak se na papíru v něm vylučuje ten parafín a ucpává ho do takového stádia, že skrz filtr nejde nic do čerpadla a motor přestane táhnout. To samozřejmě chvíly trvá. Proto ta nafta musí být alespoň tak teplá, aby se nevylučoval parafín.

S přepadem - dobrá myšlenka.

Na bavoru jsem to vyřešil tak, že jsem hadičku k filtru několikrát obtočil kolem hadice s vodou k chladiči - takový výměník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,s připojením přepadové hadice před filtr na zimu není špatný nápad,ale pozor,při delší jízdě nebo při jízdě v létě se nafta začne v tomto malém okruhu rychle zahřívat až vařit a dojde tím k zavzdušnění,takže pozor na to. Mívali jsme s tím problémy,když jsme montovali na stavební stroje a nákladní auta plombované průtokoměry které neuměly měřit přepad zpět, a proto se přepad zapojil před něj a tím vznikaly tyto problémy,takže je to vyzkoušené a tyto problémy to nese.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...
  • O 3 týdny později...
Původně zaslal: Hary605

Původně zaslal: Freedy

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

kde je to přesně umístěný ten předehřev? Přes ty hadice tam není vidět, nemáte někdo schéma?

Díky

U 2.1 je to na pravý straně bloku motoru, taková hliníková placka přišroubovaná k bloku, co z ní vedou směrem dopředu dvě hadice.

Skoro 4 roky, co jsem to auto měl, tak jsem jezdil bez toho. Je to jenom zdroj problémů. Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Hary605

Díky za informace, 2.5 TD to má opravdu v pravo. Taky jsem to odpojil a je to :super

[upravil dne 22.10.2007 Hary605]

vidis..a to bylo kolem toho vseho povidani :) Stejnak to nema zadny extra vliv, jezdim jsem bez toho uz tu predminulou tuhou mrazivou zimu a v pohode. Odpojit a mit dobou naftu a lepe do toho nalit jeste aditivum na zimu a nemuzes mit problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...