Jump to content
  • Current Donation Goals

Předehřev nafty


Denim405

Recommended Posts

Původně zaslal: rimmer

pro lepsi filtrovatelnost nafty, tim ze do nej poustis teplou naftu...samozrejme az se zahreje motor :)

Jenom Rimmera doplním pro snažší pochopení :). Jde o zimní provoz, kdy se ve studené naftě vysráží parafín a ten ucpává filtr a motor nejede. Ten předehřev tomu má zabránit. Někteří výrobci používají elektrické vyhřívání, jiní zase teplou vodu od chlazení. Kromě toho el. vytápění je opravdu všechno až po zahřátí :aut . Ale jde jezdit i bez předehřevu, hadice vedou kolem motoru a navíc se nespálená nafta vrací do nádrže, takže se trochu ohřívá i tou cirkulací a ohřátí i o pár stupínků stačí k lepší filtrovatelnosti. Uvažuji tedy zimní naftu, letní by to asi v zimě nestačilo.

Link to comment
Share on other sites

nestacilo a hlavne bys ani stejne nenastartoval, me by se idealnejsi reseni jevilo vracet prepad od vstriku tesne pred filtr, takze by se tepla nafta vracela tesne pred filtr a ten by se zahral i tak..kazdopadne, pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: rimmer

pokud to nastartuje na studenou naftu, neni duvod aby to na studenou naftu nemohlo jezdit tak i tak...

Dovolím si nesouhlasit. Nejde o čerpadlo (nastartuješ \"ze zásoby\" v něm a navíc je během chvilky teplé), ale právě o filtr. Jak skrz něj protéká studená nafta, tak se na papíru v něm vylučuje ten parafín a ucpává ho do takového stádia, že skrz filtr nejde nic do čerpadla a motor přestane táhnout. To samozřejmě chvíly trvá. Proto ta nafta musí být alespoň tak teplá, aby se nevylučoval parafín.

S přepadem - dobrá myšlenka.

Na bavoru jsem to vyřešil tak, že jsem hadičku k filtru několikrát obtočil kolem hadice s vodou k chladiči - takový výměník.

Link to comment
Share on other sites

Zdravím,s připojením přepadové hadice před filtr na zimu není špatný nápad,ale pozor,při delší jízdě nebo při jízdě v létě se nafta začne v tomto malém okruhu rychle zahřívat až vařit a dojde tím k zavzdušnění,takže pozor na to. Mívali jsme s tím problémy,když jsme montovali na stavební stroje a nákladní auta plombované průtokoměry které neuměly měřit přepad zpět, a proto se přepad zapojil před něj a tím vznikaly tyto problémy,takže je to vyzkoušené a tyto problémy to nese.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Původně zaslal: Freedy

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

kde je to přesně umístěný ten předehřev? Přes ty hadice tam není vidět, nemáte někdo schéma?

Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Původně zaslal: Hary605

Původně zaslal: Freedy

Já ho u 2,5 taky odpojil už minulou zimu a mám klid, už žádný zavzdušňování, to samý jsem udělal na 405 .:papa

kde je to přesně umístěný ten předehřev? Přes ty hadice tam není vidět, nemáte někdo schéma?

Díky

U 2.1 je to na pravý straně bloku motoru, taková hliníková placka přišroubovaná k bloku, co z ní vedou směrem dopředu dvě hadice.

Skoro 4 roky, co jsem to auto měl, tak jsem jezdil bez toho. Je to jenom zdroj problémů. Takže asi tak.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Hary605

Díky za informace, 2.5 TD to má opravdu v pravo. Taky jsem to odpojil a je to :super

[upravil dne 22.10.2007 Hary605]

vidis..a to bylo kolem toho vseho povidani :) Stejnak to nema zadny extra vliv, jezdim jsem bez toho uz tu predminulou tuhou mrazivou zimu a v pohode. Odpojit a mit dobou naftu a lepe do toho nalit jeste aditivum na zimu a nemuzes mit problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...