Capy Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 tak je tu zima a zase problémy startu u ropáka. po nastartování které je bez problému mě motor po cca 2-3 otočkách začne škubat a hulit bíle jako prase.ustane to po asi 1-2minutách.Vypadá jako když jede na 3 válce. měl sem pocit špatnech svíček tak sem vzal ty z původního motoru ty jsou v pohodě.ty co jsem vyndal na baterce žhavily taky dobře.Ale nic se nezměnilo.blbne vesele dál. Že by to bylo špatné žhavicí relátko?Dožhavuje ještě po startu nebo ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladis Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Jestli dožhavuje ověříš připojením žárovičky na žhavky. Nejlepší kontrolka. Vyměň naftový filtr a skontroluj spoje. Řekl bych že ti padá nafta. U mně jsem si proměřoval odběr z abaterky v klidovým stavu a je kolem 0,20mA což mi přijde dost na klidový stav (hergot, mám dobře jednotky? - odběr rádia) Na zimu ještě udělám vypínání tohoto napájení - poslední ultra tuhá zima po 2 dnech oslabila baterku natolik, že neprotočila. jináč to furt chytá při prvním válci s kompresí ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardazabak Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Ahoj, mám naprosto ten samý problém. Můžeš mě prosím jako laikovi vysvětlit, co s tím má naftový filtr společného? Případně jak často jej měnit a jaký je správný postup výměny. Kdosi mi hrozil možným zavzdušněním čerpadla... A ještě by mě zajímalo, co všechno zkontrolovat v souvislosti s \"padáním nafty\". Jediné, čeho jsem si všiml je, že kolem první trysky (té u rozvodů) je dost mokro a cosi (nafta?)stříká na hadičku spojující sousední trysky. Díky za rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozo66 Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 ja mam po vymene naftoveho filtra a chova sa mi to stale rovnako biely dym a chod na 3 valce typoval by som tie zhavice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trnkoš Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Když padá nafta tak je třeba překontrolovat veškeré spoje.Když cosi stříká na hadičku spojující sousední trysky tak asi něco neni ok.Vytrhej přepadové hadičky a natáhni nové včetně koncovky,tu kup prosím novou protože ucpaná hadička šroubkem to na 100% neutěsní. Jinak když auto koří bíle a škube?V jakém stavu máte vstřiky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Jeden válec může mít o trochu menší kompresi, plus k tomu relativně malý předvstřik, a už může začít zastudena vynechávat, když neběží dožhavování. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BobyD Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 no panove ja nic netestoval stary zhavice vyrazil dal novy a auto startuje i po ranu na jedno otoceni [a to nejezdim pouze na naftu] predtim strartovalo jako avie pul hodiny dporucuju nic netestovat investovat 6-7 stovek [mam tam eurocarb] a je po problemech:super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Původně zaslal: BobyD no panove ja nic netestoval stary zhavice vyrazil dal novy a auto startuje i po ranu na jedno otoceni [a to nejezdim pouze na naftu] predtim strartovalo jako avie pul hodiny dporucuju nic netestovat investovat 6-7 stovek [mam tam eurocarb] a je po problemech:super No to je naprosto úchvatné, ale pokud je něco v nepořádku, nebo třeba jen o chlup hůř nastavené, tak můžeš nových žhavek nakoupit třeba kamion, a budou totálně naho*no. A tím zvlášť u TD, který má menší kompresní poměr než D, tudíž se na něm všechno projeví o to dřív, a o to víc. Takže v první řadě musí mít motor v pořádku tlaky, správně nastavené čerpadlo, a dobré vstřiky, a pak nakonec jako třešničku na dortu žhavky - ale pokud něco z toho předchozího v pořádku není, třešnička to nezachrání. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BobyD Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 no jasne jenozme se to nezmenilo zniceho nic ale vzhledem k pocasi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenduch Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Spíš mi to připadá jako špatný vstřik. Zkus dát do nafty aditivum na čištění palivové soustavy nebo raději rovnou nechat překontrolovat a seřídit vstřiky. Moc to nestojí a autu tím jedině prospěješ. Pak se popřípadě zaměřit na předvstřik a žhavičky. Filtr na naftu mi nepřijde jako nepravděpodobnej....ale je fakt že se mění nejlíp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
funtomino Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 páni, nasiel som teoriu na webe: krok 1 . dat skontrolovat mechanikovi krok 2.-> Hustý biely dym znamená, že do spaľovacieho priestoru uniká voda z chladiaceho systému. Modrý dym naznačuje značné opotrebovanie motora. Ak je do motora privádzané väčšie množstvo paliva než je schopný spáliť, z výfuku vychádza čierny dym. plus poznatky jedneho skodovkara so 120-kou: Akurát, že tu stačí vymeniť „hlavu“ motora, ktorá netesní a tým pádom mi do valcov spolu s benzínom tečie i voda z chladiča. Celé to potom vyzerá tak, že pri štartovaní sa z výfuku valí biely dym zahaľujúci celé auto do nechutnej hmly a tento vizuálny efekt zvukovo podfarbuje z okna vodiča odporné kľanie. Kiežby sa tak dialo len pri štartovaní, tak si tých pár minút i pár deci minutého benzínu odtrpím, ale v poslednej dobe mi to zdochýna aj počas jazdy - najmä v križovatkách, kde spôsobujem dopravný chaos, čo už nie je sranda. Následne 5-10 minút márne štartujem a ničím si nervy i autobatériu... Tak zelam vela uspechov pred zimou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardazabak Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Hezký den všem, vydím, že servis mě nemine. Můžete mi prosím někdo poradit dobrý servis v okolí Turnova, Liberce nebo v Praze (prosím s rozumnou hodinou sazbou..)? Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Jeden v Praze má nahoře reklamní banner... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jardazabak Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Vím o něm. Zavítám tam, pokud neseženu nějaký bližší s obdobnou kvalitou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emiš Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Na servis ale bacha, sam jsem si uzil se zimnim startovanim s 205tkou svoje a nakonec jsem byl i v servisu. Udajne to mel byt dobry servis, prvne jsem je nechal zmerit tlaky to mi tvrdili ze je v poradku, pak menili mi neco na cerpadle a podobne vyvalil jsem celkem dost penez bez efektu. Pak jsem zajel do servisu u nas a zjistili ze jsou spatny tlaky, seridila se vule ventilu a byl klid. Osobne bych si radsi zajel do Prahy do overeneho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durexpepo Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 mam ten isti problem rano ked nastartujem tak to ide na 3 valce dakedy sa chita aj stvrti valec a dimi to nabielo ako kua vcera som zadimil pol sidliska ale asi tak po cca 30 sekundach ked sa trosku zohreje sa chiti aj ten stvrti valec a prestane dimit trisky to niesu ja som ich menil lebo som mislel ze su to oni ale neboli a zistil som ked som nazhavil 2x za sebov tak to dimilo cca.5 sekund a potom prestalo a dakey sa stalo ked som nazhavil 2x ze to ani nedimilo.Zhavice som menil pred 2 tiznami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenduch Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Na to dvojitý žhavení pozor. Přestože už zhasne kontrolka, tak žhavičky stále dožhavují díky relé (to bych překontroloval v tvém případě) a pokud nažhavíme znovu můžeme si je pěkně přepálit, vzít a vyhodit..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emiš Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 ono to muze bejt vazne kupa veci co si tak pamatuju spatnej filtr palivovej, vzduchovej spatny tlaky spatny vstriky spatny zhavky spatna baterka nekde to prisava vzduch neserizena vule na ventilech spatny cerpadlo spatna nafta Jinak ja bych si asi po zkusenostech prvne nechal zmerit tlaky abych vedel jak na tom motor je a pak asi hledal dal postupne podle narocnostni na kontrolu a cenu noveho dilu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emiš Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Původně zaslal: Kenduch Na to dvojitý žhavení pozor. Přestože už zhasne kontrolka, tak žhavičky stále dožhavují díky relé (to bych překontroloval v tvém případě) a pokud nažhavíme znovu můžeme si je pěkně přepálit, vzít a vyhodit..... No nevim, pri velkych mrazech jsem vzdy zhavil nekolikrat za sebou nez jsem startoval, svicky jsem nikdy nespalil. Ale je mozne, ze mas pravdu a jen jsem mel kliku, vazne nevim snad to nekdo upresni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hrac.Dr.m Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Teda jako musim říct že 205ku mám teprve rok ale kupoval jsem vtý největší zimě.Majitele jsme zaskočily takže auto před naší návštěvou asi 14dní stálo.otočil klíčkem,nažhavyl,počkal až cvakne relé a hned na první otočení šlapal.A tak to jde pořád.Akorát jsem na jaře dělal komplet rozvody,filtry a náplně a zjistilo se že mi nákej amatér zničil čerpadlo takže mi to pěkně loupalo rozvodák,Takže se udělala repase a vše v pohodě.Jediný co se změnilo je to že když to ted nastartuju tak to musim chvíly držet na plynu protože to ze začátku má moc nízký otáčky a dost se klepe,ale nezhasne. Jinak mě teda mizí celou dobu voda a nevim čim to je.Olej taky ubejvá ale celkem nepatrně,po výměně těsnění je to ještě lepší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.