Leo Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Mám takový podivný dotaz. Při normální jízdě je vše OK, ale když potřebuji více akcelerovat (třeba při předjíždění) a pořádně sešlápnu pedál plynu, tak se na chvíli ozve z prostor středního tunelu (někde jak je ovládání klimatizace) takové jemné syčení (možná něco jako zvuk ventilátoru). Když se překonají otáčky od 1700 do 2500 tak to pomalu utichne. Dělá Vám to taky nebo jsem sám a něco není v pořádku? Jinak nepozoruji nic divného (ztráta výkonu, spotřeba a pod.), ale nerad bych něco podcenil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuboSE Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 asi turbo ti sici alebo deravy vyfuk...ak to je turbo tak to je vsetko OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kveton Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 na 206ce i Expertu 2.0HDi nam to taky sici a na 406ce je slyset jak to turbo piska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Podle mne je to také turbo, ale je to moje první HDI, tak jsem se radši zeptal. Jak to vlastně funguje, když mám otáčky 2000 a jen to lechtám, tak se točí pomaleji než, když při stejných otáčkách jedu třeba do kopce a víc na to „šlapu“ tak se točí rychleji? Podle kusých informací jsem si myslel, že otáčky jsou závislé na proudění výfukových plynů a jako laik jsem usoudil, že je toto proudění závislé jenom na otáčkách. Ten tlak z turba se někde kumuluje a v případě potřeby se přes regulační členy pouští k motoru. Není mi však jasné co se děje s tlakem co přebývá (upouští se?) a co se děje pokud tam dostatečný tlak není (jde to přímo z turba?)? Znovu opakuji, že jsem v problematice HDI začátečník a tak se rád nechám poučit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rimmer Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 turbo v HDi funguje jako kazde jine turbo v jinem motoru. VYfukove plynu roztaceji turbo, a to nasledne tlakuje do sani stlaceny vzduch. Cim vetsi seslapnuti plynu, tim vetsi rychlost a tlak vyfukovych plynu a tim vetsi otacky turba a tim vetsi tlak do sani(stejne to plati o otackach). Tlak do sani je jeste omezen na strane turba pomoci regulace tlaku vyfukovych plynu prepoustecim ventilem, nebo samonatacecimi lopatky turba. Cili od urcitych otacek pri plnem plynu uz turbo dava +- konstantni tlak. U starsich motoru, viz. napr u meho jde syceni turba slyset velice zretelne(och nadherny to zvuk ). K tomu prispiva take mnozstvi mensich netesnosti atp. Kdyz mas diru ve vyfuku, nejlepe jeste pred prvnim tlumicem, tak to syceni je VELMI hlasite pri seslapnuti. Samotne turbo totiz docela dobre tlumi chrochtavy zvuk vyfuku a misto toho vydava pri urcitych otackach hlasite syceni / vyti / piskani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Takže pokud jsem to správně pochopil, tak otáčky turba jsou závislé na zatížení motoru a ne na otáčkách motoru. Díra ve výfuku snad nebude, protože to by bylo slyšet při protůrování motoru rakové to „prdění“ jako u mého starého auta. Přestanu to tedy poslouchat a budu radši jezdit . Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirkap Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Je to určitě turbo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.