Kdo Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Na stránce http://www.peugeot605.info/old_web/. jsem našel tuto šikovnost a tento dotázek asi bude směřovat na autora Petr605. Předpokládám, že nemusím použít přepínací, ale mohu použít klasické spínací relé bez vývodu 87A. Chci se zeptat na toto: doporučuješ silnější průřez plusového a propojovacího vodiče (jaký? 2mm2,5mm?) k potkávacím světlům. Nevím, jak je origo zapojení, ale předpokládal bych, že napájení žárovek - potkávací/dálková světla jde přes relé a přepínač pod volantem ovládá jen příslušné relé. Ten tvůj vodíč (od relé k potk.) je přívod (na vodič ve svazku R1, nebo R2) před přepínač pod volantem? Jak je to s přepínáním, resp. připínáním potk./dál.? Hlavní vypínač zůstane vypnutý?? Připojení na R1, R2 je před pojistkami světel? [upravil dne 26.10.06 Kdo] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr605 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 Relé: jasně, stačí jenom s jedním spínacím kontaktem. Drát: ty 2mm by mohly stačit, origo dráty jsou myslím 2,5. Na těch fotkách je možná ještě nějakej slabší, protože jsem to někdy během stavby radši nahradil silnějším (a nevím v jaký fázi vznikly ty fotky). A doporučoval bych spíš než ty spojky, co jsem tam použil já, to spíš připájet, aspoň ten plus a vývod na světla, tam teče největší proud. Obrysky: žádné relé to nespíná, ale jsou to jenom dvě tříwatové žárovky plus osvětlení přístrojovky. Přívod: já jsem se s tím tenkrát nechtěl moc zabývat, taky jsem to měl poprvé vyndané a byl jsem z toho vyvalenej, co tam je drátů :-). Všechno jsem hledal v tom svazku. Dneska bych to řešil, že bych si našel konektor od páčky a přidělal to k drátům u něj. Je to čistší řešení a dělal jsem to tak potom vždycky, když jsem to zapojoval. Na číslo drátu se můžu kouknout. To zapojení dělá vlastně to, že kontakt v relé přemostí přepínač a je to jako by se tím přepínačem otočilo. Dráty R1 a R2 jsou ty, co vedou od přepínače ke světlům. Myslím, že zapojení je takové, že je plus baterie, následuje pojistka, potom přepínač a pak světla, takže je to zapojený ZA pojistkou. Ale to bych se musel kouknout do schémat a ty teď nemám u sebe. Přepínání dálky/potkávací: Když svítíš tímhle bazmekem, tak funguje jenom světelná houkačka, pokud chceš přepnout na dálková trvale, musíš otočit přepínačem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kdo Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Původně zaslal: Petr605 Obrysky: žádné relé to nespíná, ale jsou to jenom dvě tříwatové žárovky plus osvětlení přístrojovky. O obrysovkách nebyla řeč, ty jsou jasné, až na to, že je jich tam víc, 2x vepředu, 4x zadní světla, 2x RZ + XY žárovek přístrojovka a okolní podsvit Původně zaslal: Petr605 Myslím, že zapojení je takové, že je plus baterie, následuje pojistka, potom přepínač a pak světla, takže je to zapojený ZA pojistkou. Ale to bych se musel kouknout do schémat a ty teď nemám u sebe. Budu rád, když se podíváš, bo standard je plus Aku, přepínač (vypínač), za ním jednotl. pojistky (ev. dle stran) a spotřebič, (prostě pojistka VŽDY až v konkrétní větvi mezi ovladačem a cílovým spotřebičem) takže to prvotní připojení bylo ve svazku sice ZA pojistkou, ale nejištěné. Původně zaslal: Petr605 Přepínání dálky/potkávací: Když svítíš tímhle bazmekem, tak funguje jenom světelná houkačka, pokud chceš přepnout na dálková trvale, musíš otočit přepínačem. Aha, ideální by bylo najít možnost zapojení obou větví (park. + potk.), do vodičů hned za otočným spínačem světel, ale to asi bude integrované vevnitř páčky před přepínačem (myslím cestu obvodu) BTW: doufám, že to nebereš jako šťourání, to zařízení se mi líbí [upravil dne 27.10.06 Kdo] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr605 Posted October 27, 2006 Share Posted October 27, 2006 I ty jeden šťourale!! Jak jsem psal schéma nemám u sebe, až večer. S těma obryskama a ostaním jsem odhadoval. Já jsem popravdě ani nezkoumal, proč se vlastně rozsvítí celá přistrojovka. Když jsem to dělal tak jsem s tím ani nepočítal. Ale večer se kouknu. A na standardy se klidně vybodni, tohle je 605. Někde z přepínače asi vede drát, kterej napájí to přepínací relé dálková-potkávací. Když si tam dáš třetí relé (nebo jedno s dvěma spínacíma kontaktama) a najdeš ten drát, tak tu páčku pak budeš potřebovat jenom na to přepínání. Já se kouknu do schémat. Takovýhle rejpaly mám ze všeho nejradši... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kdo Posted October 27, 2006 Author Share Posted October 27, 2006 Původně zaslal: Petr605 I ty jeden šťourale!! Asi profesionální deformace, či co:myslim... se úplně vidím Původně zaslal: Petr605 Jak jsem psal schéma nemám u sebe, až večer. S těma obryskama a ostaním jsem odhadoval. Já jsem popravdě ani nezkoumal, proč se vlastně rozsvítí celá přistrojovka. Když jsem to dělal tak jsem s tím ani nepočítal. Ale večer se kouknu. A na standardy se klidně vybodni, tohle je 605. přístrojovka je napájená od park., takže zpětnou vazbou vodičem. Ad. standard: málem bych zapoměl, ale je to logičtější..to vlastně u Frantíků zase nic neznamená Původně zaslal: Petr605 Někde z přepínače asi vede drát, kterej napájí to přepínací relé dálková-potkávací. Když si tam dáš třetí relé (nebo jedno s dvěma spínacíma kontaktama) a najdeš ten drát, tak tu páčku pak budeš potřebovat jenom na to přepínání. Relé tam asi budou, bo v případě zapnutí dálkových by všechno teklo přes ty kontakty v páčce a to asi ne. Tam právě žádné přepínání není. Jen aktivace dálkových k potkávacím. Páčka (v horizontálním směru) je vlastně jen spínač dálkových k trvale svítícím potk. Kdyby byl sólo vypínač světel někde, kdekoliv jinde na přístrojovce a od něj napájení přepínače pod volantem, byla by to sranda, zapojilo by se to (myslím tvůj zlepšovák) někam do dráhy, protože od spínače jde větev (přes pojistky) přímo k obrysovkám a osvitu a pod volant vede jen větev hlavních světel a ta je pouze přepínaná (nebo připínaná, dle konstrunce světel a typu žárovek) ale u téhle konstrukce s otočným spínáním světel integrovaným v jedné páčce s přepínačem bude nouze o místo k připojení. Nejde o parkovačky. Ty se dají napojit vcelku snadno na konektoru výstupu, ale ty potkávací, aby fungovaly i dálkové se musí napojit právě mezi spínač světel a přepínač pot/dál., což se obávám bude obtížně přístupné, protože spínač je v otočné ručce páčky a přepínač v jejím uložení, takže délka toho potřebnéhp spojení je rovna délce páčky. Původně zaslal: Petr605 Já se kouknu do schémat. Takovýhle rejpaly mám ze všeho nejradši... Jsem rád, že jsem zanechal dojem , alespoň na mě nezapomeneš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr605 Posted October 28, 2006 Share Posted October 28, 2006 Teď jsem si uvědomil, že nemám kam bych umístil obrázek, takže schéma tu nebude! Ale z něho plyne, že proud teče takto: plus, pojistkový panel ale ne přes pojistku, páčka, relé, světla , kostra. Takže světla nejsou nijak jištěný pojistkou. Dráty R, R1, R2 jsou až za relátky. A veškerý proud teče páčkou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kdo Posted October 30, 2006 Author Share Posted October 30, 2006 Původně zaslal: Petr605 Teď jsem si uvědomil, že nemám kam bych umístil obrázek, takže schéma tu nebude! Ale z něho plyne, že proud teče takto: plus, pojistkový panel ale ne přes pojistku, páčka, relé, světla , kostra. Takže světla nejsou nijak jištěný pojistkou. Dráty R, R1, R2 jsou až za relátky. A veškerý proud teče páčkou. Vyhráls , máš k dispozici schéma a já ne. jen jsem koukal do popisu pojistek a F10, F14 a F18 se vztahují k světlům, taky jedna pojistka v motoru tvrdí něco o světlech. Navíc mě zaujaly tvé poslední dvě věty. Dráty jsou až za relátky a všechen proud teče páčkou?? Pls, neber to špatně, možná se blbě vyjadřuji, ale rád bych se dopátral, jak to je. [upravil dne 30.10.06 Kdo] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr605 Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Ty dvě poslední věty spolu navzájem nesouvisí. Dráty R1, R2 jsou až za kontakty těch relátek. Ale proud z páčky neovládá ty relátka. Teda částečně jo, ale stejně všechen proud do potkávaček teče přes kontakt v páčce. Až uvidíš schéma, tak Ti to bude jasný. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kdo Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 Původně zaslal: Petr605 Ty dvě poslední věty spolu navzájem nesouvisí. Dráty R1, R2 jsou až za kontakty těch relátek. Ale proud z páčky neovládá ty relátka. Teda částečně jo, ale stejně všechen proud do potkávaček teče přes kontakt v páčce. Až uvidíš schéma, tak Ti to bude jasný. V sobotu si to vyřikáme z očí do očí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.