Tommys Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Mám takovej víceméně běžnej problém, ale chci se ujistit že to tak je, když jedu s autem ve vyšších rychlostech, třeba v 80 - 90 a vejš, přejedu nějakou nerovnost, řízení se chová dost nestabilně, jakoby rozlítaně a je slyšet jak to předu mlátí, nebo ne tak slyšet jako cítít na volantu, osobně mi připadá jako když kola skáčou místo toho aby se nějak srovnaly s nerovnostma, když jedu pomalu tak je to OK jinak v řízení vůle není, mám podezření na tlumiče, případně čepy nápravy, je ale možný nějak to rozeznat doma, abych nekoupil zbytečně tlumiče a pak to nebyli ty čepy. Jinak P205 1,4XR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 A v jakým stavu máš uložení tlumičů ? Tlumiče mohou být OK, ale tohle uložení (nahoře je ložisko v kterém se otáčí tlumič - klasický McPherson) je většinou po smrti. Většinou to dělá třeba když brzdíš, občas se to projevuje po výměně kol. Jakoby se něco žvejklo. A jak se to žvejkne, tak občas na zatočení potřebuješ větší sílu - pak to přeskočí a občas menší. Životnost tohohle uložení tipuju na 70 tkm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommys Posted October 24, 2006 Author Share Posted October 24, 2006 No teďka když mi to říkáš tak když zatočím do leva třeba na kruháči a auto se víc nakloní, tak přesně jak říkáš něco tam žvějkne, není poznat od kud to jde. Při brždění to je stejný jako při jízdě, a ty ložiska jsou uložený pod tou miskou nahoře?asi na první pohled nějak nezjistím jestli je KO vid, auto má 140000, a pochybuju že se to někdy měnilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoby Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 mě todle dělala vůle na čepech v rameni. vyzkoušíš to tak že auto zvedneš a budeš tahat za rameno a uvidíš jestli se to v čepu hýbe nebo ne. taky by to mohla být rozhozená geometrie přední nápravy (sbíhavost) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 já mám tohle uložení načatý - no spíš už je po smrti. Když brzdíš lehce, tak je to OK, ale v pátek v noci jsem stavěl před srnkama a měl jsem pocit, že jedu po retardérech Je to nahoře pod těma miskama - přístup k tomu jako k penězům. Ale tuhle se chlubil kolega v práci, co má dvoulitrovou Vwctru, že mu tam za 100.- Kč vstříkli olej a že je to v poho. Tak to třeba zkus - třeba se to na chvíli zlepší. Ale výměna tě asi nemine. Jinak, oddieho fotky vymláceného horního uložení jsou na tomhle webu již dlouho pověstné... čep nápravy-ramena se žvejká v zatáčkách... ale to je spíš jako kdyby auto klouzalo. Takovej dost nepříjemnej pocit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommys Posted October 24, 2006 Author Share Posted October 24, 2006 Nejhorší je že když to dám do sevisu udělaj všechno od tlumičů přes čepy a skončej u ložiska, k tomu si připočítaj práci a pojedu s brekem domů, že jsem zaplatil víc než za celý auto, dá se to zvládnout doma?na škudce jsem si udělal všechno tady si tak jistej ještě nejsem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vix Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 rameno vyměnit jakž takž jde (já to nedělal, ale troufl bych si na to). Tlumič s pružinou taky vyndáš. To horní uložení by šlo taky vyměnit. Nejhorší budou asi tlemiče, na ty je třeba stahovák. No, a když už to budeš mít takhle rozhozený, tak bych vyměnil čepy řízen, všechno správně sesadil a jel na geometrii. Ramena - á 1200,- Tlumiče - á 1800,- Horní uložení - á 600,- čepy řízení (strana) 700,- geometrie laser 1000,- ceny jsou veskrze orientační Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.