Dakaros Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 Ahoj lidi! Asi se teď trochu ztrapnim, ale v každim časopise, v popisech aut a tak se udává komprese (např. komprese 8,5:1). A nějak mi začalo docházet, že vlastně nevim, co to přesně znamená. Z vlastní úvahy si myslím, že to jsou tlaky ve válcích. Jenom nevím jestli při výbuchu paliva, nebo je to maximální tlak ve válci bez paliva (stlačený vzduch) A jak se tato komprese měří? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hadra Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 Komprese = stlačení = píst jde nahoru do horní úvrati, výbuch = zapálení stlačené směsi = pohyb pístu dolů. Kdysi mi měřili tlaky ve válci dírou na svíčku. Ovšem jak je to přesné to netuším. Taky bych se informoval ohledně těch poměrů.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mí Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 Komprese neboli komresní poměr je poměr stlačení vzduchu (směsi) ve válci, čili objem prostoru nad pístem v dolní úvrati / objem prostoru nad pístem v horní úvrati - např. 8,5:1. Měření kompresních tlaků neboli \"komprese\" zjišťuje netěsnosti ve spalovacím prostoru. Absolutní naměřená hodnota tlaku je zkreslená, protože prostor nad pístem rozšíříš o prostory v měřidle. Výrobce auta pro svá měřidla udává orientační hodnoty - rozmezí, které by se měly naměřit. Při měření doma stačí porovnání tlaků mezi novým motorem a jetým (při použití stejného měřidla), pro orientaci stačí i porovnání tlaků mezi jednotlivými válci. Pokud jsou větší rozdíly tak hledat důvod (ventily, pístní kroužky, těsnění) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 Slovo \"komprese\" samo o sobě znamená pouze \"stlačení\", nic víc, nic míň. Takže u motoru se můžeš setkat buď s výrazem \"kompresní poměr\", a nebo \"kompresní tlak\". Zatímco kompresní poměr je záležitost konstrukční a je dána už návrhem motoru, kompresní tlak záleží na mnoha okolnostech, a je spíš orientačním měřítkem. Kompresní poměr bez rozebrání motoru nijak jednoduše nezměříš, a i kdyby, nevím k čemu by ti byl, nadto jde najít v tabulkách. Naopak kompresní tlak je to, co se na motorech občas měří, pomůže vypovědět o tom, v jakém je motor asi stavu. Nicméně na hodnotu kompresního tlaku má vliv zejména: těsnost pístních kroužků, těsnost ventilů - když netěsní, kompresní tlak prudce klesá a signalizuje tak nějakou závadu), dále třeba teplota, a také jestli není uzavřena škrtící klapka - a mmch. kompresní tlak se měří bez filtru, aby se vyloučil i jeho vliv. Nicméně i tak je hodnota kompresního tlaku víceméně orientační. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 A měří se měřákem k tomu určeným. Tj. ručičkovej ukazatel hodnot, na něm hadice a na konci závit jak u svíčky. Našroubuje se, startuje se, měří se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 24. říjen 2006 Sdílet Odesláno 24. říjen 2006 Mimochodem, kdyby náhodou někdo chtěl ten měřák na měření kompresních tlaků s rozsahem pro diesel, tak klidně prodám ten svůj - už ho nepotřebuju. Je to tenhle: http://www.univer.cz/katalog.php?sort=111511 - model KP63/3. Původní cena je 2.900,- bez DPH, prodám tak za dvojku, je v pořádku a málo používaný. Jde s tím měřit i benzíňák, ale pokud chce někdo kontrolovat jen benzíňáky, stačí na to i jednodušší levnější - (minimálně) tenhle je potřeba, když chcete měřit i diesely. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dakaros Odesláno 25. říjen 2006 Autor Sdílet Odesláno 25. říjen 2006 Tý jo! Tak už to chápu!! Díky vám moc za rady!:potlesk:potlesk sharpers ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lionit Odesláno 13. září 2019 Sdílet Odesláno 13. září 2019 Čau pánové, nechci zbytečně zakládat další téma, chtěl bych se Vás optat, co by jste odpojili, respektive kde na motoru 1.6HDI (DV6TED4), před měřením komprese, manuálu od Haynes pišou "The wiring connectors on the engine management system ECU (located in the plastic box behind the battery) must be disconnected", já jsem původně uvažoval odpojit přívodní potrubí nafty a odpojit konektory vstřiků. brixtr ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 13. září 2019 Sdílet Odesláno 13. září 2019 nejsem anglictinar ale potrebuje to odpojit celou ridici jednotku motoru ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 13. září 2019 Sdílet Odesláno 13. září 2019 (upraveno) pisu ze mas odpojit konektory od RJ motora ale v realu ti staci odpojit poistku cerpadla v nadrzi ak ho samozrejme mas ak nemas tak odpoj konektor DRV ventila ,mozes aj vstrekovace odpojit(ale neni to uz nutne) ,to bude stacit na trubky nesahaj ,lebo si mozes narobit problemy tam ide len o to aby si odstavil vstrekovanie, aby pri toceni motorom to neblaflo ,manometer by to urcite neprezil Upraveno 13. září 2019 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 13. září 2019 Sdílet Odesláno 13. září 2019 nezapomeň taky na vzduchový filtr--prostě v cestě vzduchu do motoru nesmí nic překážet, nebo ho omezovat, vliv má taky třeba baterka a starter--při měření musí mít motor startovací otáčky (volně se točit) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Markusenka Odesláno 14. září 2019 Sdílet Odesláno 14. září 2019 Ahoj. Na Renaultu, zejména na dieselu dělají měření tlaků a jejich porovnání velice šikovně. Používají k tomu odečet startovacího proudu, respektive jeho detailní rozbor, kdy každá z jeho špiček znamená jeden válec v kompresi. Pravděpodobně to dělají nějakým upraveným osciloskopem. Nemusejí nic rozebírat a doklad jim vyjede z mašinky za pár okamžiků. Věřím, že obdobnou fičuru používají i jiné automobilky. Mára pesastor ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest StibTo Odesláno 14. září 2019 Sdílet Odesláno 14. září 2019 Dobrej kostlivec - 13 let Ale tak to má být - mám dotaz = najdu tady (a ve většině případů opravdu najdete) vlákno, kde se to už řešilo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.