Dakaros Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Ahoj lidi! Asi se teď trochu ztrapnim, ale v každim časopise, v popisech aut a tak se udává komprese (např. komprese 8,5:1). A nějak mi začalo docházet, že vlastně nevim, co to přesně znamená. Z vlastní úvahy si myslím, že to jsou tlaky ve válcích. Jenom nevím jestli při výbuchu paliva, nebo je to maximální tlak ve válci bez paliva (stlačený vzduch) A jak se tato komprese měří? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hadra Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Komprese = stlačení = píst jde nahoru do horní úvrati, výbuch = zapálení stlačené směsi = pohyb pístu dolů. Kdysi mi měřili tlaky ve válci dírou na svíčku. Ovšem jak je to přesné to netuším. Taky bych se informoval ohledně těch poměrů.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mí Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Komprese neboli komresní poměr je poměr stlačení vzduchu (směsi) ve válci, čili objem prostoru nad pístem v dolní úvrati / objem prostoru nad pístem v horní úvrati - např. 8,5:1. Měření kompresních tlaků neboli \"komprese\" zjišťuje netěsnosti ve spalovacím prostoru. Absolutní naměřená hodnota tlaku je zkreslená, protože prostor nad pístem rozšíříš o prostory v měřidle. Výrobce auta pro svá měřidla udává orientační hodnoty - rozmezí, které by se měly naměřit. Při měření doma stačí porovnání tlaků mezi novým motorem a jetým (při použití stejného měřidla), pro orientaci stačí i porovnání tlaků mezi jednotlivými válci. Pokud jsou větší rozdíly tak hledat důvod (ventily, pístní kroužky, těsnění) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Slovo \"komprese\" samo o sobě znamená pouze \"stlačení\", nic víc, nic míň. Takže u motoru se můžeš setkat buď s výrazem \"kompresní poměr\", a nebo \"kompresní tlak\". Zatímco kompresní poměr je záležitost konstrukční a je dána už návrhem motoru, kompresní tlak záleží na mnoha okolnostech, a je spíš orientačním měřítkem. Kompresní poměr bez rozebrání motoru nijak jednoduše nezměříš, a i kdyby, nevím k čemu by ti byl, nadto jde najít v tabulkách. Naopak kompresní tlak je to, co se na motorech občas měří, pomůže vypovědět o tom, v jakém je motor asi stavu. Nicméně na hodnotu kompresního tlaku má vliv zejména: těsnost pístních kroužků, těsnost ventilů - když netěsní, kompresní tlak prudce klesá a signalizuje tak nějakou závadu), dále třeba teplota, a také jestli není uzavřena škrtící klapka - a mmch. kompresní tlak se měří bez filtru, aby se vyloučil i jeho vliv. Nicméně i tak je hodnota kompresního tlaku víceméně orientační. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 A měří se měřákem k tomu určeným. Tj. ručičkovej ukazatel hodnot, na něm hadice a na konci závit jak u svíčky. Našroubuje se, startuje se, měří se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Mimochodem, kdyby náhodou někdo chtěl ten měřák na měření kompresních tlaků s rozsahem pro diesel, tak klidně prodám ten svůj - už ho nepotřebuju. Je to tenhle: http://www.univer.cz/katalog.php?sort=111511 - model KP63/3. Původní cena je 2.900,- bez DPH, prodám tak za dvojku, je v pořádku a málo používaný. Jde s tím měřit i benzíňák, ale pokud chce někdo kontrolovat jen benzíňáky, stačí na to i jednodušší levnější - (minimálně) tenhle je potřeba, když chcete měřit i diesely. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dakaros Posted October 25, 2006 Author Share Posted October 25, 2006 Tý jo! Tak už to chápu!! Díky vám moc za rady!:potlesk:potlesk sharpers 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lionit Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Čau pánové, nechci zbytečně zakládat další téma, chtěl bych se Vás optat, co by jste odpojili, respektive kde na motoru 1.6HDI (DV6TED4), před měřením komprese, manuálu od Haynes pišou "The wiring connectors on the engine management system ECU (located in the plastic box behind the battery) must be disconnected", já jsem původně uvažoval odpojit přívodní potrubí nafty a odpojit konektory vstřiků. brixtr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Havlicek.Lukas Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 nejsem anglictinar ale potrebuje to odpojit celou ridici jednotku motoru ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krtek 2 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 (edited) pisu ze mas odpojit konektory od RJ motora ale v realu ti staci odpojit poistku cerpadla v nadrzi ak ho samozrejme mas ak nemas tak odpoj konektor DRV ventila ,mozes aj vstrekovace odpojit(ale neni to uz nutne) ,to bude stacit na trubky nesahaj ,lebo si mozes narobit problemy tam ide len o to aby si odstavil vstrekovanie, aby pri toceni motorom to neblaflo ,manometer by to urcite neprezil Edited September 13, 2019 by krtek 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 nezapomeň taky na vzduchový filtr--prostě v cestě vzduchu do motoru nesmí nic překážet, nebo ho omezovat, vliv má taky třeba baterka a starter--při měření musí mít motor startovací otáčky (volně se točit) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markusenka Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 Ahoj. Na Renaultu, zejména na dieselu dělají měření tlaků a jejich porovnání velice šikovně. Používají k tomu odečet startovacího proudu, respektive jeho detailní rozbor, kdy každá z jeho špiček znamená jeden válec v kompresi. Pravděpodobně to dělají nějakým upraveným osciloskopem. Nemusejí nic rozebírat a doklad jim vyjede z mašinky za pár okamžiků. Věřím, že obdobnou fičuru používají i jiné automobilky. Mára pesastor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StibTo Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 Dobrej kostlivec - 13 let Ale tak to má být - mám dotaz = najdu tady (a ve většině případů opravdu najdete) vlákno, kde se to už řešilo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.