Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rozdíl mezi 10W40 a 5W40


Brandy

Recommended Posts

Zajímalo by mě, a nikdo mi to zatím pořádně nevysvětlil, proč by měl mít olej 5W40 větší tendenci unikat než olej 10W40? Vždyť viskozita při provozní teplotě je stejná, ne? Jenom 5W40 je řidší za studena. Jestli plácám blbosti, tak se omlouvám.

[upravil dne 6.10.06 Brandy]

[upravil dne 6.10.06 Brandy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to pročetl (plus pár dalších článků), ale pořád z toho nejsem moudrej. O co mi jde. Mám Peugeota 406 1,8 16V, 81 kW z roku 1996. Rozhoduju se, jakej tam dát olej (nevím, co je tam teď) a váhám mezi Total Quartz 7000 10W40 a Total Quartz 9000 5W40. Radši bych tam dal ten 5W40 (zdá se mi lepší :myslim a na svém miláčkovi nechci šetřit :) ). Prej pak ale může stoupnout spotřeba oleje (oproti 10W40), protože 5W40 je řidší. A tak se ptám, jak může být řidší, když oba mají stejnou viskozitní (SAE 40) i výkonovou (SL) specifikaci? Když se podívám do technických listů zmiňovaných olejů Total, zjistím, že při 100 stupních Celsia má 10W40 kinematickou viskozitu 14,5 mm2/s a 5W40 14,0 mm2/s. To přece není takovej rozdíl? Nikde jsem nenašel viskozitu HTHS, ale vzhledem k tomu, že oba oleje mají specifikaci SL (HTHS > 3,5), předpokládám, že to bude podobný.

Prosím majitele motorů 1,8 16V 81 kW, aby sdělili své zkušenosti s oleji a co momentálně používají. Snad se už konečně rozhodnu. :)

Omlouvám se za další olejové téma (je jich tu už strašně moc), ale nikde jsem nenašel odpověď. Prosím nekamenovat. :mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, o olejích se tu psaly mraky příspěvků. Já osobně (mám taky 406ku, ale 2.0i, r.v. 1996) tam leju 10W40 Esso, kupuju u známýho cca 80 Kč/litr a určitě bych tam nelil nic dražšího, protože to nemá cenu. Na jízdních vĺastnostech to nepoznám a motor tím taky nepošetřím. Do nového auta bych klidně dal i plnou syntetiku, ale do 10 let starýho mazlíka je to podle mně úplně zbytečný. Co jsem tady vypozoroval, tak většina tam dává taky 10W40. Toť můj názor. :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jeste je tam rozdil v teplotni pouzitelnosti oleje-myslim venkovni teplotu. mam dojem ze 5W40 je do -30°C a 10W40 je jen do -25°C. U tech teplot si nejsem zcela jisty ale vim ze ten 5W40 je do nizsich teplot. Ja pouzivam 10W40 a nenastartoval jsem jenom kdyz bylo asi -28°C a auto stalo celou noc na mrazu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: zbrojnoš

vem si to z druhé strany. Oleji 10W x 40 se říká polosyntetika a oleji 5W x 40 se říká syntetika. A když celých 10 roků se lila do motoru syntetika (v Německu, či Francii), tak proč tam teď chceš dávat polosyntetiku?

Nikde neni psalo ze 10w40 je polosyntetika , ono existuje i plna synnetetika v tehe specifikaci.Videl jsem plnousyntetiku 20W50 do vysoko teplotnich motoru , stejne jako do snezne frezy kupuji polosyntetiku 0w30 .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Brandy

Tak dnes mi přišla dodávka pěti litříků oleje Total Quartz 7000 10W40. :super

Tak ten jsem letos dával mladý do 106 1.0 a pro moje péčko jsem objednával tu 9000 5W40. Byla na něj holka zvyklá, z loňska tak nač měnit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...