Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

předehřívání nafty u 2,0 HDi


milda

Recommended Posts

Měl bych takový zvídavý dotaz. Má i motor 2,0HDi 90k Siemens nějaké předehřívání nafty? Myslel jsem si, že bude nějaké topné tělísko v nádobce palivového filtru, ve víčku. Tak jsem ho rozdělal a pod přívodní trubičkou jsem našel toto. Pokud je to topné tělísko, tak bych měl naměřit nějaký malý odpor, ale já naměřil nekonečně velký. Tak buď je špatné, nebo je to něco jinšího. Jak to tedy vlastně je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohrievac paliva na Siemense je v palivovom filtri. Pri normalnej teplote by si mal ten odpor namerat naozaj nekonecne velky kedze ten sa zopina bimetalom ktory je normalne rozopnuty (preto ten nekonecny odpor).

Bimetal sa zopina az pri teplote 0° +-3°C, vtedy sa aktivuje ohrev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...
Původně zaslal: hnusoba

Ohrievac paliva na Siemense je v palivovom filtri. Pri normalnej teplote by si mal ten odpor namerat naozaj nekonecne velky kedze ten sa zopina bimetalom ktory je normalne rozopnuty (preto ten nekonecny odpor).

Bimetal sa zopina az pri teplote 0° +-3°C, vtedy sa aktivuje ohrev.

Jak může být v palivovém filtru, to pak funguje jako nějaký průtokový ohřívač...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

U systému Bosch je to tak, že vedou dvě hadičky od nádobky palivového filtru k tělesu, kde je termostat a tam se nafta předehřívá od motoru a vrací se zpět ohřátá do filtru. Na vstupu nafty u té nádoby filtru je bimetal přepínač a ten pouští naftu na předehřev pokud má teplotu pod 25°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Xantik

U systému Bosch je to tak, že vedou dvě hadičky od nádobky palivového filtru k tělesu, kde je termostat a tam se nafta předehřívá od motoru a vrací se zpět ohřátá do filtru. Na vstupu nafty u té nádoby filtru je bimetal přepínač a ten pouští naftu na předehřev pokud má teplotu pod 25°C.

K tomu jedna fotečka... je to namontované do railu.

[upravil dne 26/11/2007 GOHii]

post-0-14109597229887_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Gohii: Tvoje fotka jsou pouze hadičku k railu a čidlo teploty nafty, to ale s předehřevem nafty nemá nic společnýho, předehřev je řízen mechanicky bimetalem. Takže nic do railu namontované není.

Servisní manuál mluví takto. Nad 25°C se nafta nepředehřívá vůbec. Mezi 25°C až 15°C se předehřívá část nafty a část jde přímo do filtru (je otevřen jen napůl) a pod 15°C se předehřívá všechna nafta jdoucí do filtru.

Můžu sem hodit i originál text v angličtině. Zatím sem dám jen názorné obrázky pro pochopení systému, jak to funguje. Hned na prvním obrázku jde vidět, že do žádného railu to nejde. Nafta je předehřívána ve výměníku na obrázku č.14, který je ohříván z okruhu vody.

Obr.gif

Obr1.gif

Obr2.gif

[upravil dne 26.11.2007 Xantik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní manuál mluví takto. Nad 25°C se nafta nepředehřívá vůbec. Mezi 25°C až 15°C se předehřívá část nafty a část jde přímo do filtru (je otevřen jen napůl) a pod 15°C se předehřívá všechna nafta jdoucí do filtru.

Můžu sem hodit i originál text v angličtině. Zatím sem dám jen názorné obrázky pro pochopení systému, jak to funguje. Hned na prvním obrázku jde vidět, že do žádného railu to nejde. Nafta je předehřívána ve výměníku na obrázku č.14, který je ohříván z okruhu vody.

Ať koukám jak koukám, tak mi z palivovýho filtru hadičky nikam jinam nevedou... (pouze do CR, Railu, nádrž ...)

Jediné, co jsem našel je:

00001579Y6 OHŘ NAFTY

[upravil dne 4/12/2007 GOHii]

post-0-14109597297091_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi máš novější model, kde je nádoba filtru jinak řešená. A k čemu je ten zelenej konektor?? Máš to Bosch?? Není to Siemens, kde je předehřev řešen spirálou uvnitř filtru.

Ale rail Ti to podle mě určitě nepředehřívá, v railu už je nafta za filtrem a jde do vstřiků a to už by předehřev postrádal smysl, protože tam je nafta stlačena natolik, že se sama tím tlakem zahřeje. Předehřev Ti musí jít před tím než jde nafta přes filtr. Tam už musí být ohřátá.

Já to mám takhle. Dvě hadičky nahoře,, jedna z boku přívodní a dvě dole na předehřev nafty.

photo-0015.jpg

[upravil dne 4.12.2007 Xantik]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To XANTIK - ten zelený konektor je výstup z bimetalu ve filtru, který sepne při nízké teplotě...

něco tam ale být přece musí...existuje na to objednací číslo (00001579Y6 OHŘ NAFTY)

Mám tam BOSCHe. Tento filtr určitě nemá v sobě ohřívací spirálu.

Víčko jsem měl rozebrané a nic krom bimetalu a přepážek tam není.

[upravil dne 4/12/2007 GOHii]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...