Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rucna brzda a zatazenie auta


dusang

Recommended Posts

Mam Citroen Xsara 1.6i \'98, co je plus minus Peugeot 306.

Nedavno som si daval pred STK kontrolovat zadne brzdy a rucnu mi nastavili tak, ze ked je auto malo zatazene (ja, manzelka a maly syncek), tak rucna brzda brzdi normalne. Nedavno sme vsak isli v aute styria dospeli a vacsim zatazenim auta mi same brzdili zadne brzdy! (vzadu mam bubny) Rucnu paku som nemohol vytiahnut ani na prvy zub! Samozrejme, ze mi po par kilometroch zovrela brzdovka a brzdovy pedal sa dal stlacit az na podlahu... :roll

Toto som si uz vsimol na aute davnejsie, ze draha paky rucnej brzdy zavisi od zatazenia auta. Ale nastastie som to nemal nikdy tak blbo nastavene, ze by mi pri velkom zatazeni brzdili zadne brzdy same. Teraz mam rucnu nastavenu tak, ze mi brzdi na 3-4-tom zube.

Je teda normalne, ze s narastajucim zatazenim auta sa skracuje draha paky rucnej brzdy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zátežový regulátor, neboli omezovač účinku zadních brzd,je do vozu montován

proto,aby nedocházelo při brzdění k blokování kol při malím zatížení vozu.

Je-li auto lehčí a brzdíš-li velmi silně, regulátor pustí do váležku jen slabý tlak.

Je-li auto naloženo abrzdíš-li stejně silně, regulátor pustí do válečku tlak

mnohem větší.

Tolik o jediném systému který se na zadní brzdy přidává buď v konstrukžní nebo

elektronické podobě.:roker

Tvým případem bude spíš moc přitažená ružní brzda.Při jízdě se vše nahřeje a roztáhne

a pak to přibrzďuje víc víc.

Zkus to zdvihnout a nastavit tak aby se kola za studena bez zatažené ruční volně otáčela.

:super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych vyndal lanka z bowdenů u ručky a namonzervoval Breoxem. Když auto hodně zatížíš, náprava si sedne a pokud bowdeny na příchytkách pod nádrží nemejí kam jít (jsou \"dlouhý\") tak se pod autem zvlní do S. Což vyvolá efekt že se přitáhne lanko uvnitř a pak to břibržďuje.

Jen bych nakonzervoval bowdeny a povolil lehounce ručku.

Na třetím zubu by mělo být slyšet jak brzda začíní lehounce štktat, dál už by ručka měla brzdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem vam vsetkym za rady.

Dam si vymenit lanovody rucnej brzdy a dobre nastavit rucnu. Pravy lanovod je prasknuty, takze ho aj tak musim vymenit a s tym vymenim rovno aj lavy.

Myslite, ze je jedno, akej znacky (PEX, Ricambiflex, Pimax, Bendix, ...) lanovod kupim, ze vsetky budu mat rovnaku dlzku? Alebo radsej kupit original?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...