Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

tlumiče, geometrie


soundlovers

Recommended Posts

1.

v květnu jsem nechal vyměnit přední tlumiče+horní ložisko tlumičů. Dnes jsem si nechal udělat test tlumičů a geometrii.

Výsledek : eusama 49 % vlevo 48% vpravo, kvalita tlumičů vlevo 67% vpravo 81% což nejsou hodnoty dobré na 3 měsíce staré tlumiče, nebo se mýlím?

přitom zadní tlumiče, puvodní, mají eusama 86% a 71% a kvalita tlumičů 100%.

Měřeno na stroji roboterm

mám tlumiče reklamovat?

2.

musel jsem nechat repasovat zadní nápravu, byly měněny jehlové ložiska a čep zadní kyvné nápravy (ložiska v kyvném rameni byly zrezlé a rozsypané)

nechal jsem udělat geometrii, po nastavení jsou takové hodnoty :

vpředu závlek 1*06 1*00 vpředu odklon 0*00 a 0*48, sbíhavost 0*09 obě dvě kola. Zadní : odklon -2*42 a -0*12, sbíhavost -0*21 a -0*09.

Nebude velký odklon zadního kola způsobovat sjíždění pneu?

Na autě nelze krom přední sbíhavosti nic seřizovat, pokud nalisovali v servise čep nepřesně mohlo dojít ke změně postavení kol je to až jeden stupeň..

auto lehce táhne do prava pokud pustím volant, při rovné jízdě je řeba stále lehce volantem otáčet do leva. Nastavili vyšší světlou výšku vozu posunutím o jeden zoubek na skrutné tyči.

ještě upřesňuji že se jedná o Peugeot partner rv 97

původní nastavení před opravou zadní nápravy :

záklon 1*36 1*06, odklon 0*36 0*18, sbíhavost 0*09

zadní : odklon -1*36 -1*48 sbíhavost 0*06 a -0*09

auto do strany netáhlo

takže místo radosti z opravy jen rozčarování

:mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím pohrabat v práci, jestli nenajdu protokol z geometrie, co jsem si nechal dělat kdysi, na stejné zadní nápravě, mám dojem, že jsem měl taky větší odklon, ale nepamatuju si kolik. Nemáš na tom protokolu dovolené hodnoty, co to může mít? To měření předtím je trochu duchařina, jestli bylo rozsypané ložisko, tak tam byla zákonitě vůle. To táhnutí - zkoušel jsi prohodit kola? Mně jedna sada kol taky trochu tahala, a po přezutí to přestalo... Jinak z té geometrie je mi hodně divý ten nulový odklon vpředu na jedné straně. K testu tlumičů ti nic moc neřeknu, ty jsou dost často takové podivné - občas někdo píše, že mu na nových naměřili 60%, jindy zas jiný, že po 200tis KM je má pořád na testu OK, přitom oboje je nesmysl.

Přední tlumiče a repase zadní nápravy byly dělány najednou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdříve byly dělany přední tlumiče+horní uložení tlumičů v květnu 2006, poté v červenci repase zadní nápravy.

Specifikace je :

vzadu odklon -1*45 až -0*45

sbíhavost vzadu -0*26 až -0*15

odklon vpředu 0*0 je ok má být -0*30 až +0*30

to táhnutí na stranu: abych jel rovně po rovince tak lehce tlačím na volant do leva, pokud ho pustím během okamžiku jsem na pravé krajnici.

kola jsem zkoušel přehodit, vyvážit, čepy jsou dobré, ložiska jsou dobré...může to klidně dělat i vadný tlumič tedy pokud je fakt jeden o dost horší.. i nové může být špatné.. dokonce znám příběh kdy až čtvrtá součástka byla bezvadná..

jde mi o to zda se nebude moc sjíždět pneu...

díky za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to táhnutí to začalo dělat až po té zadní nápravě, nebo se to projevilo už před tím, po výměně tlumičů? Třeba jen náznakem?

Na té geo před tou repasí je na té jedné straně (kde asi bylo to rozsypané ložisko) špatná sbíhavost (resp. dokonce rozbíhavost), po repasi je OK, tak se ty vlivy mohly nasčítat. Jinak já měl na té zadní nápravě odklon větší než je specifikace, a kola se nesjížděly, akorát se musím zkusit někde pohrabat, kolik to tehdy vlastně bylo. Ale bylo to mimo toleranci, ty naměřené hodnoty byly červeně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je záhada.

Já když sem začátkem roku měl na přední nápravě v hájí oba tlumiče, jeden stabilizátor vypadlej z čepu a druhej zničenej, obě ložiska, všechny čepy a prasklou poloosu tak mě to netáhlo na žádnou stranu ani milimetr. Přesně opačnej případ.

Přitom protokol o laserové geometrii ukazoval totálně rozhozený hodnoty, možná bych to ještě někde našel.

Pak čemu má člověk věřit :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víš, když si necháš někde udělat test tlumíčů, tak pokud je předtím neupozorníš, že jsou od nich a nedavno kupované, tak ti řeknou, že jsou v háji. Na pořádné geometrii vidíš naprosto přesně a doslova v živých barvách, jak ne tom je geometrie podvozku, takže se nemušíš složitě zamejšlet nad číslama.

Nové KONI tlumiče, co měli najeto 120km prej v háji vyměnit... špatný tlumiče poznáš bez testu, to se neboj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: soundlovers

test tlumičů jsem enchal udělat v nezávislém servise na přístroji roboterm-vyjeli mi protokol, geometrie taky laserová komplůetní protokol i graf vyjeli...:myslim

Každý servis je závislý a to na svých příjmech. Pane máte špatné tlumiče, prodáme vám nové. Na grafu tu snad vidíš jasně ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě bych měl dotaz, pokud se zvedne světlá výška zadní nápravy o zoubek, změní se nějak geometrie? po repasi zadní nápravy bylo auto po naložení níkladu moc čaplé..(partner) zvedli tedy o zoubek výšku , výška je teď dobrá, jen na jedné straně o 3 cm vyšší, vyšší je teď i u přední nápravy mechanik mi řekl že prý je jedna zkrutná tyč unavená... jenže před opravou bylo auto v poho-jen vrzaly ložiska. dávali nové ložiska do kyvných ramen+čep+navíc maznici, teď mi auto při rovné jízdě nedrží směr, má tendeci jet do prava..no dělali to v jednom servise -zatím nebudu psát v kterém...:bojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

volant vždy na geometrii vystředí... jen nechápu proč mechanik pustil ze servisu auto kde jedna strana je vyšší o 4 cm myslím tím světlou výšku zadní nápravy, je to poznat i na předku kde je rozdíl 3 cm.

Může tady popsat něko přesně jak se nastavuje světlá výška zadní nápravy a za pomocí jakých nástrojů a měřící techniky? Abych byl v obraze až pujdu dát auto do servisu.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výška zadní nápravy se nastavuje přesazením torzní tyče - jejího ozubeného konce. Nástroj - kladivo, kterým se rameno povyrazí ven. Měřící technika - obyčejný metr, kterým se změří vzdálenost ramene od kastle ve volném stavu, s odmontovaným tlumičem (nebo příp. osová vzdálenost ok tlumiče). Jeden zub je na výšku nápravy tak 3-5cm, takže přesnější měření netřeba. Každopádně výška má být na obou stranách stejná - ne třeba na milimetr, toho snad ani dosáhnout nejde, ale 4 cm rozdíl je příliš. To to buď mechanik omylem přesadil o zub jinak (resp. každou stranu jinak), nebo je jedna tyč špatná. Přijde se na to jednoduše - dát na zvedák, sundat zadní tlumiče (stačí odpojit z jednoho oka), a na obou stranách změřit vzdálenost konce ramene od kastle. Pokud se ta vzdálenost o ty 4cm liší i v tomto volném stavu, je to špatně přesazené, a je potřeba to srovnat, pokud je to ve volném stavu +- stejně, je špatná jedna tyč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...